Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- همتی گفت: در حال حاضر کشور نیاز‌های ارزی مهم تری دارد، بنابراین تخصیص ارز به واردات خودرو جزء اولویت‌ها قرار ندارد و بحث واردات اصلا مطرح نیست.

همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه مراسم بازدید از کارخانه ایران خودرو گفت: برنامه داریم بر مبنای زنجیره تولید، به تمام زنجیره رسیدگی کنیم و باید منابعی که در دسترس داریم در انتهای زنجیره هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او بیان کرد: این روند به مرور آثار مثبتی خواهد داشت، امروز هم آمدیم تا ببینیم خودروسازسازان و تولید کنندگان چه مشکلاتی دارند تا بتوانیم به آن‌ها رسیدگی کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: برای خودروسازان و قطعه سازان ارز اقلام اولیه تامین شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. اوراق وام یک گواهی اعتبار مولد است و یک روش تامین مالی غیر مولد به حساب می‌آید.

همتی ادامه داد:این اوراق نقدینگی ایجاد نمی‌کند، فقط از طریق توسط سیستم‌بانکی در بازار سرمایه معامله می شوند. با این‌روش ۱۰ هزار میلیارد طی چند ماه آینده در اختیار خودرو سازان قرار می‌گیرد و امیدواریم جهش خوبی در تولید ایجاد کند.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت واردات خودرو و دادن ارز تخصیصی به آن گفت: در حال حاضر کشور نیاز‌های ارزی مهم تری دارد، بنابراین تخصیص ارز به واردات خودرو جزء اولویت‌ها قرار ندارد و بحث واردات اصلا مطرح نیست.

 باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واردات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مردم را با واردات خودرو‌های برقی سرکار نگذاریم

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس اظهار کرد: چرا باید خودمان را وابسته به واردات خودروی برقی کنیم. تهران ظرفیت بارگزاری ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی را ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مردم را با واردات خودرو‌های برقی سرکار نگذاریم
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه/ ۱۱ نفر مصدوم شدند
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین