Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@23:38:58 GMT

سرمايه گذاري براي داخلي سازي 203 قلم کالا

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۸۳۱۷

سرمايه گذاري براي داخلي سازي 203 قلم کالا

خبرگزاری آریا-رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت گفت: 203 قلم کالا با عنوان فرصت‌های سرمایه گذاری برای داخلی سازی در سایت وزرات صمت اطلاع رسانی شده است.
به گزارش آریا؛ آقای سید محمد مهدی هادوی در جلسه هم اندیشی تشکل‌های ماشین سازی افزود: از این 203 قلم کالا، 142 قلم کالا به عنوان اقلام کالایی گلوگاهی شناخته شده‌اند که با بومی‌سازی آن‌ها در بسیاری از موارد زنجیره ارزش تولیدات کشور تکمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تهیه و تصویب آیین نامه‌های اجرایی قانون "حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی" بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قانونی ایجاده شده در جهت توسعه ساخت ماشین آلات و تجهیزات در داخل کشور تاکید کرد.
هادوی گفت: براساس تکلیف قانونی و به منظور معرفی توانمندی‌ها و نیازمندی‌های صنایع کشور، سامانه توانیران ایجاد شده است که ضروری است، برای جلوگیری از واردات کالا‌های مشابه تولید داخل، انجمن‌ها و تشکل‌ها با اطلاع رسانی مناسب به اعضای خود به ثبت و به روز رسانی توانمندی‌های شرکت‌ها اقدام کنند.
وی افزود: برنامه‌های عملیاتی توسعه ساخت داخل دربرگیرنده اقدامات گسترده‌ای در حوزه داخلی سازی نیاز‌ها و قطعات واحد‌های تولیدی از طریق به هم رسانی متخصصان، پژوهشگران، نخبگان و فعالان عرصه تولید است و این مرکز ارتقا سطح کیفی محصولات ایرانی را به جد دنبال می‌کند.
همچنین در این جلسه درباره مسایل پیش روی تشکل‌های ماشین سازی مانند ضرورت اعطای تسهیلات حمایتی، نحوه ثبت نام واحد‌های صنفی در سامانه توانیران، معافیت‌های مالیاتی، محدودیت واردات اقلام مستعمل و وثایق مربوط به تسهیلات حمایتی بحث و تبادل نظر و مقرر شد پیش نویس گام‌های اجرایی پیرامون موضوعات مطرح شده از جمله؛ امکان تشکیل صندوق حمایت از توسعه ساخت داخل، نحوه ارتباط موثر صنعت با دانشگاه با هدف بهبود کیفیت استفاده از فناوری پیشرفته و نوآورانه، امکان هوشمند سازی نظام تعرفه گذاری ماشین آلات و تجهیزات، نوسازی ماشین افزار‌های صنعت ماشین سازی، تربیت و آموزش نیروی انسانی ماهر در حوزه ماشین سازی از سوی انجمن‌های تخصصی تهیه و پس از تصویب، اطلاع رسانی و عملیاتی شود.
گفتنی است که جلسه هم اندیشی تشکل‌های ماشین سازی با حضور رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات، روسا و نمایندگان انجمن‌های سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، صنفی صنعت ریخته گری ایران، ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران، قالب سازان ایران، صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تولیدکنندگان تجهیزات پلیمری، ماشین سازان صنایع دارویی، کارفرمایی تولیدکنندگان ماشین آلات پخت نان و شیرینی، کانون طراحی مهندسی و طراحی مونتاژ ایران و مدیر برنامه ماشین سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرمایه گذاری داخلی سازی ماشین سازی ساخت داخل قلم کالا تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۸۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر

هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴ با شعار «عصر جدید، خودروهای جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا ، این نمایشگاه از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل جدید نمایشگاه بین المللی چین در حال برگزاری است .

موضوع نمایشگاه اتوکِینای چین ۲۰۲۴ “عصر جدید، خودروهای جدید” است که با حمایت فدراسیون صنایع ماشین سازی چین، شرکت ملی صنایع ماشین سازی چین، شورای چین برای ترویج تجارت بین المللی و انجمن تولیدکنندگان خودرو چین  برگزار شد.

این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های خودرو در آسیا، میزبان طیف گسترده ای از خودروسازان، قطعه سازان، تامین کنندگان و شرکت های مرتبط از سراسر جهان است.

در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2024، شاهد رونمایی از جدیدترین مدل های خودرو، پیشرفته ترین فناوری ها و نوآوری های صنعت خودرو خواهیم بود. خودروهای برقی، هیبریدی، خودران و متصل در صدر توجه بازدیدکنندگان و رسانه ها قرار خواهند داشت.  

برندهای مطرحی مانند ب‌ام‌و، بنز، شورولت، هوندا، هیوندای، جگوار، جیپ، کیا، لکسوس، مرسدس بنز، نیسان، پژو، پورشه، رولز رویس، تویوتا، ولوو و فولکس واگن در این نمایشگاه حضور دارند.

گزارش تصویری خبرنگار ایسنا از اولین روز برگزاری نمایشگاه پکن

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • ◄ چرا کرایه حمل و نقل بار ثابت ماند؟/ شاخص تن کیلومتر چه زمانی بروزرسانی می شود؟
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش/ سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش | سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...