Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس اداره امور سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از خانوادۀ دانش آموزان خواست رعایت توصیه‌های بهداشتی را به فرزندانشان آموزش دهند و گفت: خانواده ها می‌توانند رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به سامانه ۳۱۱۳ اطلاع دهند.

حسین عباسیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به حضور دانش‌آموزان در مدارس از ابتدای بهمن ماه، اظهار کرد: خانواده ها برای حضور فرزندانشان در مدارس نگران نباشند و مطمئن باشند فرزندان آنها همچون فرزندان ما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیز حتما توسط اولیای مدرسه رعایت می شود.

رئیس اداره امور سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان در مورد رفت و آمد دانش آموزان به مدرسه، گفت: اگر اولیا دانش آموز را به مدرسه می رسانند، باید ماشین را ضد عفونی کنند و اگر از سرویس مدرسه استفاده می کنند، سرویس باید توسط راننده ضد عفونی شده و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود. لازم به ذکر است که سرویس مدرسه فقط سه دانش آموز را می تواند جابجا کند.

وی با اشاره به تعطیلی بوفه ها و پایگاه های تغذیه سالم در مدارس، توصیه کرد که دانش آموزان حتما خوراکی همراه داشته باشند و همچنین لیوان آب یا بطری شخصی و در صورت توان یک اسپری ضد عفونی کننده کوچک نیز در کیف مدرسه خود داشته باشند.

عباسیان، با بیان اینکه دستگاه ضد عفونی کننده در تمام مدارس استان وجود دارد، گفت: حتی برای ۱۰ درصد دانش آموزان در هر مدرسه ماسک پیش بینی شده تا در صورتی که دانش آموزی بدون ماسک به مدرسه آمد ماسک در اختیار او قرار داده شود. همچنین سرویس بهداشتی مدارس هر روز ضدعفونی شده و مایع دستشویی برای استفاده دانش آموزان در سرویس بهداشتی موجود است.

رئیس اداره امور سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان با تأکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مدارس و اینکه در هیچ کلاسی بیش از ۱۰ دانش آموز حضور ندارد، گفت: در مدارسی که مراقب سلامت نداریم، یکی از معاونان مدرسه به عنوان رابط سلامت در مدرسه حضور دارد و بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی نظارت می کند.

وی از خانواده دانش آموزان خواست رعایت پروتکل ها و توصیه های بهداشتی را به فرزندانشان آموزش دهند و گفت: خانواده ها باید به دانش آموزان توصیه کنند فاصله اجتماعی با همکلاسی هایشان را رعایت کنند، از لوازم شخصی دانش آموزان دیگر از قبیل ماسک و لیوان و بطری آب استفاده نکنند و دست هایشان را هر نیم ساعت بین دو کلاس با مایع دسشویی بشویند.

عباسیان، مهمترین توصیه برای حضور دانش آموزان در مدرسه را استفاده از ماسک دانست و افزود: دانش آموزان باید فقط از ماسک شخصی خود استفاده کنند و به هیچ وجه ماسک های خود را با یکدیگر تعویض نکنند، با همدیگر دست ندهند و از خوراکی های خودشان استفاده کنند.

رئیس اداره امور سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان در خاتمه خاطرنشان کرد: خانواده ها می توانند رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مدارس را از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب، به سامانه ۳۱۱۳ اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بازگشایی مدارس در شرایط کرونا مدارس دانش آموزان سلامت کروناویروس همه باهم علیه کرونا پروتکل بهداشتی طرح فاصله گذاری اجتماعی بهداشتی و فاصله گذاری فاصله گذاری اجتماعی دانش آموزان خانواده ها ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند