Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حامد حسینی مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: انتظار داریم در ۱۰ روز آینده (بیستم بهمن) پنجاه و ششمین نفر هم واکسن کووایران برکت را دریافت کند.

او با بیان اینکه اعلام نتایج فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا روز بعد از تزریق واکسن بر روی آخر نفر اعلام خواهد شد که زمان آن نیمه اسفند تعریف شده است، گفت: ما نیمه اسفند ماه گزارش علمی این مطالعه را به وزارت بهداشت اعلام می‌کنیم و هم زمان پروتکل فاز دو/سه که باهم اجرا می شود را هم تقدیم وزارت بهداشت می‌کنیم که با توجه به نتایج و پروتکلی که دادیم به ما اجازه ورود به فاز دو/سه را بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی گفت: دو واکسن چینی و یک واکسن هندی شبیه واکسن کووایران برکت ساخته شده اند.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اثر بخشی واکسن امری نیست که در این مرحله به دست بیاید و همه‌ی این اقدامات آزمایش است، گفت: اثر بخشی به این معنی است که واکسن را بزنیم و به دل جامعه برویم و کرونا نگیریم.

او گفت: تا زمانی که در دل جامعه اثرگذار نباشد نمی‌توانیم راجب ایمن بودن آن نظر دهیم.

حسینی با بیان اینکه راهکار مبارزه با اپیدمی چندگانه است و یکی از مهم‌ترین آن واکسیناسیون است، گفت: ما سال‌های واکسن آنفولاآنزا را در اختیار داریم، اما نمی‌توانیم اعلام کنیم که دیگر آنفولاآنزا نمی‌گیریم.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: با واکسینه شدن موارد شدید خفیف می‌شوند، موارد خفیف بیماری نمی‌گیرند و زنجیره‌ی انتقال قطع می‌شود و در همین راستا مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند.

حسینی گفت: اینکه واکسن کرونا نهایی را مردم یک بار باید تزریق کرد یا چندین بار چیزی است که در حال حاضر مشخص نیست و اگر ویروس کرونا مثل آنفولانزا به چندین نوع جهش یافته باشد باید سالانه آن را تکرار کنیم، ولی اگر مثل سرخک، سرخچه و... باشند در یک پلن مشخص واکسیناسیون انجام می‌شود.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی گفت: اینکه در حال حاضر واکسن کوو ایران برکت در مقابل ویروس انگلیسی مقاوم است کار خاصی بر روی آن انجام نشده است و تمام واکسن ساز‌ها بعد از اینکه واکسن را می‌سازند، ویروس جهش پیدا می‌کند و آن‌ها آزمایش می‌کنند که ببینند واکسن توانایی مقابله دارد یا خیر.

حسینی ادامه داد: ممکن است خدایی نکرده در آزمایشات مشخص شود که مثلا بر روی ویروس جهش یافته برزیلی اثر ندارد و آن جاست که باید برای ارتقای آن فکر جدیدی کرد.

او با بیان اینکه ما به عنوان سازندگان واکسن کشته شده‌ی کرونا اگر قرار باشد به آن مرحله برسیم باید از لحاظ علمی واکسنی تولید کنیم که ویروس جهش یافته را خنثی کند، گفت: در حال حاضر تغییری در فرآیند تولید نبوده است و نشان دادیم با همان آنتی بادی ویروس اصلی می‌توانیم با ویروس جهش یافته انگلیسی هم مقابله کنیم.

بیشتربخوانید

مطالعه فاز اول واکسن کووایران برکت تا ١٠ روز آینده به پایان می‌رسد جزئیات ایمن سازی واکسن کووایران برکت در مقابل ویروس انگلیسی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا کووایران برکت واکسن کووایران برکت ویروس جهش جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد

علی مرجوی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده محصولات پروبیوتیک و آنزیم، درباره آخرین فناوری و جدیدترین خط تولیدی که در این شرکت راه‌اندازی شده است، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: به‌کارگیری فناوری مهندسی سویه در تولید آنزیم «مالتوژنیک آمیلاز» یا آنزیم مخصوص آرد و نان، جدیدترین خط تولیدی افتتاح شده در این شرکت است.

مرجوی ادامه داد: بومی‌سازی فناوری مهندسی سویه در تولید آنزیم‌های آرد و نان، از صفر تاصد توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: پروژه مهندسی سویه در تولید آنزیم‌های آرد و نان یک فرآیند زمان‌بر و ادامه‌دار محسوب می‌شود که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده است.

کاربرد آنزیم‌های «مالتوژنیک آمیلاز»

این فناور حوزه تولید آنزیم و محصولات پروبیوتیک با اشاره به کاربرد آنزیم‌های مالتوژنیک آمیلاز گفت: این آنزیم‌ها بیشتر درصنعت آرد و نان، کاربرد دارند، اما به صورت محدود در صنایع غذایی دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سویه‌ها به‌عنوان یک بهبود‌دهنده برای افزایش کیفیت آرد، استفاده می‌شود. 

مرجوی درخصوص انحصاری‌بودن خط تولید آنزیم این شرکت در کشور توضیح داد: درحال حاضر تولید صفر تا صد داخلی بدون مونتاژ آنزیم در انحصار این شرکت در ایران است. 

این فناور تولیدکننده آنزیم و محصولات پروبیوتیک در ادامه به فناوری مهندسی سویه و توسعه آن در صنایع غذایی کشور اشاره کرد و گفت: توسعه خط تولید فناوری مهندسی سویه، تقریبا مبحث جدیدی در صنعت کشور است که شرکت‌های معدودی به آن ورود کرده‌اند یا قصد ورود به آن را دارند. اما در حال حاضر، تنها شرکت تولیدکننده آنزیم‌های فرآوری‌شده با مهندسی سویه، همین مجموعه است.

مرجوی به نحوه اجرا شدن فرآیند مهندسی سویه اشاره کرد و ادامه داد: در این فرآیند، سویه به‌صورت مصنوعی در آزمایشگاه توسط فناوران ایجاد می‌شود. به‌طورکلی، استفاده از فرآیند‌های بیولوژیکی در صنعت و تکنولوژی را «مهندسی سویه»، می‌گویند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره تجاری‌سازی این محصول توضیح داد: تا قبل از تولید این بهبوددهنده‌های آنزیمی، اکثر شرکت‌های تولیدکننده آرد از بهبود‌دهنده‌های وارداتی استفاده می‌کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • مراحل تولید وانت و کامیونت های "فورد" در ویدئویی دیدنی (فیلم)
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • رده نهم، بهترین رتبه تیم‌های میکس تفنگ بادی
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد