Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،سیدغنی نظری روز چهارشنبه در نشستی با جمعی از مدیران اجرایی استان در جمع اهالی روستاهای کزج و نمهیل خلخال افزود: روستاهای مناطق جنوب استان از قطب‌های مهم گردشگری و تولید صنایع دستی خلخال هستند و ایجاد اشتغال روستایی در این بخش‌ها می‌تواند به توسعه اقتصادی و اجتماعی مردم کمک کند.

وی اظهارکرد: طرح هادی روستاهای هدف گردشگری کزج و نمهیل بازنگری شده و در حال حاضر مشکل اهالی این روستاها در حوزه آب شرب ، راه بین مزارع و پمپاژ آب کشاورزی و نبود زیرساخت‌های اینترنت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر بیان کرد: اصلاح شبکه آبرسانی روستای کزج و منبع آب این روستا، اصلاح شبکه آبرسانی روستای نمهیل و همچنین اصلاح خطوط آبرسانی به این روستا در برنامه مدیران کل حوزه‌های ذیربط قرار دارد و برای اجرای طرح آبرسانی به روستای نمهیل نیز ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت ملی اختصاص یافته است.

نظری ایجاد زمینه اشتغال جوانان روستایی را یکی از عوامل مهم در آبادانی روستاها و پیشگیری از مهاجرت دانست و افزود: اگر روستاهایی مستعدی همچون نمهیل و کزج که موقعیت مناسب توسعه گردشگری و تولید را دارند، فاقد امکانات مورد نیاز امروزی باشند جوانان از روستاها مهاجرت می‌کنند.

او همچنین با اشاره به اجرای طرح رفع تداخل اراضی کشاورزی در روستاهای منطقه گفت: روستاییان برای ادامه زندگی در روستا نیازمند مسکن مناسب و توسعه روستایی هستند و انتظار از مدیران استانی تسریع در اجرای فاز دوم طرح هادی روستاهای کزج و نمهیل است .

فرماندار خلخال نیز در این نشست با بیان اینکه روستاهای کزج و نمهیل قطب تولید صنایع دستی و محصولات کشاورزی ارگانیک هستند، گفت: ظرفیت‌های گردشگری و بوم‌گردی این ۲ روستا در نوع خود بی‌نظیر و روستای کزج نخستین روستای استان اردبیل است که طرح بوم‌گردی در آن اجرا شده است.

فریدون بابایی با اشاره به بافت باارزش و تاریخی روستای کزج خلخال اظهارکرد: ساخت واحدهای مسکونی این روستا به صورت پلکانی بوده و کزج به ‌عنوان ماسوله دوم ایران معروف است.

بابایی گفت: هرگونه توسعه روستایی منجر به اشتغال ، توقف روند مهاجرت و توسعه اقتصادی مردم روستا خواهد شد و آبادانی روستاها در گرو ایجاد فضای اشتغال برای مردم و جوانان روستاها است.

فرماندار خلخال عملکرد اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در توسعه امکانات زیرساختی تقویت امواج تلفن  همراه و اینترنت را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مشکلات شبکه شاد و دسترسی خانواده‌ها به اینترنت در روستاها ضروری است.

حجت‌الاسلام علی صفابخش، امام جمعه شهر هشجین مرکز بخش خورش‌رستم هم با اشاره به نعمت مسئولیت و امانت‌داری و لزوم خدمت به محرومان گفت: مشکلات مردم روستاها در حوزه کشاورزی، آب شرب و راه روستایی از دید مسئولان دور نیست و مردم انتظار دارند تا این مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خدادادی منطقه برای ایجاد اشتغال روستایی و توسعه کسب و کار خانگی برای اهالی تشریح کرد: ظرفیت‌های موجود در بخش خورش‌رستم در تمام نقاط روستایی باید به طور قابل قبولی مورد استفاده قرار بگیرد.

برچسب‌ها روستائیان خلخال استان اردبیل اشتغال زایی توسعه روستایی نماینده مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان خلخال استان اردبیل روستائیان خلخال استان اردبیل اشتغال زایی توسعه روستایی نماینده مجلس شورای اسلامی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با بیان اینکه محور اصلی کار ما توجه به کسب و کار و اشتغال است، گفت: باید سطح رفاه اجتماعی در استان را ارتقا دهیم.

ابوطالب شفقت امروز در مراسم گرامیداشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه اعضا شورای اسلامی شهر و روستا باید بدون دغدغه و با آرامش دوره شناخت را بگذرانند، اظهار کرد: برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام شده و ادامه‌ کارهای نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت استان، شوراها بهترین منابع شناخت هستند.

وی سرپنجه خدمت به حوزه‌های شهری و روستایی را شوراها عنوان و افزود: باید در استان اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شوراها و ارگان‌های دولتی برقرار شود.

استاندار لرستان بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود نیاز استان به فعالیت و توسعه بخصوص در حوزه زیر ساخت‌ها و آمادگی برای دعوت سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد اشتغال و فعالیت کسب و کار بسیار بالا است.

مدیر ارشد لرستان خاطرنشان کرد: محور اصلی کار خود را توجه به کسب و کار و اشتغال گذاشته‌ام و باید تلاش کنیم تا با ارتقا سطح درآمد مردم رفاه اجتماعی را بالا ببریم.تحقق این امر مستلزم رفتار درست و فراهم کردن  زیر ساخت‌های عمرانی و اقتصادی است.

شفقت بر لزوم فراهم‌کردن فضا و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم تاکید و عنوان کرد: در این مسیر تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی و مشارکت مردم بسیار مهم است.

وی لازمه پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونین خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

گفتنی است، در پایان این همایش از شهرداران و شوراهای برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد