Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبین علی میر مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: تنها بازارچه آبی سیستان و بلوچستان با پیگیری‌های استاندار و در راستای اهمیت این مرز دریایی برای اشتغال و توسعه دهم شهریور امسال به تصویب هیات وزیران رسید.

او  افزود: با موافقت دولت با ایجاد بازارچه مرزی پسابندر گامی دیگر برای اشتغال، توسعه اقتصادی و تجاری سواحل مکران برداشته شد که می‌تواند پس از راه‌اندازی، نقش مهمی در صادرات و واردات با پاکستان و سایر کشورهای هم مرز آبی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان به اهمیت و جایگاه بالای این منطقه در حوزه اقتصاد، تجارت و گردشگری اشاره کرد و گفت: بازارچه پسابندر دارای موقعیت مهم و استراتژیک در سواحل مکران است به گونه‌ای که با راه‌اندازی آن می‌توان تبادلات تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس، پاکستان، هند و کشورهای آفریقایی برقرار کنیم.

او  ادامه داد: پس از تصویب این بازارچه، تلاش مجموعه دستگاه‌های متولی برای راه‌اندازی زیرساخت‌های اولیه در این بازارچه آغاز شد تا در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد که این امر خود رکوردی بی‌سابقه برای راه‌اندازی بازارچه در بازه زمانی پنج ماهه است.

میر تصریح کرد: با راه‌اندازی این بازارچه افزایش و رونق سطح مبادلات تجاری، ورود و خروج انواع کالا را شاهد خواهیم بود و فصل جدیدی از اشتغال آغاز می‌شود.

پسابندر یکی از بندرهای کوچک شهرستان دشتیاری سیستان بلوچستان و آخرین نقطه از کشور ایران است.

پسابندر در کناره خلیج گواتر و در محدوده‌ای نزدیک به مرز پاکستان و در عرض جغرافیایی ۲۵ درجه و چهار دقیقه شمالی قرار دارد وجنوبی‌ترین نقطه ایران است.

بازارچه‌های مرزی محوطه‌ای است محصور، واقع در نقطه صفر مرزی در جوار گمرکات مجاز به انجام تشریفات ترخیص کالا، یا مکان‌هایی که طبق تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین ایران و کشورهای همجوار تعیین می‌شود و اهالی ۲ طرف مرز می‌توانند تولیدات و محصولات کشور خود را با رعایت مقررات صادرات و واردات برای داد و ستد در این بازارچه‌ها عرضه کنند.

سیستان و بلوچستان بالاترین تعداد بازارچه‌های فعال در میان استان‌های مرزی کشور را دارد، از میان آن‌ها ۲ بازارچه در مجاورت مرز مشترک با افغانستان و پنج بازارچه دیگر در مجاورت مرزهای مشترک ایران و پاکستان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازارچه های مرزی دهه فجر 99 سیستان و بلوچستان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.
هادی حقیقی افزود: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی گفت: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، گفت: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او افزود: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

 

دیگر خبرها

  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • عکس | جریان زندگی پس از سیل در دشتیاری !
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • سیل در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان