Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا ملأ عبدالرحمن مرادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با حضور مردم مؤمن و خداجو و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد با اشاره به روابط اجتماعی در اسلام و بایدهای اجتماعی، اظهار کرد: سهل انگاری در وقوع نبایدها موجب تخریب و سستی روابط سالم اجتماعی گشته و همبستگی جامعه را کاهش می‌دهد

وی با تشریح آسیب‌های اجتماعی و بدبینی‌ها در جامعه افزود: سو ظن و بدبینی‌های بی‌جا را می‌توان از جمله عوامل شکل‌گیری اختلاف و تفرقه گرایی و دامن زدن به آتش تشتت و پراکندگی دانست، اسلام چنین روحیه‌ای را مورد پسند قرار نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه به بیان آسیبی همچون بهتان و افترا پرداخت و تصریح کرد: بهتان موجب شکاف و اختلاف در جامعه می‌شود و زوال ایمان بهتان زننده را به همراه می‌آورد و امام صادق (ع) می‌فرماید هرگاه شخص مؤمنی به برادر مسلمانش بهتان بزند و تهمتی به او ببندد، ایمان درونی اش نابود می‌شود، همان طور که نمک در آب نابود می‌گردد.

مرادی جاه طلبی و برتری جویی را از جمله علل مهم اختلاف و دسته بندی‌های یک جامعه دانست و گفت: کسانی که برای خود جایگاه ویژه‌ای قائل هستند و خود را برتر از سایرین می‌دانند، به تدریج برای رساندن خود به جایگاه موهوم دست به اقدامات تجاوزگرانه‌ای می‌زنند.

وی ادامه داد: بخل، حسد و کینه را نیز می‌توان از انگیزه‌های اختلاف و تفرقه‌گرایی در جامعه به شمار آورد، بدین جهت اسلام این صفات را هم مذموم و منفور و حتی گاهی نابود کننده ایمان افراد قلمداد کرده است.

مرادی بیان کرد: خواهش‌های نفسانی به اندازه‌ای توان دارند که انسان را به نادیده گرفتن موازین تعیین شده وا دارند، به گونه‌ای که حتی مقدس‌ترین ایده‌ها و آرمان‌ها را نادیده بگیرد، بسیاری از رفتارهای نابهنجار و حق کشی‌ها و حرمت شکنی‌ها از نفسانیات انسان سرچشمه می‌گیرند، خواهش‌های نفسانی جلوه‌های فراوانی دارد، از عوامل بسیار نیرومند تفرقه و تشتت است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: دستیابی به مردمانی رضایتمند، امیدوار، پرتلاش، آگاه و خردمند جز با رعایت اصول ضروری اخلاق در روابط اجتماعی میسر نیست، چنانکه خداوند به صراحت می‌فرماید سعادت و ضلالت هر جامعه در گرو عملکرد مردمان آن جامعه است و سرنوشت هر امت فقط به دست خودشان تعیین می‌گردد.

مرادی با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: باید تبیین درستی نسبت به وقایع انقلاب و نظام طاغوت که به عنوان ژاندارم منطقه بر مردم حکومت می‌کرد در ابعاد مختلف صورت گیرد تا مشخص شود ایران با انقلاب اسلامی از کجا به این نقطه از تأثیرگذاری، رشد و توسعه زیرساختی و نرم افزاری و در حوزه‌های هوا و فضا، سلول‌های بنیادی، علوم پزشکی عمران و… رسیده است که الحمدلله امروز در دنیا حرف برای گفتن داریم.

وی گفت: پیش از انقلاب اسلامی و در زمان طاغوت، کشورهای استکباری می‌گفتند ایران حتی توان ساخت کوچک‌ترین چیز را هم ندارد، ولی امروزه می‌بینند که پالایشگاه و پتروشیمی و بسیاری از تکنولوژی را هم خودمان می‌سازیم و داریم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: باید این اقدامات و دستاوردهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی در دهه فجر به خوبی برای نسل جدید تبیین شود تا بعدها بتوانیم ترسیم زیبایی از اقدامات، فعالیت‌ها و دستاوردها داشته باشیم.

کد خبر 5133664

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه خطبه های نماز جمعه امام جمعه اهل سنت کرمانشاه دهه فجر دهه فجر ویروس کرونا آمار کرونا گرگان شهرستان کرج کرمانشاه شیراز بوشهر شهرکرد خطبه های نماز جمعه اردبیل شیوع کرونا آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است

آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت و مقاومت را در جهان بشریت به اهتزازدر آورده، اظهار داشت: ابتدا باید اشاره ای به تقریب در جمهوری اسلامی داشت، چرا که وحدت و تقریب سند بزرگی برای ایران اسلامی به عنوان پرچم دار تقریب و عمل کننده به حرف است و ما این مسئله را در وعده صادق مشاهده کردیم.

 امام جمعه سابق بندرعباس، افزود: نکته ای که جهان بشریت و مردم ایران اسلامی باید بدان توجه داشته باشند این است که تنها کشوری که تقریب را فریاد می زند جمهوری اسلامی است که بعد از امام عزیز، امروز به دست رهبر فرزانه انقلاب می باشد.

این عالم شیعه پیرامون مسئله فلسطین و اولویت اول جهان اسلام، اذعان داشت: امام راحل(ره) از ابتدا مسئله فلسطین را در اولویت جهان اسلام قرار داده است؛  بنده خدمت مرحوم آیت الله تسخیری(ره) سفری به کنیا داشتیم امام جمعه کنیا می گفت، ارادت ما به امام(ره) از آنجا بیشتر شد که فلسطین را مسئله اول جهان اسلام قرار دادند.

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان، عنوان کرد: ملت های مسلمان با آمدن در خیابان ها و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و زنده باد فلسطین موجب شدند تا اسلام در جهان امروزی به این نقطه برسد و فلسطین کنونی قدرتی بر علیه استکبار جهانی و غزه قهرمان افتخار آفرین شود.

 وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: " إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا" تا سختی نباشد راحتی نیست؛ به طور قطع ملت مظلوم فلسطین و خصوصا غزه پیروز خواهند بود چراکه بعد از هر سختی و مقاومت، راحتی خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب به طور مکرر حمایت های بی دریغ خویش را اعلام کرده اند، مردم غزه انشاالله راهشان را ادامه می دهند، چراکه پیروزی قطعا با آنها خواهد بود و امیدواریم فرزندان اسلام در اقصی نقاط عالم ریشه فساد را بخشکانند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند