Web Analytics Made Easy - Statcounter

طباطبایی نژاد گفت: عدم هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و صمت در واردادت نهاده های دامی باعث نوسانات قیمت در محصولات پروتئینی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید صادق طباطبایی نژاد عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در گفت و گو با تهران پرس؛ ساماندهی سامانه های بازارگاه را اقدامی در جهت ساماندهی بازار واردات و توزیع نهاده های دامی در کشور دانست و هر گونه فروش نهاده های دامی خارج از این سامانه ها را تخلف بزرگ برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: افرادی هستند که ارز دولتی دریافت کرده اند اما خارج از سامانه های بازارگاهی، نهاده های دامی خریداری شده را انبار کرده و در صورت نیاز، با قیمت آزاد در بازار دام و طیور به فروش می رسانند که این کار یک تخلف است و نیاز است که مسئولان قوه قضائیه با شناسایی این افراد، مانع از اجرای این عملشان شوند که به ضرر عموم مردم تمام می شود، چرا که به فروش رساندن نهاده های دامی در کشور به منزله بالا رفتن افزایش قیمت نگهداری دام و همچنین تولید محصولات کشاورزی است و به موازات آن شاهد افزایش قیمت محصولات پروتئینی، محصولات کشاورزی و میوه در بازار خواهیم بود و این مردم هستند که از این موضوع ضرر می کنند و در این میان، تولیدکننده هم ضرر کرده است و این موضوع، حیات خلوتی برای دلالان است که فقط به فکر منافع شخصی خودشان هستند.

طباطبایی نژاد در پایان با تاکید بر احیای قانون تمرکز تاکید کرد: وقتی دو وزارتخانه متولی کار برای مدیریت بازار نهاده های دامی می شوند، شاهد آشفتگی بیشتری در این بازار هستیم چرا که هر زمان با مشکل روبرو می شویم هیچ کدام از وزارتخانه ها مسئولیت کار را برعهده نمی گیرند و دیگری را مقصر می دانند و احیای قانون تمرکز یعنی فقط وزارت جهاد کشاورزی همچون گذشته کار تخصیص ارز و واردات و توزیع نهاده های دامی را برعهده دارد و زمانی که با مشکل روبرو شویم، می توانیم از این وزارتخانه مطالبه گری کنیم.

انتهای پیام؛
 

منبع: دانا

کلیدواژه: نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی