Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - دادستان سابق مرکز استان فارس از دستور لغو مزایده مخابرات راه‌دور شیراز در آخرین روزهای مسئولیت خود خبر داد. - اخبار استانها -

حیدر آسیابی، دادستان سابق شیراز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز ضمن تشریح فعالیت‌‌های 20 ماهه خود در سمت دادستان مرکز استان فارس اظهار داشت: در ابتدای مسئولیت دادستانی مرکز استان فارس برنامه‌هایی ارایه دادم که وعده حمایت قضایی از واحدهای تولیدی یکی از محورهای اصلی و اولویت‌های تعهدات دادستانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمونه بارز این حمایت‌ها حمایت از کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز بود که در آستانه تعطیلی کامل قرار داشت اما با پیگیری موضوع توسط دادستانی و بسیج کارگری سپاه فجر فارس، این کارخانه به چرخه تولید بازگشت و امروز فعالیت دارد.

1500 تن سهمیه جدید روغن خام به کارخانه روغن شیراز اختصاص یافتپاسخ مخابرات فارس به یک شایعه؛ هزینه رومینگ داخلی بر عهده اپراتورها استدادستان شیراز: اعتصاب غذای «حسین سپنتا» در زندان تکذیب می‌شود/ جرم وی امنیتی است

آسیابی ادامه داد: آخرین نمونه این حمایت‌ها مربوط به کارخانه مخابرات راه دور شیراز بود که اخیراً  موضوع فروش و مزایده آن مطرح شد و بعد از تشکیل جلسه‌ای بررسی‌ها نشان داد که مزایده، به ضرر کارخانه و باعث نابودی کامل آن است و چون برنامه‌ای هم برای احیای کارخانه پیش‌بینی نشده بود در آخرین روزهای مسئولیتم در سمت دادستانی مرکز استان، دستور توقف و لغو این مزایده را صادر و ابلاغ کردم.

دادستان سابق شیراز در ادامه ضمن یادآوری اقدامات خوب دادستانی در بحث برخورد با مخلان نظم و آسایش و امنیت هم اشاره کرد با توجه به گستردگی موارد اخلال در نظم عمومی در اغتشاشات سال 98 در سطح استان، توسط دادگستری و دادستانی به کنترل این جریانات به بهترین شکل ممکن اقدام کردیم و پرونده‌های مربوطه با تعیین قضات ویژه، در اسرع وقت رسیدگی شد.

به گفته آسیابی، در بحث حمایت قضایی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و نیز مبارزه با مفاسد مالی و برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و مدیران دولتی نیز در حوزه ارتشاء و اختلاس اقدامات قاطع و خوبی انجام شد و مسئولیت آنها موجب مصونیت قضایی آنان نشد.

وی بارزترین نمونه این اقدامات را برخورد با شهرداری و شورای شهر جدید صدرا، مدیر کل و معاونین ورزش و جوانان استان و سازمان همیاری شهرداری‌ها دانست که برخوردهای قاطع در این موارد، خروجی بسیار قابل توجهی داشته و باعث جلب اعتماد عمومی شد.

دادستان سابق شیراز باز بودن درب اتاق دادستانی استان به روی همه مردم، محدود نشدن ملاقات‌ها به روزهای خاص و بازدیدهای میدانی را از دیگر برنامه‌های دادستانی در حوزه حقوق عامه اعلام داشت و ادامه داد: بازدیدهای میدانی از فاضلاب‌های شهری و محله های تجمع معتادین متجاهر محله سنگ سیاه نمونه‌هایی دیگر از این اقدامات بود که با این بازدیدها مشکلات بهتر و عیان‌تر مشاهده و تصمیم‌گیری‌های میدانی اتخاذ می شد.

آسیابی همچنین با اشاره به اینکه در رفع معضلات بهداشتی، مشکلات بودجه‌ای دستگاه‌های اجرایی را پیگیری و برطرف کردیم افزود: در بحث ارتقای امنیت عمومی استان نیز در مدت 20 ماه مسئولیتم، شاهد کاهش محسوس جرایم خشن یا مهم بودیم به نحوی که در این مدت حتی یک مورد سرقت مسلحانه بانک یا طلافروشی را شاهد نبودیم.

‌ دادستان سابق شیراز در ادامه حرکت در چارچوب و مدار قانون را یکی از رویکردهای اصلی دوره مسئولیت خود برشمرد و در ادامه تصریح کرد: طبق توصیه مقام معظم رهبری عزت همکاران قضایی را حفظ نموده و در عین حال نظارت‌های لازم نیز توسط دادستانی معمول گردید و نظارت‌های درون و برون دستگاهی تشدید شد.

وی با تاکید بر اینکه تکریم ارباب رجوع از اولویت‌های اصلی قوه قضاییه است گفت: ما هم این مورد را نیز در دستور کار جدی قرار دادیم.

وی با اشاره به پدیده زمین‌خواری و شیوع این پدیده در استان و به ویژه شهر شیراز و شهر جدید صدرا نیز اظهار داشت: با اجرای 4 طرح بزرگ، اقدامات قابل توجهی در این مورد صورت گرفت.

 آسیابی در مورد انتخابات گذشته و نقش دادستان در هیئت‌های اجرایی انتخابات نیز گفت: با توجه به ظرفیت قانونی در انتخابات مجلس نقش موثری در بررسی صلاحیت‌های نمایندگان، خارج از اغراض سیاسی داشتیم.

این مقام قضایی همچنین با یادآوری اینکه یکی از برنامه‌های قوه قضاییه، اعلام دارایی‌های مدیران است تأکید کرد: من همین‌جا اعلام می کنم که در مدت 20 ماه خدمتم در سمت دادستان مرکز استان فارس، یک ریال وام از هیچ بانکی نگرفتم، یک وجب زمین از هیچ ارگانی نگرفتم و تنها دارایی من یک منزل کلنگی است که قبل از مسئولیت دادستانی با وام خریداری کرده ام و دو دستگاه اتومبیل ساخت داخل کشور نیز دارم.

وی افزود: بنده باغ‌شهری ندارم و در هیچ فعالیت اقتصادی شرکت نداشته و ندارم و از حق النظاره دادستانی مربوط به موقوفه مرحوم زالی نیز یک ریال هم برداشت نکرده‌ام و اسناد و مدارک صحبت‌هایم در دادستانی استان موجود است.

افزایش درصد ابلاغ الکترونیکی، ارتقای عملکرد سیستمی و تشکیل مددکاری اجتماعی در دادستانی مرکز استان، از دیگر اقدامات انجام شده در 20 ماه گذشته است که آسیابی در گفت‌و‌گو با تسنیم به آن اشاره کرد.

به گزارش تسنیم، حیدر آسیابی که از 20 ماه پیش به عنوان دادستان مرکز استان فارس مشغول به خدمت بود از روز شنبه مسئولیت خود را تحویل سید‌‌ مصطفی بحرینی داد و خود در حوزه ریاست قوه قضائیه به عنوان قاضی دیوان عالی کشور مشغول به‌کار گردید .

گفت‌و‌گو از فاطمه اسدزاده

انتهای پیام/ 424/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما

به گزارش همشهری آنلاین،‌اخبار غیررسمی حاکی از آن است که چند پزشک دچار نارسایی کلیوی شده‌اند. یک پزشک زن تاکنون فوت شده و یک پزشک دیگر به کما رفته است.

دو منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس صحت این خبر را تایید کرده و گفتند: عامل فروش این مشروبات الکلی دست‌ساز دستگیر شده است.

کد خبر 847908 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم مسمومیت پزشکی

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه