Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو رحمانی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار با معاون عمرانی استاندار سمنان به میزبانی دفتر وی در سمنان، ضمن بیان اینکه بحث موارد و الزامات مورد نیاز پایگاه هوایی هلال احمر در استان مورد رسیدگی و توجه قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: موضوع تداوم حضور هلی‌کوپتر به صورت مستمر در استان، توسط مسئولان ارشدی مانند آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسئولان تاکید شده و این نشان می‌دهد که این نوع خدمت رسانی مطالبه عمومی استان از هلال احمر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با اصلاح نقاط ضعف و معایب موجود در بحث ایمنی پایگاه هوایی هلال احمر، استقرار هلی‌کوپتر امداد در این پایگاه ممکن خواهد شد، افزود: داروخانه هلال احمر استان متأسفانه در شأن استان و جمعیت هلال احمر نیست که در راستای اصلاح آن، مکان مناسبی برای استقرار داروخانه جدید معرفی شده است که پس از بازسازی، داروخانه انتقال داده خواهد شد و در بحث داروها نیز تجهیز می‌شود.

معاون هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه می‌بایست خدمات هلال احمر به آحاد جامعه اطلاع رسانی شود، ابراز کرد: فرهنگ خود مراقبتی و امداد و نجات با کمک رسانه‌های استان سمنان و دیگر فعالان بخش‌های مختلف اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و… در این زمینه تأثیر دارد.

نگاه ویژه به داروخانه هلال احمر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه سالانه به طور میانگین ۲۰ میلیون‌مسافر در راه‌های ارتباطی استان تردد می‌کنند که به همین واسطه نیاز است تا برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر، پایگاه‌های امدادی در سطح استان تا از لحاظ تجهیزات خودرویی تجهیز شوند، گفت: به واسطه وسعت استان و خدمات متنوعی که در مسیرهای ارتباطی استان ارائه می‌شود نیاز است تا بحث تجهیزات به روز و کامل در حوزه هلال احمر به صورت ویژه در دستور کار قرار داشته باشد.

منوچهر فخری با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگ و هماهنگی و همکاری مطلوبی با جمعیت هلال احمر استان وجود دارد و تمامی موارد این مجموعه به حضوری پیگیری و رسیدگی شده است، بیان کرد: تلاش‌های بسیار خوبی از سوی مجموعه هلال احمر استان صورت گرفته و شاهد خدمت رسانی مطلوب در این حوزه هستیم اما همچنان نیاز است تا دوره‌های آموزشی و مانورها به منظور آمادگی بیشتر به هنگام بروز حوادث و مدیریت بحران در دستور کار قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه توسعه داروخانه هلال احمر استان با تجهیز داروهای تخصصی از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرارگرفته تا در شأن و منزلت مردم استان باشد، بیان کرد: مردم استان مردم مذهبی با فرهنگ و با محبتی هستند که نیاز است تا در این زمینه به آنها خدمات خوبی ارائه شود.

افتتاح یک طرح در استان سمنان

مظفر محمدخانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز در سخنانی کوتاه در حاشیه این دیدار با بیان اینکه پنج پایگاه امداد و نجات در استان در دست ساخت است که تا پایان دولت افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید، گفت: در ایام الله دهه فجر پایگاه امداد و نجات شهمیرزاد با دستور استاندار محترم افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه جندق، جنگل ابر، ایوانکی و آرادان چهار پایگاه امداد و نجات دیگری است که در اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، بیان کرد: زمین شعبه مهدی‌شهر هلال احمر در حال حاضر با مشکل صدور سند مواجه است که تقاضا داریم تا مساعدت‌های لازم در این خصوص انجام شود.

کد خبر 5133278

منبع: مهر

کلیدواژه: منوچهر فخری هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هلال احمر استان سمنان ویروس کرونا دهه فجر گرگان آمار کرونا شیراز بوشهر شهرستان کرج کرمانشاه شهرکرد شیوع کرونا اردبیل آلودگی هوا بیرجند مجلس شورای اسلامی هلال احمر استان هلال احمر امداد و نجات استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان بوشهر ۲۰ پایگاه امداد هلال احمر شامل پایگاه‌های امداد جاده‌ای، کوهستان، سگ‌های جست‌وجو و نجات و امداد دریایی فعال است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۴ خانه هلال در سطح استان اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۸۱ نفر در ۵۲ خانه هلال شهری و ۸۲ خانه هلال روستایی مستقر بوده و در عرصه‌های آموزش و رسیدگی به حوادث فعال هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه یک ششم روستاهای استان بوشهر دارای خانه هلال باشند تاکید کرد: چهار خانه هلال استان برای راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی پیش قدم شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت یکی از چالش‌ها را نبود پایگاه امدادی هلال احمر در شهرستان عسلویه عنوان کرد و افزود: احداث آشیانه بالگرد هلال احمر با وجود داشتن مجوز و اعتبار مصوب ۴۰ میلیارد ریالی طی چهار سال متوقف مانده است.

گناوه پایگاه دریایی ندارد

ایزدپناه خاطرنشان کرد: به منظور راه‌اندازی مرکز آموزش امداد دریایی جنوب کشور در بوشهر پیگیری شده و استان بوشهر با داشتن امکانات مناسب زیرساختی و نیروی انسانی مجرب شرایط خوبی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به نیاز استان بوشهر به ایجاد پنج پایگاه امدادی ساحلی بیان کرد: استان بوشهر با هشت شهرستان ساحلی و داشتن ۸۰۰ کیلومتر ساحل میزبان خیل عظیم گردشگران است و باید پایگاه‌های لازم ایجاد شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تصریح کرد: گناوه با وجود اینکه قطب گردشگری استان بوشهر است، از داشتن پایگاه امداد ساحلی بی‌بهره است؛ این در حالی است که این شهرستان دارای نیروی انسانی مجرب و امکانات و تجهیزات خوبی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نجات‌گران در ۳۱ عملیات ۳۹ نفر از غرق‌شدگی نجات دادند افزود: زمین ایجاد پایگاه دریایی امدادی در گناوه در بستر دریا است و امکان ساخت در این زمین وجود ندارد.

کد خبر 6097214

دیگر خبرها

  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند