Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@22:08:35 GMT

اخذ سند تک برگ برای اراضی ملی آباده

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۹۷۶۳

اخذ سند تک برگ برای اراضی ملی آباده

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اکبر رحیمی حقیقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده، گفت: این میزان سند تک برگ مربوط به منطقه دوقلی تنگ  این شهرستان است.

او، بیان کرد: با اجرای طرح کاداستر و اخذ اسناد تک برگی علاوه بر حفاظت و پیشگیری از پدیده زمین‌خواری از وقوع بسیاری از تخلفات در اراضی ملی نیز جلوگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی، با اشاره به تحقق اهداف و سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور برای سند دارشدن اراضی ملی تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی ملی علاوه بر مشخص کردن مرز بین اراضی دولتی و مستثنیات و افزایش دقت در پاسخگویی به استعلامات از بسیاری از تخلفات و جرایم دراین عرصه‌ها جلوگیری می کند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری سند تک برگ اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک گفت: سند تک برگی تمام اراضی ملی در حریم و محدوده این شهرستان به نام سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، مرتضی باغبانی اظهار کرد: در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک (محدوده و حریم شهر) بیش از ۲۸۴ هکتار است که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی افزود: تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضائی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطرنشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

کد خبر 751042

دیگر خبرها

  • اجرای کشاورزی حفاظتی در بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی زراعی ارومیه
  • ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری
  • اجرای طرح آگاه سازی دختران در آباده
  • دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان