Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@18:51:24 GMT

زنگ انقلاب در قشم نواخته شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۸۱۰۰

زنگ انقلاب در قشم نواخته شد

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور ائمه جمعه شیعه  و اهل سنت قشم، فرماندار و معاونین، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، بسیجیان و مدیران شهرستان قشم، این مراسم در ساعت ۹:۳۳ صبح یکشنبه ۱۲ بهمن ماه، همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به کشور آغاز شد.

تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری مناسب اجتماعی در طول برگزاری مراسم رعایت شد و سایر برنامه‌های این دهه نیز از طریق فضای مجازی و یا با حضور کمترین افراد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم ایران پای انقلاب ایستاده‌اند

امام جمعه شهرستان قشم گفت: این مردم به مانند روز اول به پای ارزش‌های انقلاب، اسلام و نظام ایستاده و نه تنها از شور انقلاب چیزی کم نشده بلکه با همه توطئه‌های دشمنان بر شور انقلابی جوانان افزوده شده است.

حجت الاسلام میثم تارم افزود: هرچند برخی در دریای پر تلاطم حوادث غرق شدند و دیگران را نیز غرق کردند اما جوانانی از نسل سوم انقلاب به صحنه آمدند که این پویش و رویش را ادامه داده و استکبار جهانی را از این امر عصبانی کرده‌اند.

وی ادامه داد: بزرگترین محصول انقلاب اسلامی تربیت افرادی چون شهید سلیمانی است که در مقابل تمام دشمنان اسلام ایستادگی کرد.

امام جمعه قشم تصریح کرد: آمریکا و همدستانش با وجود هزینه‌های بسیاری که در غرب آسیا کردند، باز هم نتوانستند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و به خاطر شکست خود، بزدلانه با حمله شبانه این مرد بزرگ را به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود رساندند.

وحدت و تمدن اسلامی مولفه‌های ادامه انقلاب

امام جمعه اهل سنت قشم گفت: دو مولفه وحدت و تمدن اسلامی باید مد نظر قرار بگیرد تا بتوانیم به اهداف گام دوم انقلاب دست پیدا کنیم.

شیخ عبدالرحیم خطیبی در این آیین افزود: تحکیم امت اسلامی و وحدت همه جانبه از ابتدای انقلاب مورد تاکید حضرت آیت الله خمینی (ره) بود و هم اکنون نیز در بیانیه گام دوم انقلاب به آن تاکید شده است و هرگونه تفرقه و دشمنی، کشور را دچار مشکل می‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد تمدن اسلامی به معنی کشورگشایی نیست بلکه به معنی تاثیر پذیری ملت ها از اسلام است و توجه به رویکردهای نوین می‌تواند دستاوردهای انقلاب را به گوش جهانیان برساند.

امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: نشان دادن دستاوردهای جمهوری اسلامی به مانند دعوتی به جهانیان است تا راه اسلام و حکومت دینی را در پیش گیرند.

وی اظهار کرد:تغییرات فرهنگی و تغییر در سبک زندگی مردم در جامعه اسلامی نگران کننده است و باید در مقابل هجمه دشمنان در جنگ فرهنگی با برنامه و توان بیشتری بایستیم.

خطیبی افزود: حفظ اصالت فرهنگی و خودباوری در کشور بیشتر مورد تاکید قرار گیرد و باید کشور و جامعه را در مقابل تهاجم فرهنگی مصون بداریم.

۱۲ بهمن نقطه آغاز ورود دین به عرصه سیاست در عصر حاضر است

فرماندار شهرستان قشم گفت: دوازدهم بهمن ۱۳۵۷ آغاز ورود دین به عرصه اجتماع و سیاست ایران توسط معمار کبیر انقلاب در دوره معاصر است.

علیرضا نصری افزود: حکومت دینی با وجود همه دشمنی‌ها و مخالفت‌ها ایجاد شد و هم اکنون نیز ادامه حیات این حکومت با همه تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه آمریکا و غرب، نشان از قدرت دین اسلام و حکومت اسلامی دارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی به عنوان لنگرگاه امن و ثبات در خاورمیانه بحران زده شناخته می‌شود که مانند همیشه ایستاده است و در مقابل دشمنی‌ها خم به ابرو نمی‌آورد.

فرماندار قشم تصریح کرد: طبیعی است که دشمنان اسلام به دنبال دلسرد کردن مردم و تضعیف انقلاب هستند و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نیستند.

وی اظهار کرد: امروز شاهد هستیم ترامپ که وعده پایان انقلاب را قبل از چهلمین سال پیروزی‌اش داده بود بر مسند قدرت نیست اما جشن چهل و دومین سالروز پیروزی اسلام در حال برگزاری است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها پیروزی انقلاب اسلامی ایران علیرضا نصری قشم دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی ایران علیرضا نصری قشم پیروزی انقلاب اسلامی ایران علیرضا نصری قشم دهه فجر اخبار کنکور شهرستان قشم امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد

آیین زنگ سپاس معلم با حضور استاندار خراسان رضوی در دبیرستان محل تحصیلش در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در مراسم «زنگ سپاس معلم» به مناسبت گرامیداشت هفته بزرگداشت معلم که در هنرستان کارودانش جمال نصیرزاده برگزار شد، ضمن گرامیداشت معلم و روز معلم اظهارداشت: از تلاش‌ها و زحمات آنها در نقاط مختلف استان و در مدارس محتلف تشکر و قدردانی می کنم من چهار سال از سال 54 تا 58 در همین مدرسه در رشته علوم تجربی درس خوانده ام ویادآور خاطرات آن زمان در ذهنم خطور کرد.

وی افزود: برخلاف همه حرف‌هایی که معاندان و دشمنان نظام می‌زنند، مسیر انقلاب در حال طی شدن است بنابراین قله‌های افتخار را در همه ابعاد علمی، فرهنگی و سیاسی طی خواهیم کرد و مسایل و مشکلات اقتصادی جامعه نیز با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی به زودی حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن ارائه خاطرات خود،خاطر نشان کرد‌: ان‌شاالله ما شاهد خواهیم بود گذشته افتخارآمیز مردم، دانش‌آموزان و معلمان به آینده منور ختم شود و ایران موجب افتخار همه ما خواهد بود.

نظری تصریح کرد: سال 56 در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم و علت آشنایی من با انقلاب شهید جهانگیر نارنجی بود که در یک میز می‌نشستیم وی ما را با انقلاب آشنا کرد و من در مسیر ارتباط با بچه‌های انقلابی در آن منطقه قرار گرفتم. بعد از انقلاب ایشان وارد جهاد شدند و بعد در دفاع مقدس شرکت کردند و نهایت به شهادت رسیدند و مهرماه سال 57 در همین حیاط مدرسه شعار‌ها شروع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم ضمن بزرگداشت مقام معلم تاکید کرد: مقام معلم در استان با بیش از 1.5 میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس توسط استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود چرا که شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روز‌های اول انقلاب و در پله پله رشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، بر پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

سید امیر شوشتری افزود: 91 هزار دانش‌آموز از 120 هزار نفر، معتکفین استان را تشکیل دادند که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود.

وی تصریح کرد: حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی 22 بهمن و بعد انتخابات را شاهد هستیم که بیش از 2000 نفر برای اولین بار از دانش‌آموزان متوسط دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  گفت:بیش از 5000 دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان پای صندوق‌های رای رفتند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه ناشی از ترویج اومانیسم در مراکز آموزشی است
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود