Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.   نتایج اولیه هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی تا ۱۱ بهمن اعلام می‌شود
نتایج اولیه هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور که در روز‌های یازدهم و دوازدهم دی ماه برگزار شد تا ساعت ۲۰ روز شنبه یازدهم بهمن ماه ۹۹ بر روی درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
sanjesh.org قرار خواهد گرفت. عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در مهلت تعیین شده براساس اطلاعیه اعلام شده توسط دستگاه اجرایی برای بررسی مدارک به منزله انصراف متقاضی از سایر مراحل استخدام تلقی می‌گردد.
 
«صباغ‌زاده»، رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد شد
با استعفای رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، جمشید صباغ زاده به عنوان قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد در این واحد منصوب شد.
 
امکان پذیرش برگزیدگان المپیاد‌های علمی در رشته‌های مختلف فراهم شد
علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در جلسه‌ای با وزیرعلوم مقرر شد که برگزیدگان دارای مدال طلای المپیاد‌های علمی دانشجویی با شرط کسب ۸۵ درصد نمره آخرین فرد قبول‌شده در هر کدرشته، بتوانند در هر رشته حتی در رشته‌های غیرمرتبط پذیرفته شوند. اینگونه شرط پذیرفته شدن در رشته مرتبط حذف می‌شود. بیماری کرونا برای دانشجویان برتر تبعات زیادی داشت که برای کاهش تبعات، تسهیلاتی در روند پذیرش این دانشجویان صورت گرفته است تا بخشی از مشکلات آن‌ها برطرف شود.    
وزارت علوم با ۳ شرط موافق مشاهده متن کامل پایان‌نامه‌ها در ایرانداک است
غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم درباره بازگشایی  سامانه ایرانداک گفت: وزارت علوم برای اینکه تمام متن پایان‌نامه و رساله در اختیار دانشجویان و استادان و محققان قرار گیرد، مصمم است. البته این امر با سه شرط امکان پذیر است؛ اول اینکه پایان‌نامه‌ها و رساله شامل مقوله طبقه‌بندی نباشد، دوم اینکه ۱۸ ماه از روز دفاع پایان‌‍نامه کارشناسی ارشد گذشته باشد. سومین قید نیز این است که ۳۰ ماه از زمان دفاع رساله دکتری گذشته باشد.
 
مهلت ثبت‌نام در دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تمدید شد
ثبت‌نام چهاردهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی تهران از ۶ دی ۹۹ آغاز شده است و با توجه به درخواست داوطلبان این فرصت تا روز ۲۰ بهمن تمدید شد. این ثبت‌‎نام به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد و داوطلبان با مراجعه به سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اسکن مدارک مشروحه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
 
جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد پزشکی منتشر شد
اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹اعلام شد. کلیه پذیرفته‌شدگان لازم است جھت اطلاع از زمان، مکان و نحوه ثبت‌نام  به سامانه اینترنتی دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنند. عدم ثبت‌نام ھر یک از پذیرفته‌شدگان در تـاریخ‌ھـای مقـرر بـه منزله انصراف خواهد بود.    
ثبت‌نام آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا)
طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور هفتمین دوره نام‌نویسی برای شرکت در آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) از روز سه‌شنبه ۷ بهمن ۹۹ آغاز شده و تا روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ۹۹ ادامه دارد. نام‌نویسی منحصراً به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌گیرد.
 
نتایج نهایی پذیرش در دوره کاردانی فوریت‌های پزشکی اعلام شد
اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته تحصیلی نیمه متمرکز کارشناسی ناپیوسته فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی (کدرشته‌محل‌های ۱۱۶۸ تا ۱۲۱۵ مربوط به کد رشته امتحانی ۱۱۴) دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۹ اعلام شده و در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قابل مشاهده است.

