Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت :‌ ۹ ایستگاه ثابت سنجش آلودگی در سطح استان برای پایش هوا و بررسی کیفیت هوا وجود دارد که چهار ایستگاه از این تعداد در شهر کرمانشاه و پنج ایستگاه در مابقی شهرستان‌ها مستقر است.

او گفت : کیفیت پارامترهای اصلی و اساسی هوا از نظر اکسیدهای گوگرد، گرد و غبار و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از طریق این ایستگاه‌ها به صورت ۲۴ ساعته چک و داده‌های استخراجی آن‌ها ساعت ۱۱ صبح هر روز بررسی می‌شود چنانچه شرایط ناسالم باشد به مدیریت بحران و دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه گذشته ۶ روز غیراستاندارد هوا در استان داشته‌ایم، افزود: چهار روز از آن در وضعیت هشدار و ۲ روز هم اضطرار و بحران بوده که در مقایسه با سال‌های گذشته آمار روزهای غیراستاندارد بسیار کاهش یافته است.

او افزود: شرایط غیراستاندارد در استان از نظر میزان گرد و غبار بوده که به عنوان مهمان ناخوانده از طریق کشورهای همسایه وارد می‌شود.

یاوری ادامه داد: تا زمانی که افت فشار گاز نداشته باشیم نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی مکلف هستند از سوخت پاک(گاز) استفاده کنند، اما زمانی که با افت فشار گاز رو به رو می‌شوند از سوخت جایگزین مازوت و گازوئیل استفاده می‌کنند.

او با اشاره به برخورد با واحدهای صنعتی آلاینده زیست محیطی، گفت: این واحدهای یا به دستگاه قضایی معرفی و یا به عنوان صنایع آلاینده معرفی می‌شوند که براساس قانون مکلف هستند یک درصد فروش را تحت عنوان احیا و کمک به محیط زیست به حساب خزانه واریز کنند البته امسال بخشی از این عوارض صنایع آلاینده به صندوق ملی محیط زیست واریز می‌شود تا این صندوق بخشی از این وجوه دریافتی را در قالب تسهیلات کم‌بهره یا کمک‌های بلاعوض در اختیار واحدهای صنعتی که در سیستم کنترل آلودگی دچار نقص هستند، قرار دهد.

یاری گفت: امسال در سطح استان کرمانشاه پنج مورد از این واحدهای صنعتی آلاینده زیست محیطی به صندوق ملی محیط زیست معرفی شده، این پنج صنعت در سازمان محیط زیست در کمیته مربوطه نهایتا در صندوق ملی محیط زیست پذیرفته شده‌اند و براساس درخواست‌ها در مرحله نهایی قرار است به آن‌ها در راستای رفع آلودگی کمک مالی شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست سنجش آلودگی هوا آلودگی هوا آلودگی زیست محیطی صندوق ملی محیط زیست استان کرمانشاه واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند