Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، فریبا محمدلو روز چهارشنبه در نشست با مسئولان جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل اظهارکرد: بانوان اردبیلی به خوبی توانسته‌اند در مشاغل خانگی ورود پیدا کنند و فعالیت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز بر برنامه‌های حمایتی ، پرورش و افزایش بانوان توانمند و متخصص در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی، اجتماعی و سایر بخش‌ها متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دفتر به منظور توانمندسازی و اشتغال بانوان تفاهم‌نامه‌های متعددی را با واحدهای تولیدی منعقد کرده تا زنان سرپرست خانوار و بدسرپرستی که به این دفتر مراجعه می‌کنند، را ساماندهی و زمینه اشتغال آنها را در این واحدها فراهم کند.

او ایجاد بازارچه‌های محلی را از برنامه‌های این دفتر در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: در هفته زن امسال با رعایت پروتکل بهداشتی نمایشگاهی از تولیدات بانوان در حوزه مشاغل خانگی استان در فضای باز برپا خواهد شد.

محمدلو اضافه کرد: اولین مرکز توانمندسازی و نمایشگاه دایمی را نیز با همکاری شهرداری اردبیل و با هدف ایجاد بستر لازم برای ارائه خدمات آموزشی، مهارت افزایی و عرضه محصولات غذایی، صنایع دستی و پوشاک بانوان راه‌اندازی کردیم که به یقین این امر در بهبود معیشت زنان موثر خواهد

بود.

وی همچنین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ایجاد استقلال مالی و بهبود معیشت خانواده‌ها را عمل موثری در کاهش بخشی از آسیب‌های اجتماعی دانست.

او یکی از علت‌های بروز آسیب‌های اجتماعی را در جامعه مشکلات اقتصادی دانست و افزود: با توجه به وضعیت و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی کشور و در راستای خودکفایی لازم است از توانمندی بانوان در تولید محصولات مورد نیاز استفاده شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح‌ ملی توسعه مشاغل خانگی، جایگاه و سهم کسب و کارهای خانگی در بازار ارتقاء می‌یابد، تشریح کرد: گسترش سهم بانوان در بازار می‌تواند به بهبود و رونق اقتصاد و کاهش وابستگی کشور کمک کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به اقدامات و نقش موثر جهاد دانشگاهی در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان در اردبیل، تصریح کرد: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار که به کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی در اردبیل اجرا شد یکی از برنامه‌های مهم استان بود که ساماندهی بخشی از زنان خود سرپرست و بدسرپرست را به دنبال داشت.

محمدلو ادامه داد: این طرح با برنامه‌ریزی مناسب جهاد دانشگاهی و همکاری دستگاه‌های متولی اشتغال در در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها، آموزش افراد مستعد و توانمندسازی در جهت فراهم کردن زمینه اشتغال و بهبود معیشت زنان به خوبی در استان اردبیل اجرا شد.

وی به همکاری خوب و موثر جهاد دانشگاهی استان با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در آموزش و ارتقای توانمندی‌های زنان اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌تواند یکی از دغدغه‌های مهم تولیدکنندگان محصولات این مشاغل که اتصال به بازار است را با اتصال متقاضیان کسب و کارهای خانگی به پیشران‌های ملی و استانی حل کند و زمینه رونق اقتصادی و بهبود معیشت و استقلال مالی را فراهم کند.

جمعیت استان اردبیل حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که ۶۸ درصد آن شهری و ۳۲ درصد روستایی و از این مجموع  ۵۱.۲ درصد را مردان و ۴۸.۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

بر اساس سرشماری سال ۹۸ ، ۱۴ هزار و ۶۰۰ زن سرپرست خانوار در استان اردبیل شناسایی شده که هدف اصلی اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار خارج کردن این افراد از پوشش نهادهای حمایتی هم‌چون بهزیستی و کمیته امداد و نیز بهبود معیشت زندگی و تکریم زنان سرپرست خانوار است.

برچسب‌ها اشتغال زایی اردبیل بانوان استانداری اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی اردبیل بانوان اشتغال زایی اردبیل بانوان استانداری اردبیل اخبار کنکور توانمندسازی اقتصادی زنان زنان سرپرست خانوار استانداری اردبیل جهاد دانشگاهی استان اردبیل بهبود معیشت مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن

محمد الله‌بخش صبح امروز در نشست با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تولید جلبک موضوعی دانش‌بنیان است که به دنبال آن هستیم، گفت: بحث پرورش ماهیان خاویاری نیز مطرح شده و در قزل‌اوزن اقدام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با بیان اینکه در حوزه شیلات فرصت فراهم شده تا همکاری خوبی در زمینه مطالعات پروژه‌‍‌ها با دانشگاه محقق اردبیلی داشته باشیم، بر لزوم استفاده از توانمندی‌های دانشگاه محقق اردبیلی در مطالعات پروژه‌های شیلات استان اردبیل تأکید کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این نشست با اشاره به اقدامات دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص راه‌اندازی رشته شیلات در این دانشگاه، گفت: به دنبال جذب اعضای هیات علمی در این حوزه هستیم.

اسماعیل چمنی در ادامه کمک به توسعه شیلات استان را بسیار بااهمیت برای دانشگاه عنوان کرد و افزود: در همین راستا همکاران توانمند ما در حوزه پرورش زالو و جلبک می‌توانند کمک حال شیلات باشند، در عین حال شیلات می‌تواند از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی دانشگاه استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • حمایت ۷۹۳ معلم نیکوکار از ایتام اردبیلی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در اردبیل
  • اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد
  • اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی به گیلان
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند