Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان گام چهارم بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا مدتی است با عنوان طرح شهید سردار سلیمانی به صورت محله محور و خانواده محور همزمان با سراسر کشور در سیرجان نیز در حال اجراست و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان در این رابطه گفت: این طرح ملی همزمان با سراسر کشور در شهرستان سیرجان از اول دی ماه در قالب ۱۵۷ تیم رهگیری بیماران، ۲۸ تیم مراقبت در منزل، ۱۶تیم حمایتی، ۱۸ تیم نظارتی و یک نقاهتگاه در حال اجراست و اجرای این طرح در کاهش شیوع بیماری و کاهش آمار بیماران سرپایی و بستری در سیرجان تاثیر چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر"محمد موقری پور" افزود: در این طرح تیم های تشکیل شده با رهگیری بیماران مبتلا و تست گیری سریع از افراد مرتبط با ایشان با حضور در محلات و خانه های این افراد، سعی در تشخیص زودهنگام بیماران دارند که در بدو بیماری کنترل و از شیوع آن جلوگیری شود.

وی افزود: در مواردی که خانواده های مبتلا در قرنطینه خانگی نیاز به حمایت داشته باشند، تیم های حمایتی اقدام کرده و حتی اگر نیاز به قرنطینه در فضایی خارج از منزل داشته باشند، در نقاهتگاه تعیین شده مستقر می شوند. در عین حال تیم های نظارتی با نظارت و بازرسی از اماکن، مدارس و آموزشگاه ها، مطب ها، اصناف، ادارات، شکت ها، کارگاه ها و ... به پیشگیری و کنترل بیماری نیز اقدام می کنند.

موقری پور ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان سیرجان بیش از ۲۱ هزار نفر غربال گری کرونا انجام شده، نزدیک به ۳۲۰۰ نفر تست سریع کرونا درب منزل انجام شده، تعداد ۸۴۰۰ نفر افراد در معرض تماس نزدیک با مبتلایان، درب منزل رهگیری شده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی سیرجان اظهار کرد: در این طرح تعداد ۱۳۵۰ نفر افراد پرخطر( سالمندان بالای ۶۰ سال، بیماران زمینه ای و مادران باردار) نیز درب منزل ویزیت شده اند، همچنین بیش از ۱۰ هزار واحد صنفی و اماکن عمومی و ادارات توسط تیم های نظارتی مورد بازرسی قرار گرفته و ۱۵۰۰ نفر به عنوان خانواده های مبتلا به کووید-۱۹ و آسیب پذیر حمایت شده اند و تا کنون علی رغم تجهیز نقاهتگاه، بیماری در آنجا مستقر نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز :

برای اینکه فردی سرحال و پرانرژی از خواب بیدار شود، هر شبانه روز به چند ساعت خواب عمیق نیاز دارد. در حالی که کیفیت خواب با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما بسیاری از جوانان نیز مشکلات خواب را گزارش می‌کنند.

داشتن خواب باکیفیت، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، از استرس می‌کاهد و خلق و خو و تمرکز را نیز بهبود می‌دهد.

همچنین برخی عادات مخرب هم بر کیفیت خواب افراد تاثیر می‌گذارند که آگاهی از آن‌ها و مدیریت صحیح این عادت‌ها می‌تواند مفید و در بهبود سلامت کلی فرد موثر باشد.

در ادامه به نقل از نشریه "هندوستان تایمز" به برخی از این عادات اشاره می‌کنیم:

* استفاده از تلفن همراه قبل از خواب

نور آبی که از صفحه نمایش تلفن همراه شما ساطع می‌شود، کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نور آبی می‌تواند تولید ملاتونین در بدن را که هورمون اصلی کنترل کننده چرخه خواب و بیداری است، مختل کند. ملاتونین ناکافی می‌تواند باعث بی خوابی، حساس شدن و خواب آلودگی در طول روز شود.

* خوردن مقدار زیادی غذا قبل از خواب

خوردن یک وعده غذایی پر حجم کمتر از یک ساعت قبل از خواب می‌تواند بر کیفیت خواب تاثیر گذاشته و به خواب رفتن را مشکل کند.

* مصرف بی رویه کافئین

مصرف بیش از اندازه قهوه منجر به اختلالات خواب می‌شود. کافئین محرکی است که می‌تواند به خواب رفتن را سخت کند.

* قرار نگرفتن در معرض نور طبیعی

زمانی که خود را از نور خورشید محروم می‌کنیم، سطح ملانین را کاهش می‌دهیم. ملانین، ملاتونین را می‌سازد که به چرخه خواب کمک می‌کند.

* بی توجهی به افزایش استرس 

سطوح بالای استرس با طولانی شدن مدت زمان به خواب رفتن و اختلالات خواب مرتبط است. کم خوابی سیستم واکنش بدن به استرس را تحریک می‌کند و منجر به افزایش هورمون‌های استرس، یعنی کورتیزول می‌شود که بر خواب تاثیر می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون