Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری، بزرگترین پروژه محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان کلید خورد.

خبرگزاری میزان - صبح امروز با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و سید پرویز فتاح، عملیات اجرایی بزرگترین پروژه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که به طور متمرکز در ستاد بنیاد مستضعفان در حال برگزاری است، بزرگترین عملیات محرومیت زدایی در نقاط هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد در سراسر کشور آغاز شد و رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس بنیاد مستضعفان، با مسئولین استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، هرمزگان و گلستان به طور مستقیم ارتباط برقرار کردند.

بیشتر بخوانید: کمک ۷۳۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به مددجویان کمیته امداد

در بزرگترین عملیات محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان، اقدامات اجرایی در بخش‌های «فرهنگی، ورزشی و گردشگری»، «آبرسانی، راه و زیرساخت»، «کشاورزی و دامپروری»، «مسکن»، «آموزشی، بهداشت و درمان» و همچنین در حوزه «کمک معیشتی» متمرکز خواهد بود.

در این عملیات بیشترین هزینه محرومیت زدایی متعلق به استان سیستان و بلوچستان است و پس از آن، کرمان و خوزستان بیشترین سهم از اعتبارات محرومیت زدایی را به خود اختصاص داده اند.

همچنین در این عملیات علاوه بر اقدامات محرومیت زدایی، بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۵۱ میلیارد تومان به نوعروسان خانواده‌های محروم کشور اهدا می‌شود.

محسن منصوری در مراسم آغاز همزمان ۳ هزار میلیارد تومان پروژه های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در سراسر کشور، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲ منطقه هدف آبادی بنیاد مستضعفان به حدود ۲۸ منطقه در ۱۸ استان گسترش پیدا کرده است. در تمام این ۲۸ منطقه سطح اتصال به بدنه انقلابی و مومن در بیشترین حالت خود به سر می‌برد. همچنین در تمام این استان‌ها حتی یک کارمند نداریم و تمام فعالیت ها بر پایه نیروهای جهادی شکل می‌گیرد که خروجی آن منجر به افزایش سرمایه اجتماعی بنیاد مستضعفان در سطح کشور شده است. 

منصوری درباره پیامدهای حاصل از تحقق این پروژه افزود: پیامدهای حاصل از تحقق این سه هزار میلیارد تومان به ساخت بیش از ۲۱ هزار واحد مسکونی برای مستضعفین، احداث ۱۵ مرکز درمانی وتجهیز ۲۸ مرکز درمانی، تجهیز ۱۲۶۰ کلاس، بهسازی ۵۴۸ کیلومتر راه روستایی و آب آشامیدنی ۳۳۰ روستای محروم و... معطوف می‌شود.

وی افزود: ۵۵۰ میلیارد تومان از این سه هزار میلیارد تومان ۱۰۰ درصد اجرایی شده است، ۱۲۰۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی شروع و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد. 

معاون بنیاد مستضعفان درباره اقدامات این بنیاد در حوزه مقابله با پاندمی کووید ۱۹ گفت: از جمله اقدامات این بنیاد در حوزه کرونا صرف بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه بهداشت است. همچنین این بنیاد حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان ظرفیت قرض الحسنه ایجاد کرده‌ است که در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد مستضعفان بنیاد مستضعفان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان بنیاد مستضعفان محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان هزار میلیارد تومان بنیاد مستضعفان بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان، مولدسازی دارایی‌های دولت را یکی از سیاست‌های اقتصادی کنونی ومتولید آن را اداره‌های اقتصاد و دارایی در استان‌ها دانست و گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت بهترین شیوه تامین مالی غیر تورمی و غیر رکودی در شرایط کنونی است.
ناصر یارمحمدیان افزود: بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ برای نخستین بار منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مازاد دولت به عنوان درآمد‌های استانی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: تامین بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال از این محل در کشور پیش بینی شده که سهم استان اصفهان نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد ریال است.
وی ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش همکاران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم این سهم را در استان محقق کنیم و مازاد درآمد هم بوجود آوریم.

طرح مُولدسازی دارایی‌های دولت در جلسه شصت و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی شد که بر اساس آن دولت باید اموال بلا استفاده، رها شده یا اموالی که ارزش افزوده و بهره‌وری پایینی دارد، و استفاده مطلوبی از آنها نمی‌شود را شناسایی و بهینه‌سازی کند.

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند