Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@22:41:05 GMT

جزییات تازه از افزایش چندین باره بودجه صداوسیما

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۲۲۸۱

جزییات تازه از افزایش چندین باره بودجه صداوسیما

به گزارش جماران؛ به نقل از انتخاب، یک نماینده مجلس از تصمیم مجلس برای افزایش بودجه صداوسیما باوجود انتقادات مکرر در شبکه اجتماعی و رسانه ها، دفاع کرد.

محسن زنگنه در پاسخ به پرسشی درمورد افزایش چندین باره بودجه مجلس و انتقاد پارلمان نسبت به لایحه بودجه دولت گفت: کاری که مجلس کرد و انتقادی که از دولت داشت در 3 بحث بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول آنکه مجلس اعتقاد داشت، اینکه تعیین نرخ ارز به بهای 4200 تومان باعث می‌شود که فقط جیب یک عده خاص پر شود و بر همین اساس باید نرخ ارز واقعی شود و آن را به مردم داد که اگر این بحث 106 هزار میلیارد تومان تصویب شود، انشالله پول حاصل از نرخ واقعی ارز به مردم خواهد رسید.

این نماینده تربت حیدریه، ادامه داد: بحث بعدی و انتقاد دیگری که نمایندگان مجلس داشتند، مساله منابع قید شده در لایحه بودجه بودند که خیلی واقع بینانه نبوده و در کوتاه مدت و بلند مدت به ضرر مردم رقم می‌خورد؛ چراکه دولت دچار بدهی می‌شود و این بدهی در نهایت مردم را متضرر خواهد کرد و بر همین اساس مجلس اعتقاد دارد که باید منابع بودجه واقعی باشند. انتقاد سوم ما به بودجه بحث مالیات‌ها بود که اعتقاد داریم باید مالیات مردم و تولیدکنندگان کاهش یافته و در کنار آن مالیات دهک‌های بالا و برخی مشاغل خاص و صاحبان خانه‌های خالی افزایش پیدا کند. اتفاقا مجلس به فکر معیشت مردم است.

وی در پاسخ به این پرسش که مجلس با چه دیدگاهی در جهت حمایت از معیشت مردم قریب به 3 هزار میلیارد تومان بودجه برای صداوسیما در نظر گرفته است، گفت: معمولا در ایام بودجه، سازمان‌های زیادی به مجلس مراجعه کرده و خواستار افزایش ردیف بودجه خودشان می‌شوند. این یک اتفاق معمول است که آنان درخواست می‌کنند و مجلس درخواست آنان را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این میان هم برخی درخواست‌ها قبول می‌شود و برخی رد می‌شود. قطعا جایگاه یک سازمان فرهنگی با یک شرکت و اداره برای مجلس متفاوت است.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که چرا مجلس تصمیم گرفته بودجه سازمان صداوسیما که در عین برخورداری از انحصار مطلق، دچار بحران مخاطب است و همواره در جذب بیننده شکست خورده، گفت: این تحلیل شماست که صداوسیما بیننده ندارد و دچار مشکل شده است. دولت چنین تحلیلی را ندارد و اتفاقا در ایام کرونا نیز از عملکرد خوب صداوسیما و تاثیرگذاری آن تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که مجلس در ردیف بودجه بخش یارانه‌ای بالغ بر 4500 میلیارد تومان بودجه را برای تقویت بنیه فرهنگی و کاهش آسیب‌های فرهنگی در نظرگرفته است که این ردیف بودجه‌ها شامل چه مواردی می‌شود، گفت: من الان حضور ذهن دقیقی از اعداد و ارقام ندارم ولی درباره این ردیف‌های بودجه باید گفت که معمولا درباره هرکدام از این ردیف بودجه‌ها مشخص است که کدام دستگاه‌ها دخیل هستند. گاهی در یک ردیف بودجه ممکن است ده‌ها دستگاه و نهاد دخیل باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 بودجه صداوسیما محسن زنگنه بودجه 1400 لایحه بودجه 1400 بودجه صداوسیما در سال 1400 بودجه صداوسیما چقدر است سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 ردیف بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد




به گزارش خبرگزاری صداوسیما،به نقل از خانه ملت، علی خضریان در تشریح نشست این کمیسیون در خصوص بررسی آخرین وضعیت سامانه ستاد بابیان اینکه استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی یکی از راهکارهای کلیدی مبارزه با فساد است افزود: الکترونیکی کردن فرآیند انجام معاملات از طریق سامانه‌های الکترونیکی در مسیر شفافیت گامی مهم است که نظارت بر خط و سریع را ممکن می‌کند.

این نماینده مجلس گفت: افزایش بهره وری و کاهش کسری بودجه با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بودجه دولت صرف انجام معاملات می‌شود، بخشی دیگر از مزایای این سامانه است همینطور سیاست‌گذاری، اجرای سیاست‌ها و ارائه خدمات با توجه به اهمیت معاملات دولتی در اقتصاد و نقش و جایگاه آن در پیشرفت کشور، توجه به تصمیم سازی بر مبنای اطلاعات در این حوزه بسیار مهم است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: با ایجاد سامانه ستاد می‌توان بر تمامی مراحل انجام معاملات نظارت کرد. همچنین با استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی می‌توان ظرفیت‌های نظارتی را افزایش داد.

خضریان با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار بودجه مبتنی بر عملکرد و آمایش سرزمین خاطرنشان کرد: یکی از گلوگاه‌های اصلی نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، شفاف‌سازی منابع صرف شده و خروجی‌ها و پیامدها است که روش اصلی تحقق آن، استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است با توجه به اهمیت این موضوعات کمیسیون اصل نود به عنوان بازوی نظارتی مجلس و اهمیت زیادی برای اجرایی شدن این سامانه داشته است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: در آخرین جلسه این کمیسیون نشستی با موضوع پیگیری انجام تکالیف قانونی مندرج در جزء ۳ و ۴ بند ک تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور برگزار و مقرر شد جهت حل مسائل الکترونیکی شدن مزایدات دوایر اجرای ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی به شکلی عمل کند که تا در مهلت ۱۰ روزه مزایدات یک استان به صورت آزمایشی در سامانه ستاد ثبت شود. و مزایدات اراده تصفیه امور ورشکستگی در یک استان از این طریق انجام شود و مشکلات پیمانکار سامانه نیز پیگیری و مرتفع شده و گزارش همه اقدامات به کمیسیون ارسال شود.

دیگر خبرها

  • جزییات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی
  • جزییات افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
  • سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ | واکنش تهیه کننده نون خ | او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است و برای ...
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی واقعیت دارد؟
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس