Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@01:56:05 GMT

تامین ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار گام برای خودروساز‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۷۴۰۴

‍‍‍‍‍‍

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق انتشار گواهی مولد برای خودروساز‌ها تامین می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

همتی، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه بازدید از مجموعه ایران خوردو گفت: در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار و در بانک مرکزی، تصمیماتی برای تامین منابع لازم خودروساز‌ها از روش‌های غیر تورمی گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مقرر شد، اعتباری به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق انتشار گواهی مولد یا گام که زنجیره تولید را از ابتدا تا انتها دربرمی‌گیرد، تامین کنیم.

همتی تاکید کرد: همچنین ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار بانک‌ها برای دو خودروساز در نظر گرفته شده تا از نظر مالی مشکلی نداشته باشند.

رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد: در حال حاضر بالای ۹۲ درصد خودرو‌های تولیدی داخلی است و وابستگی ارزی آن‌ها به حداقل رسیده است.

رئیس کل بانک مرکزی امروز با حضور در گروه صنعتی ایران خودرو از مجموعه‌های مختلف موجود در این گروه صنعتی از جمله خط مونتاژ و مرکز تحقیقات بازدید کرد.
مسئولان گروه صنعتی ایران خودرو در حضور آقای عبدالناصر همتی مشکلات تامین مالی و تامین ارز برای واردات قطعات را مطرح کردند و راهکار تامین آن را از رئیس کل بانک مرکزی خواستار شدند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: اعتبار ، خودرسازها ، همتی ، بانک مرکزی ، گواهی مولد

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اعتبار همتی بانک مرکزی گواهی مولد هزار میلیارد تومان رئیس کل بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یونس ژائله در نشست استاندار با فعالان اقتصادی تصریح کرد: دو و نیم میلیارد تومان از نظر ظرفیت منابع داخلی شامل منابع بانکی و خرید ارز و باقی اعتبار را نیز باید از طریق افزایش صادرات به کشورهای همسایه از جمله روسیه تامین کرد. 

وی به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: استان در انتهای خط گاز قرار دارد، در تامین آب و برق دارای مشکل است و این امر باعث شده تا در توسعه عقب بماند و در این راستا باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خودمان در انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم و همچنین از استاندار خواهشمندیم که پروژه انتقال آب ارس را با جدیت دنبال کنند.

وی از عدم همکاری و هم‌افزایی بانک ها با بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، سرمایه گذاری تعداد ۲۱ واحدصنعتی بزرگ با ۲۵۶ همت در استان امضا شد و اغلب آن‌ها نیز برای تامین منابع مالی به بانک‌ها معرفی شده‌اند ولی متاسفانه علی رغم تامین سهم آورده شخصی به میزان بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد ولی بانک‌ها از اعطای تسهیلات خودداری می‌کنند و در این راستا نیز آذربایجان‌شرقی در سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی ضعیف‌ترین استان است در حالی که باید از نظر جمعیتی، پنج درصد منابع این صندوق به این استان تخصیص یابد.

 در این مراسم سید باقر شریف زاده نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، مهدی امینی رئیس خانه صنعت آذربایجان شرقی، نوید امجد رییس کمیسیون دانش بنیان و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز به بیان مشکلات و راهکار های اقتصادی تحقق شعار سال پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی