Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شاهین محمد صادقی روز چهارشنبه در نشست با استاندار بوشهر کاهش قابل توجه مرگ و میر  و بستری ناشی از کرونا را مهمترین دستاورد طرح شهید قاسم سلیمانی در کنار سایر تصمیم های حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد.

وی بیان کرد: در طرح شهید قاسم سلیمانی که از ۱۹ آبان با رمز یا علی بن موسی الرضا (ع) از کنار بارگاه ملکوتی آن حضرت آغاز شده بیش از ۲۰۰ هزار بسیجی مشارکت دارند و بیش از ۳۵ هزار تیم به صورت مشترک (بسیج، بهداشت و درمان، جوانان جمعیت هلال احمر و سایر نیروهای مردمی) به مراقبت از سلامت مردم مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد صادقی اضافه کرد: در زمان حاضر بیماریابی فعالی با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در حال انجام است و در این هفته این طرح مورد بازبینی و تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف آن بر می آئیم.

وی ادامه داد: باتوجه به کارکرد تعریف شده در طرح شهید قاسم سلیمانی و شناسایی و جدا سازی افراد آلوده از افراد سالم ، امروز این طرح بعنوان بهترین و علمی ترین راه برای مقابله با این پدیده اجتماعی و این بیماری فراگیر به شمار می‌رود.

محمد صادقی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده از توان بسیج برای مقابله با ویروس کرونا افزود: بیشتر مردم جدای از اینکه عضو کدام جناح سیاسی، دارای چه نگاه اجتماعی و یا با چه مذهب و قومیتی عضو بسیج هستند و این نهاد مردمی توانسته قشرهای مختلف مردم را پای کار بیاورد.

وی یادآور شد: امروز ایران تنها کشور کم آلوده از نظر ویروسی است که شیب منحنی بیماری در آن به طور کامل کاهشی است و این درحالی است که کشورهای غربی با همه ادعایی که دارند در آتش بیماری می‌سوزند و روزانه آمار قابل توجهی از مردمان آنها جان می‌دهند.

محمد صادقی اضافه کرد: شیب کاهشی بیماری کووید ۱۹ در کشور در شرایط تحریم  دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی است که با حضور و همت مردم، بسیج امکانات و هماهنگی مسئولان در حال کنترل است و انتظار می‌رود این همت و تلاش تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این طرح با نام و روح شهید قاسم سلیمانی همراه است و روحیه ایشان به گونه ای است که هیچ کاری را نیمه کاره رها نمی‌کنند، تا زمانی که یک بیمار هم وجود داشته باشد این طرح ادامه خواهد داشت.

رئیس جامعه بسیج پزشکی کشور گفت: در آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی مرگ و میر روزانه در اثر ابتلا به ویروس کرونا  ۴۷۹ نفر در کشور بود این درحالی است که امروز به واسطه اجرای این طرح و سایر اقدام‌های بهداشتی و درمانی مرگ و میر به ۷۹ نفر کاهش یافته است .

وی یادآورشد: تاکنون کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه پرسنلی، دارو و تجهیزات در این طرح هزینه شده است.

وی ادامه داد: براساس آخرین گزارش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرحله نخست طرح شهید قاسم سلیمانی بیش از ۳۰۰ هزار کیت آزمایشی در کشور توزیع شده و  محموله دوم نیز در حال اختصاص است و قرار است در هر استان پنج تا  ۱۰ هزار کیت تشخیص سریع توزیع شود.

محمد صادقی با بیان اینکه  تاکنون کمبودی در زمینه تامین کیت‌های تشخیص سریع در کشور وجود ندارد گفت: طرح شهید سلیمانی تکمیل کننده طرح مسجد سنگر سلامت بوده و طرح صددرصد علمی است.

وی ادامه داد: البته چالش‌های بسیار در روزهای ابتدایی این طرح با وزارت بهداشت وجود داشت اما امروز بسیاری نسبت به علمی بودن آن اذعان دارند که توانسته بسیاری از خلاءهای وزارت بهداشت را بپوشاند.

رییس بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه در این طرح استفاده از ظرفیت مردمی، ائمه جماعات، زنان خانه‌دار و همه اقشار جامعه در نظر گرفته شده است، گفت: بیماریابی فعال، جداسازی هوشمند و حمایت‌های هدف‌دار از مهم‌ترین اهداف این طرح است که در کنار سایر اقدامات می‌تواند موجب کاهش سریع مرگ‌ومیر، تعداد بیماران و بستری شدگان شود.

برچسب‌ها سازمان بسیج جامعه پزشکی بوشهر ویروس کرونا قاسم سلیمانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج جامعه پزشکی بوشهر ویروس کرونا سازمان بسیج جامعه پزشکی بوشهر ویروس کرونا قاسم سلیمانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور طرح شهید قاسم سلیمانی وزارت بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فضائل اخلاقی پاسداران و بسیجیان در ابتدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: آن چیزی که سپاه و بسیج را در ذهن و فکر مردم عزیز و ماندگار کرده  ، ایثارگری، ایمان و عقیده آنهاست.
حجت الاسلام رضایی با اشاره به مجاهدتهای معنوی شهید مطهری، ایشان را یکی از ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر جوانان از تفکرات شهید مطهری الهام بگیرند، می‌توانند مسیری روشن برای تمدن جدید اسلامی و آینده کشور  ترسیم کنند.
وی  افزود: مربیان عقیدتی سیاسی باید با حضور فعال در میدان‌های جهاد تبیین با انگیزه‌ای مضاعف به شبهات ذهنی نسل جوان و نوجوان پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر