Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فهیمه سادات خضری، مسئول قشر خواهران بسیج خواهران استان البرز گفت: اخلاص، مهمترین خصوصیتی است که یک مداح باید داشته باشد، این به این معنی است که نیت و هدف او تنها رضای خداوند متعال باشد. تواضع، خوش خلقی، سخاوت، مردم داری، خوش قولی، مؤدب بودن، مخاطب شناس بودن، وقت شناسی و اعتقاد به اصول و قواعد اسلامی از جمله ویژگی های مهم دیگر یک مداح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: یک مداح باید نماز اول وقت را بر هر کاری مقدم دارد، اهل گریه برای اهل بیت (ع) و توبه به درگاه خداوند متعال باشد، با قران کریم مانوس و نسبت به معانی آیات تدبر داشته باشد، از غیبت، تهمت و حرف های لغو و بیهوده دوری کند، با دعاها و اذکار معروفه برای ارتقا و تهذیب نفس و قربه الی الله مانوس باشد و از دروغ به شدت دوری کند.

خضری گفت: همچنین یک مداح باید احترام به خانواده و بزرگترها را واجب بداند، در برابر مشکلات صبور و بردبار باشد، صله رحم را فراموش نکند، مداحی را شغل و وسیله درآمد و اعتبار قرار ندهد، برای زندگی و امور برنامه ریزی داشته باشد، عزت و ذلت را فقط از جانب خداوند بداند و تا از چیزی اطلاع کافی ندارد حرفی نزند و در مورد دیگران نیز قضاوت نابجا نکند.

او افزود: برای مداح شدن باید یک استعداد اولیه وجود داشته باشد. مداحی آن چیزی نیست که برخی افراد در ذهنشان غولی از آن ساخته‌اند و فکر می‌کنند حتماً باید شش دانگ صدا پُر باشد و کار پیش پا افتاده‌ای هم نیست که فکر کنید با یک آمپلی فایر و یک دفتر مداح می شود مداح شد.

مسئول قشر خواهران بسیج خواهران استان البرز گفت: درواقع ابتدا باید پارامترهای اولیه در شخص وجود داشته باشد تا بتواند در این مسیر گام بردارد و سپس دوره های آموزشی مربوطه را طی کند و به اصول ذکر شده نیز پایبند باشد. صرفا صدای خوب برای مداح شدن کافی نیست؛ باید تمامی اصول و فنون مداحی را در کنار آداب مداحی با حوصله و به مرور زمان یاد گرفت تا بتوان یک مداح کامل شد.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مداحی اهل بیت مداحان اهل بیت یک مداح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مداحی که منبعش گوگل است به درد مداحی نمی‌خورد
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • مرجع اطلاعات بسیاری از مداحان و حتی برخی از روحانیون سرچ گوگل شده است
  • کارگاه یک روزه جوانی جمعیت برگزار می شود
  • آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • (ویدئو) اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • حج، سفری برای پاک شدن و رسیدن به اخلاص است
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است