Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان چهارشنبه‌شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با مساعدت به این واحدها برای تکمیل و رسیدن به بهره برداری ۱۸۰ هزار شغل جدید ایجاد می شود.

۵۸ شغل به ازای هر لیتر آب 

وی با بیان اینکه صنایع کوچک در زمینه ایجاد اشتغال در کشور سهم زیادی دارند، گفت: در تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی به ازای هر لیتر آب ۶ میلیارد ریال هزینه شده و ۵۸ شغل ایجاد می شود و این در حالی است که سهم صنعت کشور از آب تنها ۱۰۸ دهم است و حال آنکه ۶۰ درصد آب به بخش هایی تعلق می گیرد که در ایجاد اشتغال سهم چندانی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این درحالی است که صنایع نباید دغدغه آب داشته باشند.

رسولیان در مورد ایجاد شهرک های جدید صنعتی نیز اظهار داشت: اگر امکان توسعه فراهم باشد در مناطقی که زمین و متقاضی وجود دارد زیرساخت هایی مانند آب،  برق و گاز فراهم می شود و یکی از مهمترین برنامه های ما نیز تامین زیرساخت و ایجاد ظرفیت لازم برای سرمایه گذاری بنگاه های اقتصادی است.

رشد ۱۰۰ درصدی واگذاری زمین

معاون وزیر صمت از رشد خوب واگذاری زمین در شهرک های صنعتی خبر داد و گفت: امسال واگذاری زمین نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد رشد یافت و تعداد واحدهای راکد و نیمه راکد هم نسبت به سال قبل کاهش یافته که این به معنای رشد تولید و تقاضا برای سرمایه گذاری و همچنین توجه به صنعت و تولید داخل است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: با اقداماتی که انجام شده است هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی تا پایان امسال احیا می شود و در هر صورت و در هر جایی که امکان باشد شرایط را برای بخش خصوصی فراهم و زیرساخت ها را تامین می کنیم و یکی از این موارد دیده شدن قیر رایگان برای آسفالت شهرک های صنعتی در بودجه کشور است.  

وی با اشاره به تمهیداتی که برای استقرار شرکت های دانش بنیان در شهرک های صنعتی اندیشیده شده است، اظهار داشت: به شهرک ها اختیار می دهیم تا برای شرکت های دانش بنیان مکان مناسبی فراهم کنند و اعتقاد داریم باید به شرکت های دانش بنیان کمک و شرایط فعالیت را برای آنها مهیا کرد.

وی گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور در حال  افزایش است و حتما مکان هایی را در شهرک ها با استانداردهای مناسب و متناسب با نیاز این شرکت ها فراهم می کنیم تا بتوانیم نیاز آنها به فضای مناسب را تامین کنیم و برای سال آینده نیز در برنامه هایی که برای شرکت های دانش بنیان داریم کمک هایی در قالب تسهیلات دیده شده است.

برچسب‌ها بجنورد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران توسعه ایران توسعه اقتصادی اختصاصی ایرنا شهرک صنعتی خراسان شمالی علی رسولیان پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران توسعه ایران بجنورد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران توسعه ایران توسعه اقتصادی اختصاصی ایرنا شهرک صنعتی خراسان شمالی اخبار کنکور شرکت های دانش بنیان شهرک های صنعتی شهرک ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر امام جمعه بندرعباس حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده با اشاره به روز ملی خلیج‌فارس، اظهار کرد: استقلال، امنیت و راهبرد امنیتی ایران عزیز امروز در پرتو نام بزرگ خلیج‌فارس شکل می‌گیرد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) که فردی علم دوست هستند بارها فرموده‌اند که: «تا نفس دارم از جامعه نخبگانی حمایت خواهم کرد.» امروز هم اگر می‌بینید کشور ما در عرصه‌های علمی دارای جایگاه خوبی است به خاطر حمایت‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف خطاب به مسئولین مختلف کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که در سطح جهان رتبه ۱۶ عرصه تحقیقات و پژوهش را داریم، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه جایگاه اول تحقیقات و پژوهش را دارد اما این مهم کشور را قانع و راضی نمی‌کند؛ بلکه تلاش نخبگان باید به‌گونه‌ای باشد که این تحقیقات و پژوهش به سمت تولید ثروت برود.

حجت‌الاسلام والسلمین عبادی‌زاده عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان را باید به صورت هدفمند و متناسب با نیاز و ظرفیت‌های منطقه توسعه داد و دولت باید در این مسیر حمایت ویژه را در دستور کار قرار دهد.

وی ضمن طرح ایده راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در دل شهرک‌های صنعتی هرمزگان، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید به صورت جدی برای رشد و توسعه شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان اهتمام داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های موضوعی اختراعات در سال‌های آینده، تصریح کرد: جشنواره‌های تجاری‌سازی پژوهش و فناوری به صورت سالیانه و مستمر در استان هرمزگان برگزار شود تا صاحبان ثروت و ایده در کنار یکدیگر اتفاقات بزرگی رقم بزنند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به پایین بودن قدرت رقابت محصولات صادراتی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند و سعی کنند چالش‌های موجود در بخش‌های بسته‌بندی، ارائه، بازاریابی و … در حوزه صادرات را برطرف کنند تا محصولات استان هرمزگان رقیب جدی محصولات کشورهای خارجی باشد.

وی، نخبگان و سرمایه‌گذاران را ۲ بال پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: اگر دولت سیزدهم به واسطه اهمیت علم و دانش در کنار مجوزهای که برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود، حضور نخبگان و پژوهشگران را به عنوان شرط تحقق مجوزها قرار دهند؛ تا صاحبان صنایع و معادن از حضور نخگبان در مجموعه خودشان به صورت جدی و نه به صورت نمادین استفاده کنند.

کد خبر 6093151

دیگر خبرها

  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور