Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام عالی رتبه در کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص از سر‌گیری توافق‌های سازش این رژیم با کشور‌های عربی توسط دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا ابراز ناامیدی کرده است.

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست»، این مقام رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت انتظار نمی‌رود که دولت بایدن برای دستیابی دوباره به توافق‌های سازش با کشور‌های عربی تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهارات خود به گفته‌های «ریچارد میلز» نماینده آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد که هفته گذشته در خصوص راهکار دو دولتی صحبت و بر این مسئله تأکید کرده بود. 

میلز گفته بود: «آمریکا از اسرائیل و مقام‌های فلسطینی می‌خواهد که از انجام اقدامات یکجانبه که راهکار دو دولتی را سخت‌تر می‌کند پرهیز کنند.»

این در حالی است که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید یکشنبه هفته گذشته گفته بود که طی رایزنی با «معیر بن شبات» مشاور امنیتی رژیم اسرائیل، به اطلاع وی رسانده که دولت بایدن به توافق صلح اسرائیل با امارات، بحرین سودان و مغرب پایبند است.

این مقام آمریکایی همچنین به اطلاع مقام‌های رژیم صهیونیستی رسانده که واشنگتن با تل آویو برای مقابله با تهدید‌های منطقه‌ای توافق دارند و مشورت در این زمینه ادامه خواهد یافت.

مغرب، اردن، مصر، امارات، بحرین و سودان شش کشور  عربی بودند که با میانجیگیری دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دست به عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی زدند. امارات، بحرین جزو اولین کشور‌هایی بودند که با وساطت آمریکا با رژیم صهیونیستی روابط خود را عادی‌سازی کردند. مغرب و رژیم صهیونیستی همچنین توافقنامه‌ای در زمینه اقتصادی و تجاری امضا کردند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا توافق سازش توافق ابراهیم رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، کاخ سفید صلاحیت رسیدگی دادگاه لاهه در جنگ اسرائیل و حماس را رد کرد.

خبرگزاری المیادین شامگاه دوشنبه از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مخفیانه صادر شود و آنها تنها پس از سفر به خارج از اراضی اشغالی از آن مطلع شوند.

در همین ارتباط، رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: رژیم اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی را این هفته صادر کند.

این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که رژیم اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

رژیم صهیونیستی نگران است که دیوان کیفری بین‌المللی این حکم‌های بازداشت را «مخفیانه» صادر کند.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزواهای صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

کد خبر 6092640

دیگر خبرها

  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو