Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند عصر چهارشنبه در سیزدهمین مدرسه حقوق کودک در استان بوشهر اظهار داشت: در مبانی دینی و از نظر صاحب نظران روان شناسی، حساس‌ترین دوران تشکیل شخصیت انسان، دوران کودکی عنوان شده است.

وی بیان کرد: توجه به دوران کودکی به عنوان مهم‌ترین مقطع زندگی انسان، موجب می‌شود در آینده افراد مفید و سالمی را تحویل جامعه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر با اشاره به آسیب پذیری دوران کودکی، گفت: به منظور جلوگیری از بروز آسیب‌های دوران کودکی و همچنین جلوگیری از تعرض به ابعاد شخصیتی کودک، باید چتر قانونی برای آنها در نظر بگیریم.

گراوند افزود: با توجه به تأثیر پذیری دوران کودکی، خوشحالیم در جمهوری اسلامی نشست‌هایی برگزار می‌شود تا بتوانیم فرزندان سالمی را تحویل جامعه اسلامی دهیم.

وی اضافه کرد: در سایه قوانین موجود، نیازمند اقدامات تربیتی عمیق برای حمایت از کودکان هستیم و باید اصول صحیح تربیت را به فرزندان انتقال دهیم.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه از همه ابزارها برای روشنگری و تأثیرگذاری دوران کودکی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: از فضای مجازی و تأثیر آن به کودکان نباید غفلت کنیم، مخصوصاً با این بیماری کرونا، استفاده از فضای مجازی جهت آموزش بیشتر هم شده است.

گراوند تصریح کرد: هدف تمام قوانین تدوین شده در عرصه جهانی، حمایت و حفاظت از شخصیت کودک است و باید با توجه به مبانی دینی و قوانین بین المللی، همواره در جهت حفظ شخصیت کودک کوشا باشیم.

کد خبر 5132581

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر کودکان ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا گرگان شیراز شهرستان کرج بوشهر کرمانشاه شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا اردبیل سانحه تصادف بیرجند دوران کودکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر ۵ سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر ۵ سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • بازیگر مشهور ترکیه اول ساختمان یک مدرسه را خرید سپس با خاک یکسان کرد | اقدام عجیب و جنجالی این چهره همه را شوکه کرد + عکس
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • آموزش و پرورش بوشهر ویژه‌تر دیده شود/ لزوم ساخت کلاس‌های درس جدید
  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش