Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:07:31 GMT

آژیر قرمز مبهم!

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۲۲۰۰

آژیر قرمز مبهم!

ایسنا/خراسان رضوی درسی دارم به نام "پدیده های زیانبخش جوی" که برای دانشجویان کارشناسی ارشد تدریس می کنم. در آنجا به سیل و مدیریت سیلاب هم می پردازیم.

دکتر حسین ثنائی‌نژاد استاد دانشگاه فردوسی در یادداشتی آورده است؛

یکی از موضوعاتی ‌که سر کلاس مطرح می کنم راستگو بودن سیستم های اعلام خطر سیلاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله تابلوهایی که در جاهای نامناسب نصب شده اند و آژیرهای خطر سیلابی که به امان خدا رها شده اند و بطور مرتب کنترل نمی شوند تا از درست کار کردن آنها اطمینان حاصل شود.

تمام کارکرد چنین سیستم هایی این است که پس از مدتها که هیج سیلابی نبوده، در صورت وقوع سیل بتوانند درست کار کنند. چه در زمان وقوع سیل کار نکنند چه بی موقع و نابهنگام به کار بیافتند چنین سیستم هایی از حیز انتفاع خارج می شوند.

وقتی یک آژیر خطر نابهنگام به کار افتد خاصیت چوپان دروغگو را پیدا می کند که اعلام خطر آن را در زمان مخاطره واقعی هم کسی جدی نمی گیرد.

آژیر خطر دیشب تهران چنین وضعیتی داشته است. گفته می شود به دلیل آب افتادگی در یک مجموعه که نام آن هم اعلام نمیشود، این آژیر به صدا در آمده! این آژیر چه کسانی را باید از خطر آگاه می کرده است؟! اگر برای اعلام خطر به عموم شهروندان بوده که باید مردم قبلا از وجود آن مطلع می شده اند و آموزش داده می شده اند که در صورت به کار افتادن آن آژیر چه اقدامی انجام دهند! اگر برای اعلام به کارکنان آن مجموعه بوده که بلندی صدای آن خیلی بیشتر از حوضه عملش تنظیم شده بوده است.

علاوه بر این، مسئولین ذیربط باید بلافاصله و بدون فوت وقت از طریق رسانه های مختلف به مردم اعلام می کرده اند که دلیل این آژیر چیست. در این صورت مردم می توانستند برای دفعه بعد آماده باشند که اگر صدای آژیری دوباره برخاست، حتی اگر آژیر ناشناس و نامعلومی است، بلافاصله به رسانه ها مراجعه‌ کنند تا ببینند چه واکنش مناسبی از خود نشان دهند.

تاخیر در توصیح علت به صدا در آمدن آژیر و سپردن این موضوع به توضیحات ناکافی و اقدامات ناکافی تر، می‌تواند در هنگام وقوع خطر واقعی بسیار مشکل آفرین باشد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | رخ‌نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900579

دیگر خبرها

  • ببینید | رخ‌نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • (ویدئو) حضور شترمرغ گردن قرمز پس از ۱۰۰ سال در عربستان
  • پرسپولیس در دو گروه تمرین کرد ، وضعیت مبهم بیرانوند برای بازی با سپاهان
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • بارسلونا مردد شد؛ چرا آینده ژائو فلیکس و ژائو کانسلو مبهم است؟
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • آینده مبهم ستاره بارسا: دی‌زربی هم او را نمی‌خواهد
  • ببینید | الجزایری‌ها آسمان لندن را قرمز کردند