Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از ارتقا سه منطقه شکار و تیراندازی ممنوع استان شامل امروله و دالاخانی، قراویز و زله‌زرد خبر داد.

آذر ولی‌زاده با اشاره به پیگیری‌های چند ساله برای ارتقای مناطق شکار و تیراندازی ممنوع استان که ارزش اکولوژیک قابل توجهی داشتند، اظهار کرد: خوشبختانه در جلسه اخیر شورای عالی محیط زیست به ریاست رئیس جمهور، ارتقای سه منطقه شکار و تیراندازی ممنوع کرمانشاه مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم اکنون دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع زله زرد و قراویز به پناهگاه حیات وحش و منطقه شکار و تیراندازی ممنوع امروله و دالاخانی به منطقه حفاظت شده ارتقا پیدا کرد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه وسعت مصوب منطقه زله زرد را حدود 40 هزار هکتار، منطقه امروله و دالاخانی را نزدیک به 24 هزار هکتار و منطقه قروایز را 3500 هکتار اعلام کرد و یادآور شد: منطقه زله زرد عمدتا مربوط به شهرستان گیلانغرب، منطقه قراویز در محدوده شهرستان سرپل ذهاب و منطقه امروله و دالاخانی بین کنگاور و صحنه است.

ولی زاده با بیان اینکه با ارتقا این مناطق وضعیت نظارت محیط زیست و قوانین نظارتی بر آنها تغییر می‌کند و امکان حفاظت بسیار بیشتری برای آنها وجود دارد، خاطرنشان کرد: با ارتقا این مناطق دیگر اجازه تخریب و تصرف در آنها داده نخواهد شد.

وی تاکید کرد: امکان و تجهیزات حفاظتی و نظارتی نیز در این مناطق چند برابر خواهد شد و البته نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است.

معاون نظات و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته نزدیک به 6.7 درصد وسعت استان تحت مدیریت محیط زیست بود، گفت: اکنون با ارتقا این سه منطقه به میزان 10 درصد نزدیک می‌شویم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: منطقه شکار و تیراندازی ممنوع امروله و دالاخانی محیط زیست زله زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس