Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@21:53:38 GMT

زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۳۸۲۲

زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

به گزارش ایسنا، جمال عرف در نشست خبری امروز (شنبه) با تبریک آغاز دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انتخابات ۱۴۰۰ مهمترین رویداد سیاسی پیش روی کشور است که امیدواریم با مشارکت فعال و فراگیر مردم این انتخابات به خوبی برگزار شود.

۲۱ اردیبهشت فرایند اجرایی انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود

وی افزود: ۱۹ اسفند فرایند اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی آغاز می شود و ثبت نام ها آغاز و هیات های اجرایی تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبان این انتخابات باید سوءپیشینه ها را از حالا تهیه کنند. ۸ فروردین ۱۴۰۰ فرایند اجرایی انتخابات میان دوره ای مجلس آغاز می شود. ۲۱ اردیبهشت فرایند اجرای انتخابات ریاست جمهوری آغاز و ثبت نام ها آغاز می شود.

از فضای مجازی و صداوسیما برای تبلیغات استفاده می کنیم

وی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه برگزاری انتخابات در دوره کرونا، گفت: ثبت نام ها قطعا الکترونیکی و از طریق اپلیکیشن هایی که معرفی می شود، انجام می شود و فقط یک پرسشنامه را حضوری امضاء می کنند. تلاش می کنیم تبلیغات با کمترین تجمعات انجام شود. تبلیغات موجب افزایش مشارکت می شود اما همین تجمعات موجب تشدید بیماری می شود؛ بنابراین بر اساس پروتکل های اعلامی از سوی وزارت بهداشت کمترین تجمعات را خواهیم داشت و از فضای مجازی و صداوسیما برای تبلیغات استفاده می کنیم.

ساعات اخذ رای را افزایش می دهیم

عرف بیان کرد: انتخابات را بر اساس همه پروتکل های بهداشتی از جمله افزایش شعب انتخابات و ایجاد فاصله اجتماعی در روز اخذ رای برگزار می کنیم. ساعات اخذ رای را افزایش می دهیم و زودتر آغاز می کنیم چون قانون اجازه افزایش تعداد روزهای رای گیری را نداده است‌. تلاش ما این است که انتخابات در فضای ایمن برگزار شده و مردم دغدغه نداشته باشند.

ادامه دارد ...

منبع: الف

کلیدواژه: آغاز می شود ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان، برابر قانون، نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی اسلامی ۸ روز قبل از اخذ رای تا ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات می‌توانند تبلیغات خود را انجام دهند.

در گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص شد و انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند و به دلیل نرسیدن آرایشان به حد نصاب باید یک بار دیگر برای ورود به مجلس رقابت کنند.

مهدی دهرویه فرماندار گنبدکاووس با اشاره به آغاز تبلیغات برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان گفت: ۲۱ سالن برای برگزاری سخنرانی هر دو نامزد، ۶٠ مکان تبلیغاتی برای نصب بنر‌ها و پوستر‌ها در مناطق مختلف شهری و ۵ بیلبورد تبلیغاتی در نظر گرفته شده تا در روند تبلیغات استفاده کنند.

۲۳۰ شعبه اخذ رای برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس آماده شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کل کشور در ۲۲ حوزه به دور دوم کشیده شد.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

براساس قانون افرادی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور نخست در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند.

دیگر خبرها

  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان 
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس
  • آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • زمان و مدت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات