Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از آسیا تایمز ، اندیشکده آمریکایی موسوم به "مرکز امنیت جدید آمریکا" در گزارشی تحت عنوان "پول دیجیتال چین نوشت : افزودن داده‌های مالی به اقتدارگرایی دیجیتال" ، ادعا کرده که پروژه یوان دیجیتال (DCEP) ریسک قابل ملاحظه‌ای برای استانداردهای حریم خصوصی مالی در جوامع آزاد است.

"یایا فانونسی" و "امیلی جین" نویسندگان این گزارش مدعی شدند که به علت محبوبیت فزاینده پرداخت‌های دیجیتال ، پکن بطور فزاینده‌ای قادر به جمع‌آوری اطلاعات درباره استفاده‌کنندگان از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان در ادامه گفتند که معرفی و گسترش یوان دیجیتال که هم‌اکنون در حال آزمایش شدن است ، دستورکار ژئوپلتیک چین را به پیش خواهد برد.

گزارش اندیشکده آمریکایی مدعی است: این کار احتمالا حزب کمونیست چین را قادر می‌سازد که در داخل کشور اقتدارگرایی دیجیتال خود را مستحکم سازد و همچنین نفوذ و استانداردهای خود را به خارج صادر کند. همچنین بیان شده که چون کشور چین دومین اقتصاد بزرگ جهان را دارد ، حرکت به سمت "یوان" کاملا دیجیتال بدون شک اقدامی بسیار حائز اهمیت است.

این موسسه آمریکایی همچنین می‌گوید: نظارت بر دادوستدها موجب می‌شود که برنامه‌ریزان اقتصادی چین به گستره‌ای از داده‌ها و اطلاعات تجهیز شوند که تاکنون هیچ دولت دیگری قادر به در اختیار داشتن آن نبوده است.

مرکز امنیت جدید آمریکا به دولت این کشور توصیه کرده است که برای تطبیق دادن خود با فضای متغیر پرداخت‌های مالی ، درک پیامدهای ژئوپلتیک این فناوری ، تاثیرگذاری بر توسعه این فناوری ، مقابله با تهدیدات ناشی از پول دیجیتال چین دربرابر آزادی سیاسی و اقتصادی و تضمین اینکه نوآوری‌های فناوری مالی موجب پیشبرد اقتدارگرایی دیجیتال چین نخواهد شد ،‌ اقدام کند.

به گزارش ایرنا ،‌ ادعای اندیشکده آمریکایی علیه پول دیجیتال چین در حالی است که  چین، به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا در پی دیجیتالی کردن «یوان» به عنوان یک ارز ملی و بین المللی است. این اقدام می‌تواند جبهه جدیدی را در جنگ تجاری این کشور با آمریکا بگشاید. اجرای برنامه های آزمایشی استفاده از ارز دیجیتال در نقاط مختلف چین حاکی از سرعت گرفتن ورود این کشور به عصر اقتصاد و ارز دیجیتال است. چین بتازگی اعلام کرده است که دومین آزمون عمومی بکارگیری ارز دیجیتال را در قالب "پاکت های قرمز" که بنوعی کوپن های مصرفی دیجیتالی محسوب می شود، آغاز می کند. 

به نظر می رسد که این دور از برنامه آزمایشی استفاده از ارز یوان (پول ملی چین) به شکل دیجیتالی در مقایسه با مرحله اول این برنامه آزمایشی، طیف وسیعی از کارکردهای مختلف را برای مصرف کنندگان و کاربران تلفن های هوشمند شامل می شود. قرار است برنامه آزمایشی در شهر «سوجو» در نزدیکی شهر شانگهای واقع در شرق چین و از توابع استان  «جیانگ سو» انجام شود به این معنا که هر ۱۰۰ هزار بسته و پاکت قرمز دیجیتالی یوان به ارزش ۲۰ میلیون یوان (۳.۰۶ میلیون دلار) است که هر کدام از بسته ها حاوی ۲۰۰ یوان است که شهروندان سوجو می توانند برای مصارف روزمره از آن استفاده کنند.  

برچسب‌ها جمهوری خلق چین چین ارز دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری خلق چین چین ارز دیجیتال جمهوری خلق چین چین ارز دیجیتال اخبار کنکور اندیشکده آمریکایی پول دیجیتال چین ارز دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است

دریافت 197 MB کد خبر 6090436

دیگر خبرها

  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • ادعای تحلیلگر آمریکایی درباره دانشجویان معترض: نیروهای نیابتی ایرانند! | فیلم
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است