Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، به موجب تکلیف مقرر در ماده (۳) قانون حمایت قضایی و بیمه ای از مأموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگل بانی، مقرر شده آیین نامه اجرایی این قانون مشتمل بر نحوه تأمین و پرداخت وجوه مندرج در مواد (۱۳) و (۱۴) قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری به مشمولان این قانون و همچنین چگونگی پوشش بیمه ای آنها ظرف مدت ۶ ماه از لازم الاجرا شدن این قانون توسط وزارت دادگستری با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و حسب مورد سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی تهیه و به تصویب هیئت وزیران برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، وزارت دادگستری با همکاری و هماهنگی دستگاه های ذیربط، نسبت به تهیه و تدوین پیش نویس آیین نامه اجرایی ماده مذکور مشتمل بر ۷ ماده و ۳ تبصره، جهت بررسی و تصویب آن در دولت اقدام نموده است.

به موجب آیین نامه یاد شده، دستگاه های اجرایی مکلفند مأموران خود شامل مأموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگل بانی و سایر افراد غیر از مأموران یگان حفاظت مانند مأموران اجرایی محیط زیست و منابع طبیعی (اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی) را در راستای انجام وظایف و مأموریت شان مطابق قانون در قبال شهادت، فوت، بیماری صعب العلاج، نقص عضو، از کارافتادگی و حوادث نزد یکی از شرکت های بیمه گر، بیمه نمایند.

همچنین دستگاه های اجرایی می توانند علاوه بر جبران خسارات وارده توسط شرکت بیمه گر، با تأیید بالاترین مقام دستگاه و با رعایت قوانین و مقررات، به مأمورانی که در جهت انجام وظیفه مطابق قانون محتمل صدمات بدنی و ضرر و زیان مالی شده اند، کمک مالی نمایند.

آیین نامه اجرایی مذکور همچنین دستگاه های اجرایی را مکلف نموده به منظور کاهش خطرات و اقدامات سوء احتمالی، دوره های آموزشی لازم را برای مأموران برگزار کنند.

گفتنی است، پیشنهاد فوق، هم اکنون در کمیسیون لوایح دولت سیر مراحل بررسی و تصمیم گیری را طی می کند.

کد خبر 5134372 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وزارت جهاد کشاورزی وزارت دادگستری هیئت دولت محمدجواد ظریف مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف هیئت دولت وزارت امور خارجه ایران اسحاق جهانگیری ایالات متحده امریکا حجت الاسلام حسن روحانی لایحه بودجه ۱۴۰۰ برجام مجلس مقام معظم رهبری علی اکبر صالحی نامه اجرایی محیط زیست آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۷۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند