Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از بخش انگلیسی زبان تارنمای دویچه وله؛ این رخداد سالانه با هدف و امید کمک به بهبود نیرومند و سبز هماهنگ با شرایط آب و هوایی، در سال جاری بر خلاف گذشته به علت همه گیری کووید–۱۹ به صورت مجازی برگزار می شود.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، یوشی هیده سوگا نخست وزیر ژاپن و نارندا مودی همتای هندی اش در میان سخنرانان این کنفرانس دیده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نشست فرصتی برای رییس جمهوری چین برای ابراز دیدگاه هایش در باره روابط کشورش با ایالات متحده در دوره جو بایدن رئیس جمهوری جدید خواهد بود که در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین به صورت فزایندهای تیره وتار شده بود.

نام اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا و کریستالینا جورجیوا مدیر کل صندوق بین المللی پول نیز در میان حاضران در این رخداد دیده می شود.

این رخداد با بیش از ۵۰ سال سابقه و حضور سیاستمداران و تجارت پیشگان برجسته، هنرمندان و هنرپیشگان مشهور و کنشگران شناخته شده اجتماعی، هم زمان با دشوارترین بحران اقتصادی جهان برای نسل های کنونی، در حالی برگزار می شود که میلیون ها تن را بیکار شده و عمق نابرابری های جهانی افزایش یافته است.  

بررسی سالانه مجمع جهانی اقتصاد (WEF) که روز سه شنبه منتشر شد، در باره احتمال منجر شدن پیامدهای منفی اقتصادی و اجتماعی همه گیری کووید–۱۹ به ناآرامی های اجتماعی، دسته بندی ها و جداشدگی های سیاسی و تنش های جغرافیایی – سیاسی، هشدار داده است.

کلاوس شواب بنیانگذار مجمع جهانی اقتصاد به خبرنگاران گفت که ما به گونه ای بهبود اقتصادی نیازمند داریم که مقاوم تر، گسترده و فراگیرتر و پایدارتر از گذشته باشد.

همه گیری کنونی و واکنش های نامتناسب به این بحران، منجر به انباشته شدن تنش های جغرافیایی - سیاسی شده است. دولت ها به قرار دادن منافع ملی پیشاپیش منافع دیگران روی آورده اند، به صورت یک جانبه مرزهای کشورهایشان را می بندند و مواد غذایی و پزشکی دارویی را ذخیره سازی می کنند.

رویکرد خودخواهانه در هیچ زمان و مکان دیگری بر روی کره زمین شفاف تر از دسترسی به واکسن ویروس کرونا، نبوده است که در آن کشورهای فقیر میلیاردها واحد واکسن را به اندازه چند بار شمار جمعیت شان احتکار کرده اند،  در حالی که کشورهای فقیر برای دسترسی به آن به سختی تلاش می کنند.

تدروس آدهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت که یکی از سخنرانان این رخداد نیز هست، هشدار داده است که جهان در آستانه شکست فاجعه بار اخلاقی قرار دارد.

تلاش جهانی برای دسترسی به واکسن یا ملی گرایی واکسنی، خطر طولانی شدن این همه گیری و به تاخیر انداخته شدن محدودیت های مسافرتی در جهان را به همراه دارد.

بورگه رئیس مجمع جهانی اقتصاد گفته است که کووید-۱۹ در همه جای کره زمین یکسان است ماهمه سوار بر یک کشتی هستیم و باید برای پیشرفت واقعی با یکدیگر همکاری کنیم و بیکاری و شکاف دیجیتال را تاثیرهای کوتاه مدت همه گیری دانسته است.

دگرگونی های آب وهوایی بر نشست امسال نیز مانند سال های گذشته سایه افکنده است. با اینکه قرنطینه ها،  تعطیلی ها و محدودیت های گسترده سال گذشته (۲۰۲۰) برای مهار ویروس کرونا، موجب کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای شد،  اما کارشناسان نگران هستند که بهبود و رونق سریع اقتصادی و کاهش محدودیت ها در سال جاری (۲۰۲۱) منجر به افزایش دوباره و سریع انتشار این گازها در جو کره زمین شود.

برچسب‌ها آنگلا مرکل بانک مرکزی اروپا ژاپن کریستین لاگارد سوئیس سازمان جهانی بهداشت آلمان امانوئل مکرون مجمع جهانی اقتصاد كميسيون اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل بانک مرکزی اروپا ژاپن آنگلا مرکل بانک مرکزی اروپا ژاپن کریستین لاگارد سوئیس سازمان جهانی بهداشت آلمان امانوئل مکرون مجمع جهانی اقتصاد كميسيون اروپا اخبار کنکور مجمع جهانی اقتصاد رئیس جمهوری همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی