Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:01:30 GMT

درخواست حذف محدوده ۱۰۰ متری حریم مترو روی میز دولت

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۱۳۹۶

درخواست حذف محدوده ۱۰۰ متری حریم مترو روی میز دولت

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت،  شهرداری تهران باتوجه به مشکلات موجود درخصوص نوسازی پلاک‌های واقع در حریم ۱۰۰ متری خطوط راه‌آهن، تشدید روند فرسودگی و بروز آسیب‌های اجتماعی، درخواست حذف محدوده ۱۰۰ متری حریم خطوط راه‌آهن مستقر در شهرها و محول کردن تعیین تکلیف آن محدوده به طرح‌های جامع و تفضیلی را به هیات دولت ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس مفاد آیین‌نامه اجرایی تبصره (۱) ماده (۱۷) قانون اصلاح ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، اراضی واقع در حریم ۱۰۰ متری خطوط راه‌آهن به دو محدوده ۳۰ و ۷۰ متری تقسیم می‌شوند.

اراضی واقع در نوار ۳۰ متر بعد از حریم قانونی راه‌ها و راه آهن، فقط دارای کاربری تاسیسات زیربنایی بوده و علاوه بر محدوده یادشده، هرگونه ساخت و ساز تا فاصله ۱۰۰ متر از حریم نیز منوط به استعلام و دریافت مجوزهای لازم از شرکت راه‌آهن است.

این وضعیت با توجه به قرارگیری بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ پلاک عمدتا فرسوده در این محدوده‌ها در شهر تهران، فرآیند نوسازی پلاک های واقع در حریم را با دشواری‌های مضاعف مواجه ساخته، امری که با تشدید روند فرسودگی، پیدایش فضاهای بی‌دفاع شهری و در نتیجه بروز آسیب‌های اجتماعی، نارضایتی عمومی را به همراه داشته است.

همچنین با توجه به اینکه عبور تاسیسات زیربنایی در محدوده شهرها و همچنین نحوه ساخت و ساز، در طرح‌های جامع و تفصیلی شهری تعیین تکلیف می‌شود، پیش‌بینی محدوده‌های یادشده در حریم خط‌آهن در محدوده شهرها ضروی نبوده و می‌تواند اقدامات مقتضی در این زمینه با هدف تسهیل امور مربوط به نوسازی و بازآفرینی محلات همجوار، در چارچوب طرح‌های جامع و تفصیلی مصوب صورت گیرد.

لذا باتوجه به موارد مذکور، ضرورت و اهمیت نوسازی و بازآفرینی محدوده‌ها و محلات، درخواست شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای حذف محدوده ۱۰۰ متری و اختیارات وزارت راه و شهرسازی در جابجایی خطوط ریلی و کاهش حریم آن در محدوده شهرها براساس ماده (۵۶) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، شهرداری تهران درخواست حذف محدوده ۱۰۰ متری حریم خطوط راه‌آهن مستقر در شهرها و محول کردن تعیین تکلیف محدوده مذکور به طرح‌های جامع و تفصیلی را به هیات دولت ارائه کرده است.

این درخواست مراحل بررسی خود را در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیات دولت طی می‌کند.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری تهران وزارت راه و شهرسازی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران وزارت راه و شهرسازی شهر تهران شهرداری تهران وزارت راه و شهرسازی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران دولت اخبار کنکور طرح های جامع خطوط راه آهن هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟

دریافت 5 MB

تدوین: مهدی رباطی

کد خبر 846746 برچسب‌ها شهرداری مترو تهران مترو

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