Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@00:24:47 GMT

ترکیش ایر بابت رفتار خلبانش باید بازخواست شود

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۹۰۸۱

ترکیش ایر بابت رفتار خلبانش باید بازخواست شود

وزیر راه با تأکید بر اینکه دیروز صبح شرایط برای فرود هواپیمای ترک در فرودگاه امام عادی بوده است، گفت: از سازمان هواپیمایی خواسته‌ام که شرکت ترکیش‌ایر را بابت این اقدام خلبان بازخواست کند.

قدس آنلاین: محمد اسلامی امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت سالگرد ورود امام به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت قیر، گفت: در بازار کنترل‌های لازم انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیر جزو مصالح ساختمانی است و این افزایش قیمت ضرورتی ندارد.

وی ادامه داد: قیمت فعلی قیر در کشور نه با قیمت جهانی رابطه دارد و نه منطقی نیست. ۴۰ درصد افزایش قیمت قیر داشتیم و به همین نسبت، پروژه‌های عمرانی را کاهش داده‌ایم.

اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره پروازهای عبوری از آسمان ایران گفت: دشمن ما می‌جنگد تا آسمان ما را از سهم پروازهای عبوری حذف کند. ما باید به شدت بجنگیم تا سهم خود را از دست ندهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران باید پیگیری کنند تا این سهم باقی بماند.

وی اظهار داشت: همسایه‌های ما اصلاً نگاه مالی به پروازهای عبوری ندارند و استکبار صرفاً می‌خواهد ما را زمین بزند و درآمدهای ما را از پروازهای عبوری کاهش دهد.

تعرفه پروازهای عبوری کاهش می‌یابد

به گفته وی، به شرکت فرودگاه‌ها با مصوبه دولت اختیار داده‌ایم تا تعرفه‌های پرواز عبوری را کاهش دهد. همچنین باید سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها با نیروهای مسلح مذاکره کنند تا مسیرهای مستقیم از آسمان ایران افزایش یابد.

شرکت ترکیش ایر بابت رفتار خلبان باید بازخواست شود / ‏‬شرایط کاملاً عادی بوده است

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی درباره علت عدم فرود هواپیمای ترکیش‌ایر در فرودگاه امام خمینی (ره) در بامداد دیروز گفت: از سازمان هواپیمایی خواسته‌ام تا از شرکت ترکیش‌ایر بازخواست کند که چرا خلبان این کار را کرده است؟

اسلامی بیان کرد: شرایط خاصی حاکم نبود و هواپیما می‌توانست فرود بیاید؛ کما اینکه پس از آن، ایران‌ایر در فرودگاه نشست داشت ولی ترکیش‌ایر بازگشت غیرعادی داشته است.

به گفته وی، هیچ حالت غیرعادی نبوده و سازمان هواپیمایی باید از ترکیش‌ایر توضیح بخواهد.

صدای آژیر بخاطر اتصالی سیم برق بوده است

وزیر راه و شهرسازی درباره صدای آژیر در روز گذشته گفت: شنیده شدن صدای آژیر به دلیل اتصالی یک سیم برق بوده ولی بعداً این صدا خاموش شد و هیچ ارتباطی با اتفاق رخ داده، نداشت.

سیاوش امیر مکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در ادامه این نشست در جمع خبرنگاران درباره پروازهای عبوری گفت: قبل از کرونا و سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، تعداد پروازهای عبوری از آسمان کشور روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ پرواز بود اما بعد از کرونا به ۱۳۰ پرواز کاهش یافت و در حال حاضر به ۴۵۰ پرواز عبوری در روز افزایش یافته و به مرور شرایط پرواز عبوری بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۲۰۲۱ به شرایط پروازهای عبوری در سال ۲۰۱۹ برمی‌گردیم.

دید خلبان ترکیش ایر ۵ کیلومتر بوده است

همچنین تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره اتفاق روز گذشته فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: دید خلبان ترکیش‌ایر پنج کیلومتر بود و باران نیز می‌بارید اما برای اَپروچ، یک ابر سیاه بوده است.

وی ادامه داد: خلبان ترکیش‌ایر دو فرودگاه آلترنیت داشته که یکی اصفهان و دیگری باکو که دومی را انتخاب می‌کند بنابراین کار خلافی نکرده اما به دلیل فضای رسانه‌ای ایجاد شده در ترکیه پس از این اتفاق، موضوع را از ترکیش‌ایر و سازمان هواپیمایی ترکیه پیگیری خواهیم کرد.

زنگنه افزود: مراتب اعتراض خود را به ترکیش‌ایر و سازمان هواپیمایی ترکیه اعلام می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمد اسلامی ترکیش ایرلاین فرودگاه امام خمینی ره وزیر راه و شهرسازی سازمان هواپیمایی شرکت فرودگاه ها پروازهای عبوری ترکیش ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند

حسام قربانعلی، سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از سوم اردیبهشت ماه تا به امروز بیش از یک هزار و ۵۰۰ زائربا پروازهای  ایران ایر اعزام شده اند گفت: در طی این سه روز حجاج از فرودگاه‌های‌حضرت امام (ره)، مشهد، زاهدان و اهواز به سرزمین وحی عزیمت کردند

وی افزود:اولین گروه زائران حج عمره  استان تهران در ساعت ۹و ۳۰ دقیقه بامداد سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ وارد فرودگاه مدینه منوره  شدند.

 قربانعلی بیان کرد: عملیات اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انتظار، با انجام  پرواز شماره  ۱۵۰۸ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سوم اردیبهشت ماه از فرودگاه امام خمینی شروع شد.

وی بیان کرد: در عملیات اعزام عمره گزاران استان تهران، با توجه به تعداد زائران این استان  روزانه  تعداد ۲۵۵ زائر (۳ کاروان) در قالب یک پرواز  رهسپار فرودگاه مدینه منوره می‌شوند.

او گفت:برای اعزام عمره گزاران روزانه ۲ پرواز برنامه ریزی شده است که امروز علاوه بر تهران از فرودگاه مشهد مقدس نیز زائران به مدینه اعزام خواهند شد. 

به گفته قربانعلی  پروازهای حج عمره استان تهران به مدت ۱۱ روز ادامه دارد و از سایر ایستگاه‌های پروازی  در این عملیات صرفا یک پرواز برای انتقال زائران حج عمره انجام‌می‌شود.

وی افزود : هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این عملیات ۴۴  پرواز رفت و برگشت در مدت  ۲۱ روز  انجام‌خواهد داد و در مجموع عمره گزاران با ۶۶  کاروان  به سرزمین وحی اعزام‌می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس