Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: در گذشته افراد دارای اعتیاد بعد از گذراندن دوره درمان، مجددا به نوعی به سمت اعتیاد می رفتند اما کمپ مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد نجات در روستای انزاب به منظور درمان کامل و غیر بازگشت معتادان راه اندازی شد.

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو در آیین افتتاح و راه اندازی مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد نجات و پرتو همزمان با سراسر کشور  اظهار کرد:مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد علاوه بر ارائه خدمات درمانی به پایگاه مهارت افزایی و کار آفرینی تبدیل می شود تا افراد مراجعه کننده ضمن درمان کامل صاحب شغل و حرفه مناسب و درآمدزا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سه پروژه اشتغال زایی در مرکز باز توانی اعتیاد نجات راه اندازی می شود گفت:طرح هایی از قبیل نساجی، پرورش محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای و پرورش ماهی آغاز شده و جهت اجرایی سازی این طرح‌ها از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تقاضای تسهیلات ارزان قیمت شده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه از محل تسهیلات مشاغل روستایی ۱۰ میلیارد تومان تصویب شده افزود:برای توسعه این کمپ بازتوانی ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و ۱۰میلیارد تومان نیز تسهیلاتی جهت حمایت از مددجویان از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: باید به فکر اشتغال، خانواوه و آینده افرادی که در این کمپ در حال درمان هستند، باشیم و بازگشت مجدد به مرحله اعتیاد را کاملا فراموش کنند.

بهنام جو تصریح کرد:ظرفیت مراکز درمانی افتتاح شده بیش از ۲۳۰ نفر است که در حال حاضر ۱۰۰ نفر از افرادی در دام اعتیاد گرفتار شده اند در این مراکز به طول درمان زیر نظر افراد متخصص و روان شناسان در آمده اند.

وی طول دوره درمان و بازتوانی را همزمان با مهارت افزایی و آموزش اشتغال عنوان کرد و گفت: با توجه به ثبت مشخصات و توانایی‌های فردی افراد درمان شده، زمینه اشتغال در واحدهای تولید با حمایت کامل ایجاد می شود.

این مسوول بر افزایش تسهیلات بانکی به ۱۰۰ میلیون تومان تاکید کرد و افزود: تأمین اشتغال، بیمه و امکانات لازم رفاهی و معیشتی این افراد می تواند انگیزه ترک را افزایش دهد.

استاندار اردبیل اظهار کرد:در کنار این اقدامات درمانی و اشتغال‌‌زایی، با خانواده این افراد جلسات مختلف مشاوره انجام می‌گیرد تا فرد به شکل کامل از دام اعتیاد رهایی یافته و دیگر گرفتار اعتیاد نشود.

او با بیان اینکه مرکز جامع درمان و بازتوانی ویژه آقایان با سرمایه حدودا ۱۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است افزود: پس از درمان مددجویان، جهت شروع شغل ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت و ۵ سال حق بیمه نیز واریز می شود که انگیزه بیشتری به افراد دارای اعتیاد برای ترک و پاک شدن خواهد داد.

در پایان بهنام جو از تمامی ارگان ها و دستگاه های اجرایی که از اول تصمیم راه اندازی این مراکز همکاری صمیمانه داشتند تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است عصر روز سه شنبه آئین افتتاح و راه اندازی مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد نجات و پرتو ویژه آقایان و بانوان، همزمان با ۲۴ مرکز در سراسر کشور و با حضور ویدئو کنفرانس وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار اردبیل مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد اعتیاد نجات راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده در این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

 به گزارش ایسنا، علی اصغر انصاری_ معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات_ از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد.  

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد.  

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده سازی کنیم.

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور، مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت ۲ نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل