Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن وقتی دید در کشور انسجام هست، یک سخن هست، همه آن سخن را دارند تکرار می‌کنند، عقب‌نشینی می‌کند. جلو نمی‌آید، ولی وقتی بفهمد که اختلاف است، نظر‌ها متفاوت است، دشمن جای پا پیدا می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران سخنان خطبه‌گونه‌ای خود را برای جمعه (۱۰ بهمن ۱۳۹۹) منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این سخنان به شرح ذیل است:

«بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم

اَلحَمدُلِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَّلاهُ وَ السَّلامُ عَلی سَیِّدِالأنبیاءِ وَ المُرسَلین اَبِی القاسِمِ مُحمَّد وَ عَلی آلِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرین سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ فِی الأرَضین

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن. صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلاً وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فِیهَا طَوِیلا

در آستانه ولادت صدّیقه کبری، صلوات الله علیها، هستیم و دو ماه ما پیرامون وجود مبارک صدّیقه کبری علی‌ها السّلام، صحبت‌ها و بحث‌ها داریم. قبل از این که جمله‌ای اخلاق از آن حضرت عرض کنم، این جمله را توجه داریم که انسان کامل، محور تمام ارزش‌هاست. انسان کامل یعنی انسانی که تمام آیینه صفات الهی است. انسان کامل یعنی مظهر تمام اسماء الحسنی است. انسان کامل یعنی تمام آن چه مربوط است به صفات حسنه و جمال و جلال خدا، همه در او جمع است. این انسان کامل است و صدّیقه کبری سلام الله علیها، انسان کامل است. البته در زمره چهارده معصوم علیهم السّلام، ولی در زمره انبیاء و اوصیاء خیلی ممتاز است. در میان چهارده معصوم علیهم السّلام هم از امتیازات بالایی برخوردار است. یکی از نمونه‌های این امتیازها، حدیثی است که عرض می‌کنم.

این حدیث را محمد بن جریر طبری، که از شخصیت‌های برجسته اسلام است و در عصر شیخ طوسی زندگی می‌کرده است، در کتابش به نام «الامامه» آورده است. «عَن اِبْنِ مَسْعُودٍ» از ابن مسعود نقل می‌کند که «جَاءَ رَجُلٌ إِلَى فَاطِمَهَ (عَلَیْهَا اَلسَّلاَمُ)» مردی آمد خدمت صدّیقه کبری بعد از رحلت پیغمبر خدا، «قَالَ یَا اِبْنَةَ رَسُولِ اَللَّهِ، هَلْ تَرَکَ رَسُولُ اَللَّه صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ عِنْدَکَ شَیْئاً تُطْرِفِینِیهِ» آیا پیغمبر خدا پیش تو چیزی امانت گذاشته است که به من بگویی و من با گرفتن آن کلام و آن چیز ارزش بالایی پیدا کنم؟ تحفه بسیار خوبی به دستم بیاید؟ «تُطْرِفِینِی» از همان ماده طرفه است. طرفه یعنی تحفه، طرفه یعنی ممتاز، تُطْرِفِینِی به اصطلاح دو مفعول گرفته، یعنی مرا بهره‌مند کنی از آن چیز که پیامبر اکرم نزد تو گذاشته است.

«فَقَالَتْ یَا جَارِیَه، هَاتِ تِلْکَ اَلْحَرِیرَةَ» حضرت زهرا فرمود به آن زنی که جاریه بود و در آنجا بود فرمود آن حریره را، آن پارچه را برای من بیاور. «فَطَلَبَتْهَا فَلَمْ تَجِدْهَا» او گشت و پیدا نکرد. به صدیقه کبری عرض کرد که پیدا نشد «فَقَالَتْ: وَیْحَکِ اُطْلُبِیهَا» حضرت زهرا فرمود برو دنبالش پیدا کن «فَإِنَّهَا تَعْدِلُ عِنْدِی حَسَناً وَ حُسَیْناً» این به منزله حسن و حسین است برای من، آنچنان که من حسن و حسین را دوست دارم، این را دوست دارم. کلام پیغمبر و حدیث پیغمبر، همان چیزی است که پیامبر برای آن مبعوث شده. نبوت بر همان اساس است. امت اسلام بر آن پایه استوار است. مسئله اخلاق و اینکه باید جامعه اسلامی، بر اصول معنوی و دینی که اسلام آورده است، استوار باشد، پایبند باشد؛ و لذا «تَعْدِلُ حَسَناً وَ حُسَیْناً» رفت گشت و پیدا کرد و آورد. باز کردند دیدند نوشته است «قالَ مُحَمَّدٌ اَلنَّبِیُّ» محمد صلی الله علیه و آله و سلم فرمود «لَیْسَ مِنَ اَلْمُؤْمِنِینَ مَنْ لَمْ یَأْمَنْ جَارُهُ بَوَائِقَهُ» مؤمن نیست کسی که جوری باشد که شرّ باشد و بد باشد و همسایه از دست او مصون نباشد و از شرّش همسایه محفوظ نباشد. همسایه پایه جامعه است، آغاز اجتماع و جامعه اسلامی است و لذا از همانجا رسول اکرم می‌فرماید همه باید اهل خیر باشند و شرّشان به هم نرسد.

«مَنْ لَمْ یَأْمَنْ جَارُهُ بَوَائِقَهُ» کسی که همسایه از شر او در امان نباشد، این مؤمن نیست، به من ایمان نیاورده. «وَ مَنْ کَانَ یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ اَلْیَوْمِ اَلْآخِرِ فَلاَ یُؤْذِی جَارَهُ» کسی که ایمان به خدا و روز قیامت دارد، به همسایه اش اذیت نمی‌کند «وَ مَنْ کَانَ یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ اَلْیَوْمِ اَلْآخِرِ» دوم این که کسی که ایمان به خدا و روز قیامت دارد «فَلْیَقُلْ خَیْراً أَوْ یَسْکُتْ» یا حرف می‌زند حرف خوب بزند، یا سکوت کند. یا حرف که می‌زند، حرفش خوب باشد، پاکیزه باشد و یا ساکت؛ و دیگر این که آدمی باشد که «یُحِبُّ اَلْخَیِّرَ» آدمی باشد که همه خیر‌ها و خوبی‌ها را دوست داشته باشد.

«اَلْمُتَعَفِّفَ» با عفت باشد «إِنَّ اَللَّهَ یُحِبُّ اَلْخَیِّرَ اَلْحَلِیمَ اَلْمُتَعَفِّفَ، وَ یُبْغِضُ اَلْفَاحِشَ اَلضَّنِینَ» فرمود خداوند دوست دارد آدم خوب را، خَیِّر را، آدم پاکیزه را، اثرگذار، اثر خیر در جامعه، «اَلْحَلِیمَ»، بردبار، صبور دارای تحمل، «اَلْمُتَعَفِّفَ» عفاف، این‌ها اصول و پایه‌های یک جامعه است «وَ یُبْغِضُ اَلْفَاحِشَ اَلضَّنِینَ» خدا دشمن دارد کسی که حرف بد می‌زند، یعنی دشنام می‌دهد به افراد، حرف زشت می‌زند «وَ یُبْغِضُ اَلْفَاحِشَ اَلضَّنِینَ» و عمدتاً ضنین به معنای این است که از خیر، دیگران را محروم می‌کند.

درباره پیامبر اکرم می‌فرماید که «وَ ما عَلَى الْغَیْبِ بِضَنِینٍ» پیغمبر اکرم غیب را برای مردم می‌گفت، مردم را از خیر‌ها و از سخنان وحی برخوردار می‌کرد. «وَ یُبْغِضُ اَلْفَاحِشَ اَلضَّنِینَ» خدا دشمن دارد آدمی که حرف بد می‌زند و ضنین است و کسی که بخیل است نمی‌خواهد خیرش به کسی برسد خدا این آدم را دشمن می‌دارد. «اَلسَّئَّالَ اَلْمُلْحِفَ» آدمی که در سوال و در گدایی اصرار می‌کند «إِنَّ اَلْحَیَاءَ مِنَ اَلْإِیمَانِ» آدم با حیا باشد. حیا از ایمان است حیای از خدا نه حیای از مردم گاه انسان کاری را نمی‌کند، می‌گوید مردم می‌فهمند. بفهمند، ملامت می‌کنند. این حیای مذموم است حیایی است ناپسند.

حیا، حیای از خدا نه از مردم، چون حیای از مردم برمی‌گردد به همان هوا و هوسش و آنجا که کسی متوجه نشود، آن کار زشت را انجام می‌دهد. حیای از خدا یعنی چه؟ یعنی خدایی که به ما وجود داده، فطرت داده، عقل داده، توجه به او همان حیاست خدایا تو به ما این همه زیبایی‌ها دادی، این همه کمالات دادی، که ما ازش بهره‌مند شویم، نه اینکه این‌ها را بگذاریم کنار، برویم سراغ هوا‌های نفس، روح را کنار بگذاریم، روان را کنار بگذاریم، فطرت را عقب بزنیم، بریم سراغ بدن، بریم سراغ ماده، سراغ هوا‌ها و هوس‌ها، اینجاست که حیا از خدا، خدایی که این همه نعمت داده، برای کمال داده، آدم این نعمت‌ها را کنار بگذارد مثل اینکه آبی صاف، زلال باید از آن آب آدم استفاده کند، خودش را بشوید، ولی میرود سراغ آب کثیف. با آب کثیف شست و شو می‌کند.

چشمه آب، آبی است که از زمین می‌جوشد آبی است تمیز، ته چشمه پیداست، زلال، ولی از آن استفاده نمی‌کند. این آب چشمه رفته است در جوی ها، در مسیر، جوی‌هایی که زن‌ها آمده‌اند و لباس‌های بچه‌هایی که آلوده بوده کثیف بوده، در آن آب شستند. این جوی آب سر بازه هر کثافت و آشغالی درش ریخته شده، وقتی این آب از چشمه جدا شد و حرکت کرد چند متر که جلو رفت این دیگه آب اصلاً کثیفِ کثیف است. کثیفِ کثیف این میره توی این آب کثیف این آب کثیف را می‌خورد این آب کثیف را به دست و صورتش می‌زند. این آب آلوده است. چشمه را برو ببین، آب صاف را برو ببین. حیای از خدا همان چشمه آب است.

حیای از خدا یعنی شست و شو، شست و شو از گناهان، شست و شوی روح، شست و شوی فطرت و اینکه انسان تمیز و پاکیزه باشد. یعنی روحش پاک باشد. حیای از خدا! اگر حیای از خدا در جامعه بود، همه سر‌ها به آسمان بلند بود که خدایا تو چه می‌خواهی، ولی اگر حیا، حیای از مردم بود، تمام چشم‌ها و سر‌ها به زمین بود که مردم چه می‌خواهند، کار زشتم را متوجه نشوند؛ لذا می‌فرماید «اَلْحَیَاءُ مِنَ اَلْإِیمَانِ» در آن کلام پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که نزد فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها گذاشته است و حضرت زهرا به عنوان یک تحفه‌ای این را می‌دهد به آن شخص که آمده و از حضرت مطالبه می‌کند «وَ اَلْإِیمَانُ فِی اَلْجَنَّهِ وَ إِنَّ اَلْفُحْشَ مِنَ اَلْبَذَاءِ» فحش بد است بذاء یعنی بد دهن، دشنام دهنده، زشت گو «مِنَ اَلْبَذَاءِ، وَ اَلْبَذَاءُ فِی اَلنَّارِ» گاه می‌شود که بعضی‌ها سخن‌های زشت می‌گویند. چه بسا این سخن‌های زشت، از مراکز مهمی هم در کشور سر می‌زند و بعد صدا و سیما هم منتقل می‌کند. چه بسا در مجلس حرفی زده شده، یا روی منبر مثلاً یک روحانی گفته، نباید این‌ها منتشر شود. نباید پخش شود. جامعه باید جامعه‌ای باشد تمیز، جامعه باید جامعه اسلامی باشد. این کلمات را صدّیقه کبری سلام الله علی‌ها می‌فرماید که «تَعْدِلُ (عِنْدِی) حَسَناً وَ حُسَیْناً» چرا تَعْدِلُ حَسَناً وَ حُسَیْناً، چون حسن و حسین انسان کامل بودند، برای تربیت جامعه بودند. بنابراین، این کلام پیغمبر همان تربیت است و لذا آن ارزش را دارد. صدّیقه کبری سلام الله علی‌ها که انسان کامل است، به این سخن‌ها اینقدر اهمیت می‌دهد.

جامعه را در این پایه ارزیابی می‌کند. این انسان کامل است. معنای انسان کامل همین است. جامعه‌ای که جامعه اسلامی است، باید دارای این پاکیزگی‌ها باشد. دارای این ارزش‌ها باشد. جمعیتی که به انتظار امام عصر است، کشوری که این کشور را امام زمان ارواحنا له الفداه مدیریت می‌کند. این که عرض می‌کنم مدیریت پیدا می‌کند، دلیلش پیداست. این همه علیه ایران، چهل سال متجاوز برنامه‌ریزی کرد، دنیا، به جایی نرسید.

پیداست که مدیر وجود اقدس امام عصر ارواحنا له الفداه است. این روز‌ها در آستانه سالروز ورود حضرت امام اعلی الله مقامه به کشور هستیم. چه عشقی مردم می‌ورزیدند، چه علاقه‌ای داشتند. این همه علاقه‌ها از خداست و این ارزش‌ها ارزش‌هایی است که جنبه الهی دارد، جنبه آسمانی دارد، یک غزلی دارد حافظ که این غزلش خیلی آموزنده است. می‌گوید:

در نظربازی من بی خبران حیرانند

در نظر بازی، یعنی در کار‌های مهم، در ارزش ها، در خدمت ها، آن‌هایی که دشمن اند، بیخبرند. آن‌ها حیرانند، حسودند، نمی‌خواهند.

در نظربازی من بی خبران حیرانند
من چنینم که نمودم، دگر ایشان دانند

ما کارمان را کردیم، در اداره کشور وقتی به تمام این مدت نگاه می‌کنیم و می‌گوییم این جور خدای متعال کشور را نگه داشته، این همین است. می‌فرماید

من چنینم که نمودم دگر ایشان دانند

خودشان می‌دانند، خود مردم باید توجه کنند، به این اساس باید توجه کنند.

عهد ما با لب شیرین دهنان بست خدا
ما همه بنده و این قوم خداوندانند

عهد ما چنین بود خدا با شیرین دهنان عهد ما را بست، دعای آن‌ها به همراه ما، این قوم، یعنی این شخصیت‌های الهی، فاطمه زهرا، امام حسین، ائمه علیهم السلام، این‌ها خداوندانند. همانطور که فرمود ما مصنوع خداییم و دیگران صنایع ما هستند؛ بنابراین در خاتمه این نکته را می‌خواهم عرض کنم توجه به انقلاب، توجه به کشور، این‌ها همه از خداست. این را باید مغتنم شمرد و دنبال کرد. این عشقی که به امام داشتند، این عشق و محبتی که امروز مردم کشور به رهبر عزیز انقلاب دام ظله دارند، این همه از خداست. خدا می‌دهد این عشق را که یک کشور بر محور ولایت سیر کند. چون دشمن وقتی دید در کشور انسجام هست، یک سخن هست، همه آن سخن را دارند تکرار می‌کنند، عقب‌نشینی می‌کند. جلو نمی‌آید، ولی وقتی بفهمد که اختلاف است، نظر‌ها متفاوت است، دشمن جای پا پیدا می‌کند. این دیگر با ماست.

در نظربازی من بی خبران حیرانند
ما چنینیم که نمودیم، دگر، با آنهاست

دگر با آنها، آن‌ها باید چه کار کنند، وظیفه ما چیست، ما امروز یک چنین وظیفه‌ای در مقابل انقلاب داریم، نگه داشتن این همه خون ها، این همه شهادت ها، این همه فداکاری ها. البته در کشور فداکار زیاد است، همین پزشکان و پرستاران ما در این بیماری کرونا که انشاءالله خداوند متعال این گرفتاری را از دنیا بردارد، این همه تلاش و زحمت، این فداکاری است، این فداکاری‌ها خیلی است، ولی همه باید داشته باشیم و همه باید توجه کنیم و این انقلاب را نگه بداریم. نگه داشتن دست ماست.

خدایا به محمد و آل محمد صلواتک و سلامُک علیهم اجمعین این ملت را و این کشور را و انقلاب اسلامی را که با این همه گرفتاری‌ها بوجود آمد، در سایه امام زمان ارواحنا له الفدا با عزت و اقتدار بدار.

خدایا صحنه‌هایی که دشمن درست می‌کند، این صحنه‌ها و این کار‌ها و توطئه‌ها را به خودشان برگردان و رهبر عزیزمان را در سایه امام زمان معزز و مکرم بدار؛ و السلام علیکم و رحمه الله»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد امامی کاشانی انسجام ملی وحدت ملی تقابل با آمریکا دشمنی آمریکا انسان کامل سلام الله علی جامعه اسلامی حیای از خدا ا ل ف اح ش ارزش ها ح س ی نا آب کثیف جامعه ا علی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است

استاندار مرکزی با بیان اینکه مدیران استان ملزم به تکریم شورا و صیانت از جایگاه شوراها هستند گفت: به اندازه ۱۳ سال در حوزه عمران سلامت استان مرکزی کار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز در همایش شوراهای استان و روز بزرگداشت شوراها اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در روستاها و دهیاری‌ها هزینه شده است. استان مرکزی استان پهناور و پر روستایی نیست و تنها 1.8 درصد از مساحت کل کشور مربوط به استان است و 2درصد تولیدات کشاورزی به استان اختصاص دارد و با این وضعیت رتبه دوم در اجرای پروژه‌ها در سطح کشور و رتبه نخست در تعریف پروژه‌های جدید و راهبردی برای استان مرکزی است.

وی افزود: در سطح شهرها بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری هزینه شده است و لزوماً طرح عمرانی نبوده است. سال 1401 نیز 5 هزار و 24 میلیارد تومان دولت در بخش عمرانی هزینه کرد که 20 درصد بیشتر از مجموعه بودجه عمرانی سال قبل هزینه کرده است و برای امسال 7 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: از سال 95 تا 1400 طی شش سال تنها 3 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه عمرانی وارد استان شد، اما در سال 1401 نیز 60 درصد بیش از شش سال گذشته بودجه عمرانی وارد استان شده است. برای نخستین بار در تاریخ استان به اندازه 10 سال در حوزه راهداری و به اندازه 13 سال در حوزه عمران سلامت استان کار شده است و تعدادی از پروژه‌ها شبانه‌روزی شدند.

وی تأکید کرد: هر چند زبان شوراها و مدیریت شهرها هم مانند زبان دولت در بیان موفقیت‌ها نارسا است به طوری که پروژه امام خمینی(ره) اراک به عنوان بزرگ‌ترین پروژه تاریخ مدیریت استان و شهری بدون مراسم افتتاح شد که این نارسایی و عدم اطلاع رسانی مناسب را نشان می‌دهد.

مخلص‌الائمه بیان کرد: مدیران استان ملزم به تکریم شورا و صیانت از جایگاه شوراها هستند. شوراها نمایندگان مردم هستند و ارتباط بسیار قوی با مردم دارند بنابراین فرمانداران باید به شوراها توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه گفتمان نظام اداری؛ نظام مسئله‌محور نتیجه‌گراست و این مهم در استان دنبال شده است، گفت: هر موفقیتی در سطح استان، شهر و روستاها داشته باشیم موفقیت نظام جمهوری اسلامی است و هر عدم موفقیت نیز در کارنامه نظام ثبت می‌شود. شوراها باید در بیان دستاورهای جامعه در سطح شهر و روستا برنامه داشته باشند. برای ایجاد رقابت در سطح استان نیاز است شوراها برنامه‌های روستاهای مربوطه را اطلاع‌رسانی کنند و اطلاع‌رسانی باید پیوست تبلیغاتی داشته باشد.

استاندار مرکزی بیان کرد: استان مرکزی در اجرای طرح نهضت ملی جزو کم‌مشکل‌ترین استان‌ها در بحث تأمین زیرساخت‌ها است، اما همچنان پیگیری‌ها در حوزه مسکن انجام می‌شود. تعداد اندکی از استان‌ها نگاه کسب درآمد سنگینی را بر بحث نهضت ملی حاکم می‌کنند، اما به طور کلی نگاه خوبی بر نهضت ملی مسکن وجود داشته است.

وی با اشاره به خسارتی که معادن وارد می‌کنند عنوان کرد: یکی از مشکلات شورای معادن روستا و کشور این است که شکایت از برخی معادن را ثبت نکردند، در حالی که باید پیگیری و شکایت شود. شوراها باید از معادنی که خسارت به همراه دارند نیز شکایت کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به توجه به مناطق حاشیه‌نشین خاطرنشان کرد: برخی از شهرها با پدیده حاشیه‌نشینی به صورت جدی درگیر هستند. توجه به مناطق حاشیه‌ای جزو سیاست‌های مهم نظام است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

802 شورای استان 645 شورا شناسه ملی دریافت کرده اند

علی اکبر اسدی در این نشست اظهار داشت: از 802 شورای استان 645 شورا شناسه ملی دریافت کرده‌اند اما آنها مراحل بودجه‌نویسی را انجام نداده اند که حق‌الجلسه دریافت کنند و کوتاهی از سمت شوراها بوده است.

سرپرست امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: کارت شوراها از وزارت کشور پیگیری شده است و این کارت به برخی از شوراها تحویل و مابقی به زودی تحویل می‌شود.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • (عکس) قیمت نجومی اجاره‌بها برای بالاشهر نشینی در تهران
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • سردار رادان: چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می‌شود
  • سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم
  • سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»