انتخاب رشته ویژه برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی سال ۱۳۹۹ آغاز شد
انتخاب رشته برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ شرکت کرده‌اند از امروز، پنجم بهمن ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و تنها این افراد می‌توانند از طریق سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org اطلاعات خود را ثبت کنند.   آزمون کتبی جامع دکتری در شهر‌های زرد و آبی حضوری است
احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امتحانات در تمام مقاطع و تمام رشته‌ها به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. به‌عبارت بهتر در تمام واحد‌های دانشگاهی امتحانات در بستر فضای مجازی است. البته دانشجویانی که امتحان جامع دارند در نقاطی که قرمز و نارنجی است (کتبی و شفاهی) به صورت غیرمجازی برگزار شده، ولی در مناطق زرد و آبی امتحانات کتبی به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایرانداک آزمون استخدامی وزارت علوم ثبت نام آزمون سازمان سنجش آموزش کشور پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد پایان نامه وزارت علوم آغاز شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور

ایسنا/اردبیل مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: آئین نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در حال تدوین است.

صمد نژادابراهیمی ۸ اردیبهشت در نشست موزه‌های دانشگاهی در دانشگاه محقق اردبیلی به هم‌اندیشی بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و کمیته ملی موزه‌ها تاکید کرد و گفت: هماهنگی کامل این سه رکن جهت ارتقای جایگاه، کیفیت و انسجام حرفه‌ای، فنی و تخصصی بسیار مهم است.

وی با اشاره به بررسی پیش‌نویس آئین‌نامه موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، افزود: انتظار می‌رود نظرات تکمیلی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام تا آئین نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور بر اساس اسناد بالادستی و طبق مقررات موزه‌ای کشور و با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهایی شود.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تاسیس موزه تاریخ علوم این دانشگاه در سال‌های اخیر، گفت: این موزه با ابتکار و خلاقیت خود توانسته است در دوره‌های مختلف در ردیف موزه‌های برتر کشور قرار گرفته و جایزه ترویج علم جمهوری اسلامی ایران را نیز از آن خود کند.

وی با بیان اینکه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها برای اولین بار در کشور در دانشگاه محقق اردبیلی از اقدامات خوب این موزه است، ادامه داد: نگاه علمی به موزه و موزه‌داری و توجه به این امور و نشان‌دادن سیر تحول علوم به دانش‌آموزان و دانشجویان در موزه‌های علمی و دانشگاهی بسیار مهم است.

میرسید احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم ایران) گفت: با توجه به شعار روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۴ مبنی بر آموزش و پژوهش در موزه‌ها و نقش ویژه‌ای که دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و موزه‌های آنها در تحقق این امر دارند، باید برنامه‌ها و اهداف ویژه‌ای در همه موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی پیش بینی و اجرا شود و نقش آموزشی و پژوهشی آنها پررنگ نشان داده شود.

وی افزود: لازم است شرایط و وضع موجود موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بررسی شده و برای رفع و کاهش مسائل و چالش‌های موجود با هماهنگی کامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تلاش شود.

محمد انوار رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به بیانیه پایانی اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در این دانشگاه، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بطور مشترک خواستار توجه ویژه در امر آموزش، ترویج و پژوهش در موزه‌ها و حفظ  میراث فرهنگی، علمی و طبیعی به عنوان بقای هویت ایرانی اسلامی و حرکت در مسیر تمدن‌سازی و مرجعیت علمی با تمام قوا، ارکان و شئونات کشور و جامعه می‌باشند.

وی با اشاره به اهتمام معاونت پژوهشی و بالاخص دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ساماندهی موزه‌های دانشگاهی و موسسات آموزشی و پژوهشی کشور و تدوین پیش‌نویس آئین‌نامه مربوطه، افزود: تدوین این آئین‌نامه امری لازم و ضروری جهت حفظ هویت علمی و پژوهشی کشور و ترویج آن می‌باشد.

رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: انتظار می‌رود به جهت معرفی کلیه موزه‌ها اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی در سطح کشور، تمامی موزه‌های کشور در آئین موزه برتر کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم ایران) شرکت نموده و تجربیات ارزنده خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی دایر و این کنفرانس با حمایت وزارت علوم، تحقیقاتی و فناوری، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم ایران) و کمیسیون ملی یونسکو تداوم یافته و بطور سالانه و یا دوسالانه برگزار خواهد شد، ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به شعار جهانی موزه‌ها در سالجاری مبنی بر آموزش و پژوهش در موزه، کلیه موزه‌های کشور بخصوص موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و علوم و فناوری با اجرای برنامه‌های متنوع برای تحقق این شعار اهتمام ورزند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • ثبت‌ مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • ثبت مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی