Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سازمان نهضت سوادآموزی یک سازمان دولتی است که در هفتمین روز از دی ماه سال ۱۳۵۸ به دستور بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند (مناطق محروم) تشکیل شد.

این سازمان که در سالهای اخیر با ساختار و مسیر حرکتی جدیدی در سه دوره سوادآموزی (سوادآموزی حداقلی بزرگسالان)، تحکیم سواد (کسانی که دوره سوادآموزی را گذرانده و تمایل به ادامه تحصیل ندارند) و نهایتا دوره انتقال ویژه کسانی که دوره سوادآموزی را گذرانده و قصد ادامه تحصیل داشته و یا افرادی که فاقد شرایط ادامه تحصیل در نظام آموزش رسمی هستند فعالیت خود را ادامه می‌دهد توانسته تا حد زیادی به اهداف خود در سطح کشور رسیده و تا حدود زیادی به پایان بیسوادی مطلق در کشور نزدیک و نزدیک‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت نهضت سوادآموزی استان گلستان از آنجا که در استانی محروم، روستا محور و کمتر توسعه یافته فعالیت می‌کند بدون شک رسالت‌ها و ماموریت‌های سنگین‌تری را برعهده داشته و تلاش می‌کند تا با افق دید بلندتری کوشش و مساعی خود را سامان ببخشید. از این رو به همت این معاونت نشستی با حضور معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، روسای ادارات نهضت اداره کل و روسای نهضت شهرستان‌های گلستان به میزبانی اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

* نهضت سوادآموزی بسترساز عدالت آموزشی است

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه جایگاه نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش کشور یک جایگاه رفیع و انکارناشدنی است، اظهار کرد: نهضت سوادآموزی یک محرک  فعال برای نظام اسلامی در حوزه کاهش نرخ بیسوادی است.

عبدالقادر ظفر با بیان اینکه نهضت سوادآموزی یکی از مولفه‌های مهم عدالت آموزشی در حوزه تعلیم و تربیت است، افزود: عدالت آموزشی خود پایه‌ای برای پیشگیری از عمده آسیب‌های اجتماعی است که به شدت در سال‌های اخیر در کمین جوانان و حتی نوجوانان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس آماده همکاری کامل با نهضت سوادآموزی و حمایت جامع و کامل از این مجموعه است، خاطرنشان کرد: رتبه‌های برتر شایسته نهضت سوادآموزی شهرستان گنبدکاووس در سال‌های اخیر نشان‌دهنده همین موضوع است.

* فعالیت 9 مرکز یادگیری محلی در استان گلستان

معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار سوادآموز در سطح استان گلستان مشغول به فراگیری هستند، ادامه داد: این تعداد سوادآموز در در قالب یک هزار و ۴۰ کلاس درس با جمعیت یک تا ۲۵ نفر در سال تحصیلی جاری تحت پوشش قرار گرفته اند.

همراه با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۹ مرکز یادگیری محلی در سطح استان گلستان مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: این مراکز یادگیری محلی در کنار اقدامات شایسته خود توانسته‌اند زمینه‌ساز ایجاد شرکت‌های تعاونی و عملی کردن شعار اقتصاد مقاومتی باشند.

وی با تقدیر از عملکرد ادارات نهضت سوادآموزی در شهرستان‌های مختلف به ویژه گنبدکاووس، تاکید کرد: تردید نداشته باشید که تداوم روند رو به رشد نهضت سوادآموزی می‌تواند ما را به هدف نهایی مان که ریشه‌کن کردن بیسوادی و افزایش سواد و مهارت است برساند.

* اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در گلستان/ کلاس‌های نهضت نباید از تربیت و فرهنگ خالی باشد

رئیس اداره نظارت، سنجش و ارزشیابی معاونت سوادآموزی گلستان از اجرای طرح طرح پیوند سواد و زندگی در سه مرکز یادگیری محلی استان خبر داد و گفت: این طرح در مرکز یادگیری محلی فرهنگ روستای «حالی‌آخوند شهرستان گنبدکاووس»، مرکز یادگیری محلی «گل‌ها شهر دوزین در شهرستان مینودشت» و مرکز یادگیری محلی شهید قائم‌مقام روستای «قره‌قاچ» شهرستان رامیان در حال اجراست.

آخوندی با بیان اینکه در این طرح اداره نهضت سوادآموزی علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن مهارت و حرفه‌های مختلف را نیز به مخاطبان خود آموزش می‌دهد، افزود: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد نتایج درخشان اجرای این طرح هر چند در گستره‌ای کوچک باشم.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر مسابقه انشاءنویسی پرسش مهر و مسابقه کتابخوانی سردار دل‌ها به مناسبت اولین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در سطح استان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: تلاش ما این بوده است که کلاس‌های نهضت سوادآموزی نیز از فرهنگ و تربیت خالی نباشد.

گفتنی است در پایان این نشست از تمامی روسا و کارکنان ادارات نهضت سوادآموزی شهرستان‌های استان گلستان از سوی معاونت نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/83014

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش استان گلستان گلستان نهضت سوادآموزی شهرستان گنبدکاووس مرکز یادگیری محلی نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان گلستان نهضت سواد اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرمانی از شرکت بیش از ۳۳ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم البرزی در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی خبر داد و گفت: ۱۶ هزار دانش آموز پسر در سطح استان در میادین تیر شرکت می‌کنند و موضوعاتی مثل صف جمع، آمادگی جسمانی، امداد و نجات و مهارت‌های تیراندازی را آموزش می‌بینند.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار دانش آموز دختر نیز در مراکز آموزشی و کلاس‌های درس، با مباحث آمادگی دفاعی و موضوعات مهم این درس آشنا می‌شوند. این برنامه در سطح شهرستان‌های استان البرز به همت نواحی، بسیجیان و مربیان آموزش نظامی و آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی، در حال برگزاری است.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز هدف از برگزاری این اردو را افزایش مهارت‌های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیر نظامی، استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی هنگام بکارگیری و انسجام بخشی به بخش عملی درس آمادگی دفاعی برشمرد و بیان کرد: اردوی آمادگی دفاعی موجب می‌شود دانش آموزان به هویت دانش آموزی خود برسند.

کد خبر 6088315

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای