Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سازمان جهانی بهداشت، الکسی ناوالنی، مخالف روس و گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست از جمله نامزد‌های دریافت جایزه صلح نوبل امسال هستند که قانونگذاران نروژی که سابقه انتخاب برنده را دارند، از آن‌ها حمایت می‌کنند.

هزاران نفر از اعضای پارلمان‌های سراسر جهان گرفته تا برندگان قبلی، واجد شرایط پیشنهاد نامزد‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزدی‌هایی که روز یکشنبه به پایان می‌رسند، به معنی تایید کمیته نوبل نیست.

هنریک اردال، مدیر انستیتوی تحقیقات صلح اسلو گفت از سال ۲۰۱۴ به استثنای سال ۲۰۱۹، قانون‌گذاران نروژی برنده نهایی را معرفی می‌کنند. 

کمیته نوبل نروژ که تصمیم می‌گیرد چه کسی این جایزه را به دست آورد، در مورد نامزد‌ها اظهارنظر نمی‌کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز از قانونگذاران نروژی، نامزد‌های معرفی شده شامل تونبرگ، ناوالنی، WHO و برنامه COVAX آن برای اطمینان از دسترسی عادلانه به واکسن‌های کرونا برای کشور‌های فقیر هستند.

از تونبرگ به عنوان یکی از سخنگویان برجسته در مبارزه با بحران آب و هوا یاد شده است. ناوالنی نیز از سوی اولا الوستوئن، وزیر سابق نروژی انتخاب شده است.

دیگر نامزد‌ها شامل دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، ناتو و آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) هستند. برنده در ماه اکتبر ۲۰۲۱ اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جایزه صلح نوبل الکسی ناوالنی سازمان جهانی بهداشت نامزد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سخنگوی صنعت برق گفت: در مصرف برق صرفه‌جویی کنید، خودرو و لوازم خانگی جایزه بگیرید.
مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان بخش خانگی در صورت صرفه‌جویی کردن، می‌توانند علاوه بر دریافت قبض رایگان، در قرعه‌کشی جوایز غیر نقدی هم شرکت کنند.
وی در تشریح این جوایز گفت: پیش بینی شده که ۴۷ میلیون جایزه مختلف مانند خودرو، لوازم خانگی، تجهیزات و کالا‌های دیجیتال به قید قرعه، به مشترکانی که در مصرف برق صرفه جویی کنند، تعلق بگیرد؛ این جوایز بر اساس امتیازی که مشترک در حوزه صرفه‌جویی کسب کند، پرداخت می‌شود.
حمید رضا کریمی فرد مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم مهر ماه پارسال اعلام کرد: در بازه زمانی اول خرداد تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ،  ۲۸۹ هزار و ۸۲۲ قبض مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند و ۵۰ میلیاردتومان پاداش صرفه جویی دریافت کردند. 

 

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت