Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@00:22:56 GMT

سیگنال مثبت به تهران

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۶۹۳۱

سیگنال مثبت به تهران

روزنامه آرمان ۹بهمن یادداشتی به قلم حسن هانی‌زاده تحلیلگر مسایل بین‌الملل منتشر کرد و نوشت: همزمان با اظهارات وزیر خارجه آمریکا نشست‌های سه‌گانه‌ای بین وزرای خارجه رژیم‌های اسرائیل، امارات و بحرین برگزار شد تا یک سلسله جریان‌سازی‌هایی علیه سیاست‌های جدید آمریکا نسبت به ایران صورت گیرد. یکی از این سیاست‌ها که موجب نگرانی برخی رژیم‌های مرتجع عرب و اسرائیل شده، بازگشت آمریکا به توافقنامه برجام و لغو برخی تحریم‌های اعمال‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین فرآیندی به نظر می‌رسد رویکرد تیم جو بایدن، تعامل ملایم‌تر در حوزه توافقنامه برجام است، زیرا خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از توافقنامه برجام جایگاه بین‌المللی این کشور را به‌شدت تنزل داد. جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید آمریکا به این نتیجه رسیده که برای تعامل احترام‌انگیز با ایران لازم است یکسری گام‌های مثبتی بردارد تا اطمینان لازم برداشته شود.

این اقدام می‌تواند زمینه مناسبی برای ازسرگیری مذاکرات در صورت صلاحدید ایران باشد. اما جمهوری اسلامی ایران در گذشته نیز بارها اعلام کرده که اگر مذاکراتی با تیم جو بایدن صورت گیرد، این مذاکرات صرفا در چارچوب فعالیت هسته‌ای ایران خواهد بود و هیچ مذاکره‌ای خارج از توافقنامه برجام بین تهران و واشنگتن صورت نخواهد گرفت. با این حال به نظر می‌رسد تیم جو بایدن قرار است در آینده مسائلی خارج از برجام را مورد بحث قرار دهد که این امر با رویکردهای ثابت جمهوری اسلامی ایران در تناقض است و به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.

لذا باید ایران در انتظار گام‌های مثبت و عملی واشنگتن باشد تا اگر رئیس‌جمهور جدید آمریکا به برجام بازگردد و تحریم‌ها را لغو کند ایران نیز به تعهدات گذشته خود عمل کند و این امر طبیعی است خشم برخی رژیم‌های مرتجع منطقه را برمی‌انگیزد. اظهارات برخی مقامات عربستان و امارات برای مشارکت در گفت‌وگوهای احتمالی ایران و آمریکا نوعی عقده‌گشایی علیه ایران تلقی می‌شود.

عربستان سعودی، امارات و بحرین در جایگاهی نیستند که بتوانند در هر مذاکره‌ای بین ایران و کشورهای غربی شرکت داشته باشند، زیرا حجم سیاسی این کشورها در حدی نیست که بخواهند پیرامون مسائل داخلی ایران و توان هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران داوری کنند. مشارکت احتمالی عربستان و امارات در مذاکرات آینده بین ایران و جامعه جهانی اهانت بزرگی به جایگاه ملت ایران تلقی می‌شود.

منبع: روزنامه آرمان ملی برچسب‌ها برجام اسرائیل جو بایدن ایالات متحده آمریکا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام اسرائیل جو بایدن برجام اسرائیل جو بایدن ایالات متحده آمریکا ایران اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران توافقنامه برجام جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»