Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@23:04:29 GMT

درخشش نقره خیره کننده شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۴۲۱۷

نقره روز جمعه درخشش خیره کننده ای داشت و با پخش شدن پیامهایی در پلتفرمهای شبکه اجتماعی که سرمایه گذاران را به خرید این فلز ارزشمند تشویق می کرد، قیمتش تا حدود ۱۰ درصد رشد کرد.

صعود قیمت نقره رشد قیمت دو درصدی طلا را تحت الشعاع خود قرار داد.

رشد قیمت فلزات ارزشمند تحت تاثیر افت ارزش دلار بود که خرید آنها را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از پیامهایی که روز پنج شنبه در سایت ردیت ظاهر شد و سرمایه گذاران را به خرید سهام معدنی و سهام صندوق ETF نقره "آی شیر سیلور تراست" تشویق کرد، قیمت نقره روز پنج شنبه هفت درصد صعود کرده بود.

برخی از معامله گران نقره برای اجتناب از غافلگیر شدن در برابر صعود قیمتها، به خرید برای تامین فروشهای سلف اقدام کردند و بعضی از سهامهای معدنی افزایش پیدا کرده و معاملات "آی شیر سیلور" حدود چهار برابر شد.

خرید یک ETF می تواند قیمت نقره را با افزایش سهام در صندوق و وادار شدن اپراتور صندوق به خرید بیشتر فلز و حمایت از صندوق، افزایش دهد.

تحلیلگران اظهار کردند انتظار دارند عمر این صعود قیمت کوتاه باشد زیرا اندازه این بازار باعث می شود نتواند به راحتی روی شرکتهایی مانند گیم استاپ تاثیر بگذارد.

اونس نقره روز جمعه آخرین بار با ۲.۵ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و چهار سنت رسید و رشد هفتگی بیش از شش درصد را نشان داد که بزرگترین رشد هفتگی از اواسط دسامبر به این طرف بود.

بر اساس گزارش رویترز، سوکی کوپر، تحلیلگر بانک استاندارد چارترد اظهار کرد انتظار دارند تقاضای قوی سرمایه گذاران و صنعت برای نقره، قیمت اونس این فلز را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به ۳۰ دلار برساند.

در این بین، اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۸۵۱ دلار و یک سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۸۵۰ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. طلا در ژانویه ۲.۵ درصد کاهش داشت که بدترین عملکرد ژانویه این فلز از سال ۲۰۱۱ به این طرف بود.

هر اونس پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۰۷۴ دلار و ۶۷ سنت رسید. هر اونس پالادیم ۴.۶ درصد سقوط کرد و به ۲۲۲۷ دلار و ۲۷ سنت رسید.

برچسب ها: نقره ، فلز گرانبها ، شبکه اجتماعی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MF3

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نقره فلز گرانبها شبکه اجتماعی درصد افزایش سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۹ درصد رشد کرد و به ۶۳ هزار و ۸۲۲.۸۰ دلار معامله شد البته قیمت برترین ارز رمزنگاری دیجیتال جهان، نسبت به هفته گذشته ۱.۹۵ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، قیمت اتریوم، دومین توکن محبوب، نسبت به دیروز ۵.۶۴ درصد افزایش یافته است و نسبت به هفته گذشته ۳.۸۳ درصد صعود ثبت کرد. ارزش بازار اتریوم اکنون ۴۰۲.۷۴ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۵۲ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۸.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۳ میلیارد دلار است که ۸.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۲۷ میلیارد دلار است که ۸۹.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6090696 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید