Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@11:59:42 GMT

اقدامات شهرداری اصفهان برای کاهش مصرف انرژی برق

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۸۸۳۰

اقدامات شهرداری اصفهان برای کاهش مصرف انرژی برق

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: ظرفیت نیروگاهی شهرداری اصفهان تا پایان امسال به ۵۶۵ کیلو وات خواهد رسید که در میان کلانشهرها جایگاه نخست و بیشترین ظرفیت تولید انرژی خورشیدی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری در دیدار با مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری در خصوص کاهش مصرف انرژی برق، اظهار کرد: با توجه به ارزان بودن انرژی در کشور، مصرف آن بسیار بالا است، به نظر می‌رسد مشکل اساسی به فرهنگ استفاده از انرژی بر می‌گردد، در این راستا باید در ارتباط با مباحث فرهنگی و اطلاع‌رسانی عمومی و فعالیت‌های تأثیرگذار برای تغییر رویکرد و دیدگاه مردم اقدامات گسترده انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ مجموعه فرهنگی و ورزشی متعلق به شهرداری در شهر افزود: وجود این مراکز ظرفیت خوبی است تا با همکاری و مشارکت شهرداری و بخش فرهنگی شرکت توزیع برق، اقدامات لازم در زمینه فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی را انجام داد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: با همکاری سایر ادارات باید مصرف سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، آسانسورها، موتورخانه، سیستم‌های تهویه در ساختمان‌های اداری کاهش پیدا کند و اداره برق نیز باید بسته‌های تاثیرگذارتر برای سایر ادارات در نظر بگیرد.

وی افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته با توجه به افزایش سردی هوا و پیک مصرف برق در زمستان و لزوم بهینه سازی و کاهش مصرف در سطح عرصه‌های عمومی، "خاموشی" مدیریت شده و یکی در میان چراغ‌های فضای سبز و به صورت کامل آب‌نماهای سطح شهر خاموش می‌شود.

امیری با اشاره به وجود یک هزار و ۴۸۰ انشعاب در اختیار شهرداری در شهر، اظهار کرد: در حال حاضر ساختمان‌ها ۱۲ درصد، سیستم روشنایی پارک‌ها ۱۸ درصد، آب‌نماها ۲۹ درصد، سیستم‌های تأمین و انتقال آب ۳۹ درصد و دو درصد نیز مصارف متفرقه از جمله ایستگاه‌های بی. آر. تی، دوچرخه و… از سهم مصرف برق شهرداری را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص اقدامات شهرداری برای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، تصریح کرد: شهرداری اصفهان به عنوان شهر پیشتاز در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر (خورشیدی) تاکنون توانسته بیش از ۵۰ درصد سهم تکلیفی و ۲۰ درصد از مصرف انرژی خود را از طریق احداث نیروگاه‌های فتوولتاییک به انجام رساند.

معاون شهردار اصفهان با اشاره به نیروگاه‌های خورشیدی شهرداری، گفت: از هر ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی شهر اصفهان هم اکنون تمامی آنها به صورت کامل در حال انجام کار است؛ همچنین این تعداد نیروگاه با ظرفیت ۲۳۰ کیلووات در شش ماهه نخست سال‌جاری ۳۴۰ مگاوات ساعت انرژی الکتریکی تولید کرده است.

وی ادامه داد: نیروگاه ۶۰ کیلوواتی منطقه ۱۵، نیروگاه ۲۶۰ کیلوواتی میدان میوه و تره بار و نیروگاه ۱۵ کیلوواتی شهرداری منطقه هشت نیز اجرایی شده و تا پایان سال‌جاری در مدار قرار می‌گیرد که با اجرایی شدن آنها ظرفیت نیروگاهی شهرداری اصفهان به ۵۶۵ کیلو وات خواهد رسید که این مهم در میان کلانشهرها جایگاه نخست و بیشترین ظرفیت تولید انرژی خورشیدی است.

امیری به میزان تولید انرژی خورشیدی توسط شهرداری اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ۶۷۱ مگاوات ساعت انرژی خورشیدی در سال توسط شهرداری تولید می‌شود که با توجه به توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، این مهم تا پایان سال به دو هزار مگاوات ساعت در سال افزایش می‌یابد.

وی با تاکید به لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی، گفت: طی سه سال گذشته با انجام ممیزی بر روی مصارف تجهیزات و تأسیسات شهری، مقادیر استاندارد و مصارف در هر بخش مشخص و بر اساس شناسایی گروه‌های مصرف نسبت به تعریف برنامه و اجرای اقدامات اصلاحی اقدام شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به میزان مصرف برق در مناطق ۱۵ گانه شهر، افزود: میزان مصرف برق در مناطق شهرداری مشخص شده و مناطقی که مصرف انرژی بالایی داشتند، اخطار دریافت کردند و میزان مصرف آنها هر ماه ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ انشعاب پارک‌ها به صورت هوشمند نصب شده است، گفت: سیستم انتقال پساب آب از فیزادان به صورت هوشمند نصب شده و به کاهش بار مصرف انرژی کمک خواهد کرد.

معاون شهردار اصفهان ادامه داد: در پارک جوان مصرف برق با اصلاح سیستم‌ها به حداقل رسیده است؛ البته هوشمندسازی سیستم انتقال پساب و چاه‌های آب شهر در حال انجام است و تاکنون ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است همچنین به زودی تمام کنتورهای قدیمی غرفه‌داران میدان میوه و تره‌بار هوشمند می‌شود که این اقدام با انتخاب پیمانکار به زودی انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بهبود نورپردازی‌ها و اجرای روش‌های نوین نورپردازی با استفاده از لامپ‌های ال. ای. دی جز برنامه‌های شهرداری بوده و در دستور کار قرار گرفته است.

جمع آوری پایه‌های روشنایی قدیمی از چهارباغ و میدان امام

«حمید رضا پیرپیران» مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در خصوص ارائه خدمات مناسب به شهروندان، گفت: در ابتدا به عنوان یک شهروند از اقدامات صورت گرفته در خصوص پیاده راه چهارباغ و اقدامات مثبتی که در اصفهان صورت گرفته و در حال انجام است و باعث زیبا سازی و ایجاد فضایی آرامش بخش برای مردم شده است تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی همراهی و همکاری شرکت برق و شهرداری اصفهان را نقطه عطفی دانست که موجب ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان خواهد شد و تأکید کرد: این همراهی‌ها موجب خواهد شد ضمن ایجاد روابط بهتر، قدم‌های موثرتری در خصوص ارائه خدمات داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ادامه داد: در راستای بحث زیباسازی شهر اصفهان در حوزه برق مقرر شد پایه‌های مازاد روشنایی در برخی از معابر از جمله پیاده راه چهار باغ عباسی و میدان امام؛ جمع آوری شود و شهرداری اصفهان برای رفع کسری نوری در برخی از این مسیرها اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در خصوص اقدامات شهرداری اصفهان به منظور کاهش مصرف برق در شهر گفت: ضمن تشکر از شهرداری که همراهی کاملی با مجموعه برق اصفهان داشته، با توجه به گرانبها بودن انرژی برق باید در حوزه مصرف بهینه و به خصوص در مواقع افزایش مصرف مانند پیک تابستان و یا مثل شرایط روزهای اخیر که کسری گاز نیروگاه‌ها را داریم با همراهی و همدلی تمامی ارگان‌ها و شهروندان نسبت به صرفه‌جویی اقدام کنیم تا شاهد خاموشی برق نباشیم.

پیرپیران ادامه داد: بعد از اعلام کمبود تأمین گاز برای نیروگاه‌ها ضمن مذاکره با معاونت خدمات شهری از آنها در جهت کاهش مصرف انرژی و بهینه سازی مصرف برق کمک طلبیدیم که در این راستا همراهی بسیار خوبی صورت پذیرفت.

وی تاکید کرد: خاموشی آب نماهای اصفهان در این شرایط خاص و همچنین خاموشی مدیریت شده و یکی در میان روشنایی فضای سبز و پیاده راه‌ها اقدامی مهم و تأثیر گذار از سوی شهرداری اصفهان بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان افزود: در بحث نیروگاه‌های خورشیدی شهرداری اصفهان پیشتاز احداث نیروگاه خورشیدی بوده و تا پایان سال بیش از ۵۵۰ کیلو وات نیروگاه خورشیدی توسط شهرداری اصفهان ایجاد خواهد شد.

وی گفت: در حوزه مباحث مربوط به انرژی‌های پاک و همچنین موارد مربوط به استفاده بهینه از انرژی گران بهای برق به یقین اعلام می‌کنم شهرداری پیشتاز همه ادارات در حوزه صرفه‌جویی مصرف برق با استفاده از انرژی‌های پاک بوده است.

پیرپیران تاکید کرد: همراهی و کمک شهرداری اصفهان موجب شده است که به هیچ عنوان مشکل خاموشی نداشته باشیم.

کد خبر 471254

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انرژی تجدیدپذیر معاون خدمات شهری شهردار اصفهان کلانشهر شهرداری اصفهان شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تولید انرژی خورشیدی استفاده از انرژی اقدامات شهرداری شهرداری اصفهان توسط شهرداری مصرف برق مصرف انرژی نیروگاه ها کاهش مصرف خواهد شد سیستم ها تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است

علیرضا خدابنده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در راستای ابلاغیه وزارت نیرو مبنی بر نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی، نصب این نیروگاه‌ها را به عنوان اولین استان و پیشرو در این طرح آغاز کرد.

او افزود: مدیریت بار در روز‌های اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی است، در این راستا دارندگان چاه‌های کشاورزی می‌توانند با مراجعه به ادارات برق شهرستان‌ها نسبت به ثبت نام برای دریافت پنل‌های خورشیدی اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خراسان رضوی است و تاکنون هزار و ۱۲۱ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۱۰.۵ مگاوات در استان نصب شده است.

خدابنده بیان کرد: برنامه امسال نیز نصب حدود ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ویژه مشترکان در خراسان رضوی است.

او تصریح کرد: به این منظور مقرر شده است با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، کمیته راهبری این نهضت در هر شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روز‌های پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار گردد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تاکید کرد: با اجرای نهضت نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی گامی موثر در جهت کاهش ناترازی‌های تابستان و تولید پایدار محصولات کشاورزان عزیز برداشته تا رضایت این قشر ایثارگر نیز تأمین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر