Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@21:25:36 GMT

بیانیه مشترک ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۸۶۱۵

بیانیه مشترک ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه

به گزارش تابناک، ایران، روسیه و ترکیه در بیانیه‌ای مشترک بار دیگر بر آمادگی خود برای حمایت از فعالیت «کمیته قانون اساسی سوریه» از طریق تعامل با هیئت‌های سوریه‌ای و نماینده سازمان ملل تأکید کردند.

جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه به عنوان ضامنان روند آستانه در حاشیه نشست عادی کمیته تدوین قانون اساسی در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۹ نشستی سه جانبه تشکیل داده و در نشست با هیأت‌های سوری و فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه «گیر پدرسون» به رایزنی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه کشور در بیانیه مشترک خود ضمن استقبال از برگزاری پنجمین جلسه این کمیسیون بار دیگر تعهد قوی خود را به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه اعلام و بر ضرورت رعایت این اصول از سوی همه طرف‌ها تأکید کردند.

کشور‌های ضامن روند آستانه نقش مهم کمیته قانون اساسی در ژنو را در پیشبرد روند سیاسی تحت رهبری و مالکیت سوریه با تسهیل‌گری سازمان ملل منطبق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت را مورد تأکید قرار دادند.

در این بیانیه همچنین تصریح شده که «کمیته قانون اساسی باید با روحیه مصالحه و مشارکت سازنده و بدون دخالت خارجی و تحمیل برنامه زمانبندی از بیرون به کار خود ادامه دهد تا اعضای کمیته به توافقی کلی دست یابند و نتیجه کار کمیته مورد پذیرش و حمایت حداکثری ملت سوریه قرار گیرد.»

سه کشور بر قصد خود مبنی بر ادامه رایزنی‌ها در خصوص موضوعات فوق الذکر در نشست آتی اجلاس بین‌المللی سوریه در چارچوب روند آستانه (پانزدهمین نشست بین‌المللی روند آستانه) در سوچی در تاریخ‌های ۱۶ و ۱۷ فوریه تأکید کردند.

ایران، روسیه و ترکیه نشست آستانه را به منظور گردهم آوردن طرف‌های درگیر جنگ در سوریه و پیدا کردن راه حلی دائمی برای جنگ ۱۰ ساله در سوریه راه‌اندازی کردند.

اولین نشست آستانه ژانویه ۲۰۱۷ در ترکیه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان مهدی جهانگیری پوری حسینی آنتونی بلینکن ترکیه ایران روسیه آستانه مهرداد میناوند علی انصاریان مهدی جهانگیری پوری حسینی آنتونی بلینکن روند آستانه قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران

آفتاب‌‌نیوز :

محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند.

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد.

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز ۱۷ الی ۱۹ اردیبهشت ماهدر شهر اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رئیس فدراسیون والیبال ایران در سفرش به عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران