Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در بازدید از روستای اسماعیل آباد  طرح توانمندسازی روستا  را بسیار اثرگذار عنوان کرد و گفت: در ابتدای امسال و پس از اینکه این روستا بعنوان پایلوت استانی در حوزه‌ توانمندسازی روستا‌ها انتخاب شد بلافاصله با تشکیل تیمی از مدیران اجرایی شهرستان زرند، راه‌های تحقق اهداف این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ابتدا اطلاعاتی پیرامون قابلیت‌های کلی روستا جمع آوری شد و با برگزاری جلساتی روی شاخص‌های این اطلاعات گردآوری شده و سپس بنا به این اطلاعات و نیاز سنجی که انجام شد روی سه بخش مهم گردشگری، ترویج کشاورزی متناسب با وضعیت کمبود آب و آموزش‌های مشاغل خانگی برنامه ریزی صورت گرفت.

دادستان زرند تصریح کرد: اگر چه ویروس کرونا باعث می شد در برخی مواقع از سرعت پروژه کاسته شود، اما سرانجام با همدلی که بین دستگاه‌های اجرایی متولی و دادستانی و دادگستری وجود داشت و همت ستودنی بخش خصوصی ما زودتر از پیش بینی‌ها این طرح به ثمر نشست.
حجت الاسلام بلوچ زاده در این بازدید و پس از استماع مشکلات و دغدغه‌های مردم و خصوصا بخش خصوصی گفت: برخی از این مشکلات میتواند با اقدامات جهادی در شهرستان رفع شود، اما گره بعضی مشکلات در رده‌های بالاتری از شهرستان و حتی فراتر از استان قرار دارد که باید پیگیری شود.

او با اشاره به اهداف تعیین شده در ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه از جمله؛ کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد و طلاق و کاهش مهاجرت روستاییان به شهر و جلوگیری از حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی بیان کرد: ما در راستای تحقق بخشیدن به اهداف طرح روی سه حوزه متمرکز شده ایم ،مدیریت یکپارچه و حفاظت از منابع آب و خاک ،حرفه آموزی به روستاییان و توسعه‌ گردشگری و صنایع دستی که می تواند به توانمند شدن روستا کمک کند.

دادستان زرند با اعلام اینکه این طرح هیچ ردیف اعتباری و تخصیص بودجه‌ای ندارد تصریح کرد: بنابراین از تمامی ادارات و ارگان‌های مجری میخواهم اولویت خود را بیشتر روی روستای پایلوت اختصاص دهند تا این طرح به نتیجه برسد.

حجه الاسلام بلوچ زاده تاکید کرد: وقتی در یک جامعه اشتغال و رونق تولید افزایش یابد میزان جرائم با کاهش محسوسی روبرو می‌شود و به همین نسبت تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی هم کمتر می‌شود و این موضوع میتواند تاثیرات عمیقی بر رشد اجتماعی محله‌ها بر جای بگذارد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توانمندسازی مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ خانم عالم یکی از معلمان اصفهان است که به مدرسه روستای زفره منتقل می‌شود و، چون تعداد دانش آموزان مدرسه روستا به حد مجاز نمی‌رسید و کلاس‌ها چند پایه می شد، دو فرزند خود را هم به روستا می‌برد و در مدرسه روستایی ثبت نام می‌کند تا تعداد دانش آموزان روستا تکمیل شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حالا خانم عالم ۳ سال است که به خاطر دانش آموزان ساکن روستای زفره شده است.
در استان اصفهان بیش از ۷ هزار معلم در روستا‌ها تدریس می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • ایران جوان بمان (جمعیت) در البرز معرفی می شود
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • پایان رقابت‌های فوتبال جام روستایی در بوکان 
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود