Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، روز شنبه به نقل از دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست این پایگاه آورده است: بررسی نتایج نشان می دهد دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمره ۱۰ دانشگاه برتر قرار دارد. پس از آن دانشگاه های تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، تربیت مدرس، پزشکی اصفهان، صنعتی امیرکبیر از جمله دانشگاه های برتر (رتبه زیر صد) حاضر در این رتبه بندی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، بیشترین تعداد حضور دانشگاه ­ها متعلق به کشورهای ترکیه، ایران و مالزی است که به ترتیب ۸۰، ۴۶ و ۲۲ دانشگاه در این رتبه‌بندی دارند. همچنین دانشگاه ­های کشورهای آذربایجان و برونئی امسال برای اولین بار در این رتبه بندی حضور دارند.

سرپرست ISC اظهار داشت: رتبه ­بندی دانشگاه ­های جهان اسلام از سوی ISC می‌تواند با نشان دادن نقاط ضعف و قوت دانشگاه‌ها بر اساس هر معیار، جایگاه هر دانشگاه را در بین کشورهای اسلامی نشان دهد و اساس هدف گذاری و سیاست‌گذاری دانشگاه‌ها قرار گیرد.

در "رتبه­ بندی دانشگاه ­های جهان اسلام ISC"، دانشگاه‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که حداقل ۸۰۰ مدرک در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۶ در پایگاه وب آو ساینس (WoS) به ثبت رسانیده باشند. اطلاعات این رتبه‌بندی از پایگاه‌های اطلاعاتی بین المللی USPTO، WoS، Incite گردآوری شده است.

وی افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام در معیارهای خود، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها که عبارتند از پژوهش (با وزن۶۰ درصد)، نوآوری (با وزن ۱۵ درصد)، آموزش (با وزن ۱۰ درصد) و فعالیت‌های بین‌المللی (با وزن ۱۵ درصد) در نظر گرفته و بر این اساس دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد. تفاوتی که رتبه بندی ۲۰۲۰ با سا­ل ­های پیش دارد، محاسبه تعداد مقالات سلب اعتبار شده (Retractions) دانشگاه ­ها با نمره منفی است که در شاخصی تحت عنوان اعتبار منفی (Neg Rep) آورده می ­شود.

دهقانی ادامه داد: از میان دانشگاه­ های ۵۷ کشور اسلامی، در مجموع ۲۸۲ دانشگاه از ۲۶ کشور در این نظام رتبه‌بندی حضور دارند و ۱۰ دانشگاه برتر حاضر در این رتبه­ بندی از کشورهای عربستان، ترکیه، ایران، مالزی، قطر و مصر بوده که کشور عربستان با چهار دانشگاه، ترکیه با ۲ دانشگاه، ایران، مالزی، قطر و مصر هر کدام با یک دانشگاه در میان ۱۰ دانشگاه برتر جهان اسلام قرار گرفته­ اند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: بیشترین تعداد حضور دانشگاه ­ها متعلق به کشورهای ترکیه، ایران و مالزی است که به ترتیب ۸۰، ۴۶ و ۲۲ دانشگاه در این رتبه‌بندی دارند.

دهقانی وضعیت سایر کشورهای اسلامی به لحاظ تعداد دانشگاه­ های حاضر در رتبه ­بندی به ترتیب تعداد دانشگاه را به این ترتیب اعلام کرد: مصر (۲۰ دانشگاه)، اندونزی (۱۹ دانشگاه)، عربستان سعودی (۱۸ دانشگاه)، پاکستان (۱۷ دانشگاه)، الجزایر، تونس و مراکش (۸ دانشگاه)، نیجریه (۷ دانشگاه)، قطر و امارات (هر کدام ۴ دانشگاه)، اردن، قزاقستان و لبنان (هر کدام ۳ دانشگاه)، بنگلادش و  عراق (هر کدام ۲ دانشگاه)، آذربایجان، بروئنی، کامرون، کویت، عمان، سنگال، سودان و اوگاندا (هر کدام ۱ دانشگاه).

دانشگاه هایی که رتبه بندی آنها در بازه یکسان هستند همگی هم رتبه بوده و ترتیب اسامی ذکر شده در این گزارش مطابق با سامانه رتبه بندی ISC بر اساس حروف الفبا (به لاتین) است. دانشگاه­ های صنعتی شیراز و علوم پزشکی زاهدان برای اولین بار در این رتبه بندی حضور دارند.

سرپرست ISC گفت: بر اساس مأموریت­ های دانشگاه ­ها، تعداد ۲۴ دانشگاه جامع کشور در این رتبه بندی حضور دارند. دانشگاه های جامع حاضر در این رتبه بندی عبارت از دانشگاه تهران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، شهید بهشتی، شیراز، تبریز، گیلان، اصفهان، یزد، کاشان، بوعلی سینا، رازی، سمنان، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز، کردستان، مازندران، ارومیه، یاسوج، الزهرا، بین المللی امام خمینی، شاهد، شهرکرد و محقق اردبیلی هستند.

از دانشگاه های علوم پزشکی نیز ۱۳ دانشگاه حضور داشتند که شامل دانشگاه علوم پزشکی تهران، پزشکی شهید بهشتی، پزشکی اصفهان، پزشکی ایران، پزشکی مشهد، پزشکی تبریز، پزشکی شیراز، پزشکی جندی شاپور اهواز، پزشکی کرمانشاه، پزشکی بقیه الله، پزشکی کرمان، پزشکی مازندران و پزشکی زاهدان هستند.

از دانشگاه های صنعتی نیز ۹ دانشگاه شامل دانشگاه های صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی شاهرود، صنعتی سهند و صنعتی شیراز در این نظام رتبه بندی قرار دارند.

دهقانی گفت: یکی از اولویت­ ها و توصیه ­های برنامه ۱۰ ساله کشورهای اسلامی مصوب (اجلاس آستانه- قزاقستان در سال ۲۰۱۷) حضور ۵۰ دانشگاه از کشورهای اسلامی در رتبه­ های زیر۵۰۰ در نظام ­های رتبه ­بندی بین­ المللی است. بر همین اساس و نیز با توجه به مأموریت ISC مبنی بر پایش و رصد جایگاه دانشگاه ­های جهان اسلام، دانشگاه­ های کشور می توانند با توجه به نتایج "رتبه­ بندی دانشگاه­ های جهان اسلام" نقاط ضعف و قوت خود را براساس هر معیار مشخص و جایگاه خود را در بین کشورهای اسلامی ارتقا داده و موارد را در هدف گذاری و سیاست‌گذاری خود مد نظر قرار دهند.

برچسب‌ها پایگاه استنادی علوم جهان اسلام رتبه بندی دانشگاه ها دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام رتبه بندی دانشگاه ها دانشگاه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام رتبه بندی دانشگاه ها دانشگاه اخبار کنکور استنادی علوم جهان اسلام رتبه بندی حضور دارند رتبه بندی کشورهای اسلامی جهان اسلام بندی دانشگاه بین المللی علوم پزشکی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  هیئت مستقل حقوق بشر در غزه، اعلام کرد همچنان سرنوشت تعداد زیادی از اجساد در این شهر، نامشخص است.

 

تظاهرات و تجمع های اعتراضی همچنان در سراسر دانشگاه های آمریکا ادامه دارد . 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

حمایت از جنبش دانشجویان حامی فلسطین در فرانسه توما پورت نماینده حزب فرانسه تسلیم ناپذیر در مجمع ملی فرانسه در پیامی در ایکس با انتشار تصاویر خود در کنار دانشجویان حامی فلسطین نوشت در کنار دانشجویان دانشگاه علوم سیاسی پاریس ( ساینس پو) که برای محکوم کردن نسل کشی غزه و درخواست آتش بس فوری بسیج شده اند. این جوانان افتخار فرانسه آن هم در زمانی هستند که دولت فرانسه همچنان همدست کشتارها در نوار غزه است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در برلین توسط پلیس آلمان سرکوب شد منابع آگاه به خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گفتند پلیس آلمان تجمع همبستگی با فلسطین در برلین را سرکوب و شماری از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد.     اعتراض دانشجویان دانشگاه سیانس پو در پاریس:
یک دانشجوی فرانسوی که در یان تجمع حضور داشت گفت : ما در اینجا از ما اکتبر در حال اعتراض هستیم. دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه سیانس پو . مدت زیادی است تظاهرات می کنیم. کارهای زیادی کرده ایم. از ماه اکتبر در حال فعالیت هستیم. وقتی می بینیم دانشگاه در خارج در حال انتظار هستند ما هم از آنها پیروی می کنیم. انتظار داریم سایر دانشگاه ها هم از ما تبعیت کنند. دانشجویان در آمریکا و استرالیا در حال اعتراض هستند. ما هم در اینجا ادامه می دهیم. دانشگاه در برابر آنچه در فلسطین می گذرد و نسل کشی، نقشی دارد که باید آنرا ایفا کند. خواسته ما این است که دانشگاه سیانس پو موضعگیری کند و نقض حقوق بین الملل را محکوم نماید. آنچه اسراییل در فلسطین انجام می دهد در جهان بی سابقه است. ما می خواهیم که اسراییل این نقض حقوق بین الملل را محکوم کند. عدم محکومیت به معنای مشارکت غیر مستقیم در نقض حقوق بشر در فلسطین است به خصوص در غزه و در کرانه باختری.    کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   دانشگاه های لندن نیز صحنه تظاهرات ضد صهیونیستی شد دانشجویان دانشگاه لندن نیز در حمایت از فلسطین و غزه تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار توقف جنگ اسرائیل علیه غزه شدند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره مستقر در مقابل کالج دانشگاهی لندن در قلب پایتخت انگلیس گزارش داد دانشگاه های مختلف انگلیس در همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت جنگ اسرائیل علیه نوار غزه تظاهرات کردند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی        

دیگر خبرها

  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • تنیسورهای کمتر از ۱۲ سال ایران به دیدار رده‌بندی رفتند
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین