Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمعلی خدابنده روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گناباد افزود: این اداره کل امسال نیز با توجه به بازنشستگی تعدادی از نیروهای انسانی خراسان رضوی در سال تحصیلی جاری با کمبود ۱۹ هزار نفر نیرو در مقاطع مختلف تحصیلی مواجه بود که برای کاهش این معضل، ۶ هزار و ۹۰۰  نفر از طریق ماده ۲۸، نیروهای حق‌التدریسی و نهضت سوادآموزی و دانشگاه فرهنگیان این استان جذب آموزش و پرورش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که خیّران در ساخت حدود ۴۰ درصد از فضاهای آموزشی احداثی و یا در دست ساخت آموزش و پرورش خراسان رضوی مشارکت دارند ادامه داد: ۶۰۰ طرح هم اکنون در سطح استان در دست اجراست و در ابتدای سال تحصیلی جاری هم هزار و ۷۰۰ کلاس به مجموع کلاسهای درس استان اضافه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۲۷ استخر دانش آموزی و  ۳۱ سالن ورزشی هم در مدارس استان خراسان رضوی در دست ساخت است و تعدادی از آنها طی دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.

خدابنده افزود: ۱۳۰ میلیارد ریال تجهیزات برای کارگاههای آموزشی مدارس استان خراسان رضوی طی امسال خریداری و یا به مجموع تجهیزات آنها اضافه شد.

وی ادامه داد: به دنبال شیوع ویروس همه گیر کرونا و لزوم برگزاری کلاسهای مجازی برای دانش‌آموزان، ارتباط  ۲ هزار و ۷۰ مدرسه خراسان رضوی که امکان دسترسی به اینترنت را نداشتند، هم فراهم و مشکلات آنها رفع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ممکن است در برخی مناطق استان خراسان رضوی مشکلاتی از نظر برقراری ارتباط و یا کمبود پهنای باند و یا قطعی اینترنت برای برگزاری کلاسهای مجازی وجود داشته باشد  ولی هیچ مدرسه ای بدون بهره از امکانات اینترنت نیست.

خدابنده افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد امکان آموزش حضوری دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی، دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر( بر اساس آمار ثبت نامی در سامانه سناد) در وضعیت آبی و هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش و آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی از ابتدای بهمن ماه جاری فراهم شد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بازگشایی مدارس از خانواده ها و والدین خواست که زمینه حضور دانش آموزان را با رعایت مسائل پیشگیرانه در مدارس فراهم کنند تا به خصوص دانش آموزان مقاطع تحصیلی اول و دوم ابتدایی از امکان آموزش حضوری بهره مند شوند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اگر برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش گناباد چاره اندیشی نشود این بخش در آینده نزدیک با چالش جدی و افت تحصیلی مواجه می شود.

محمد صفایی دلویی تمرکز گرایی افراطی را از مشکلات مهم آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: گناباد در ابتدای پیروزی انقلاب دارای مرکز تربیت معلم بود ولی هم اکنون هیچ مرکز تربیت معلمی در این شهرستان فعال نیست چون طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مراکز تربیت معلم تنها باید در مراکز استانها فعالیت داشته باشند در صورتی که باید شهرستان گناباد که دارای ظرفیت فرهنگی مناسبی است هم مورد توجه قرار گرفته و دانشگاه فرهنگیان در آن فعال شود.

فرماندار گناباد هم با اشاره به افزایش جمعیت دانش آموزی این شهرستان طی سنوات گذشته کمبود نیروی انسانی و فرسودگی برخی از فضاهای آموزشی را از مشکلات مهم آموزش و پرورش گناباد ذکر کرد.

حامد قربانی افزود: از مجموع چهار هزار و ۸۴۲ نفر پرسنل دستگاههای اجرایی گناباد هزار و ۶۲۷ نفر در آموزش و پرورش شاغل هستند و کار تدریس به حدود ۱۷ هزار دانش آموز را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: گناباد با برخورداری از  ۱۲۶ هزار و ۹۹۵ مترمربع فضای آموزشی ۲.۹ درصد فضاهای آموزشی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص می دهد و ۲۹ هزار و ۹۴۰ مترمربع از فضاهای آموزشی آموزش و پرورش این شهرستان فرسوده است که این میزان ۳.۶ درصد فضاهای فرسوده و تخریبی استان خراسان رضوی را شامل می شود.

فرماندار گناباد با اشاره به این که این شهرستان در زمینه زیرساختهای مخابراتی جزء شهرستانهای پیشرو در استان خراسان رضوی است گفت: از محل طرحهای مصوب سفر سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به گناباد ۳۱ طرح مخابراتی با صرف اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

قربانی مشکلات رفاهی، مسکن، بیمه و نبود تسهیلات حمایتی با بهره پایین را از مطالبات مهم فرهنگیان گناباد ذکر کرد. 

شهرستان گناباد در ۲۸۴ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها اینترنت مجلس شورای اسلامی مدارس شورای عالی آموزش‌ و پرورش ارتباطات و فناوری اطلاعات خدابنده گناباد دانشگاه فرهنگیان نیروی انسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت مجلس شورای اسلامی مدارس اینترنت مجلس شورای اسلامی مدارس شورای عالی آموزش و پرورش ارتباطات و فناوری اطلاعات خدابنده گناباد دانشگاه فرهنگیان نیروی انسانی اخبار کنکور آموزش و پرورش خراسان رضوی استان خراسان رضوی فضاهای آموزشی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رضا سابکی گفت: علاوه بر محکوم کردن اقدام یادشده، آن را مغایر با کرامت انسانی، حقوق دانش‌آموزان، اصول و اخلاق فرهنگی می‌دانم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان افزود: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برخورد با دانش‌آموزان در صورت تخلف از پوشش مدرسه، باید مبتنی بر اقدام‌های تربیتی و ارشادی باشد و در صورت نیاز با دعوت از اولیای دانش‌آموز، نسبت به اصلاح پوشش اقدام شود.
سابکی ادامه داد: به دانش‌آموزان و اولیاء اطمینان می‌دهیم که با عاملان این اقدام غیرقانونی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم حقوق دانش‌آموزان در هیچ مدرسه‌ای نادیده گرفته شود.
وی از  اولیاء دانش‌آموزان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس، مراتب را از طریق مجاری قانونی به اطلاع مسئولان آموزش و پرورش برسانند.

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان