Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، احمد جعفری نسب مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهار کرد: علاوه بر گشت‌های مشترک نظارت بر واحدهای صنفی و تولید که با همراهی سازمان حمایت انجام می‌گیرد بر اساس شرایط موجود گشت هوشمند بازرسی از انبارها با کمک دادستان تهران و ری و دادسراها برای کنترل قاچاق و احتکار در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمبودهای موجود در بازار و وضعیت اقتصادی و تأثیر آن بر معیشت مردم گفت: تعزیرات به واسطه وظایفی که دارد در کنترل بازار تأثیر قابل توجهی داشته و از آنجا که حدود ۸۰ درصد انبارهای کشور در استان تهران قرار دارد، نظارت و بازرسی از انبارها و واحدهای صنفی با دقت انجام می‌شود. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: به دلیل گشت مشترک با دادستان و عوامل قضایی در شرایط فعلی کشور اقدامات بسیار خوبی برای برطرف سازی نیازهای بازار و مشکلات مردم انجام شده است.

جعفری نسب تأکید کرد: در صورتی که گشت‌های ویژه بازرسی از انبارها با هدف جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا اجرا نمی‌شد و کشفیات مهم و قابل توجه این مدت اخیر نبود بسیاری از کمبودهای بازار همچنان وجود داشت و قابل جبران نبود.

وی ابراز کرد: برخی به دنبال سودجویی بیشتر کالاها را به قصد گران‌فروشی و عرضه در زمان نایاب شدن کالا در انبار نگهداری می‌کنند لذا با برخورد سخت و جدی از سوی تعزیرات مواجه می‌شوند که باعث همکاری بیشتر انبارها با بازرسان می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: برخورد جدی با متخلفان موجب می‌شود که سایر سرمایه گذاران برای اعلام موجودی انبار خود اقدام کنند.

جعفری نسب با اشاره به سودجویی برخی تولیدکنندگان عنوان کرد: در بازدید از برخی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها بازرسان ما با اعمال نرخ‌های سلیقه‌ای بر روی بسته‌بندی محصولات روبه‌رو شدند که هدف از این کار عرضه اجناس با قیمت‌های دلخواه و ارائه تخفیفات خلاف واقع است.

وی تصریح کرد: در ۹ ماهه اخیر ۸۴ تریلیون جریمه برای قاچاق کالا و ارز، اخفاء، امتناع از فروش، گران‌فروشی، تخلف و احتکار برای سودجویان تعیین شده که در زندگی مردم نیز تأثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: قاچاق کالا مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی افزود: از این تعداد پرونده هزار و ۴۴ فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات و ۲۱۷ فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز و ۹۷ فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده است. وی ادامه داد: مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان، کالا و خدمات، ۲۱۸ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال بوده است. مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: گزارش پرونده های وارده توسط بازرسان دستگاه‌های متولی و نظارتی و متولیان امر در حوزه اقتصادی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. عملکرد این سازمان در رسیدگی به این پرونده‌ها مطلوب بوده و تلاش‌ها برای رسیدگی به آن‌ها به طور شبانه روزی بوده است.

دیگر خبرها

  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان