Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@00:18:15 GMT

عرضه آبشاری اوراق تسه

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۴۷۴۸

عرضه آبشاری اوراق تسه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، همزمان با کاهش تقاضای خرید مسکن و افزایش عرضه «اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات خرید مسکن» از سوی دارندگان این کارت‌ها در فرابورس به دلیل احتمال کاهش قیمت هر برگه از این اوراق در روزهای آتی، قیمت هر برگه از نمادهای زیرمجموعه تسه در معاملات امروز یکشنبه ۱۲ بهمن به کانال ۴۰ هزار تومانی سقوط کرد و با قیمت ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان در بسیاری از نمادها در ساعات پایانی معاملات امروز مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در ساعات ابتدایی معاملات امروز تابلوی اوراق تسهیلات مسکن، برخی نمادهای زیرمجموعه تسه تا حدود ۵۴ هزار تومان (۵۳ هزار و ۹۱۰ تومان) هم افزایش قیمت داشت اما با افزایش عرضه برگه‌های تسه ۹۹۱۰ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در دی ماه ۹۹) تا حدود ۶۶ هزار برگه، قیمت‌های پیشنهادی از سوی متقاضیان دریافت این برگه‌ها تا ۴۸ هزار تومان هم کاهش یافت.

بر اساس گزارش منتشره از سوی بانک مرکزی در خصوص آمار بازار مسکن در ماه‌های آذر و دی ماه که به ترتیب ۳۵۰۰ و ۲۵۵۵ فقره معامله مسکن به ثبت رسیده است، به نظر می‌رسد با توجه به کاهش معاملات مسکن از یک سو و همچنین عدم رشد محسوس ساخت و ساز مسکن در ماه‌های اخیر، بیشترین خریداران اوراق تسهیلات مسکن با نرخ‌های پایین، دلالان و سفته بازان باشند تا با توجه به احتمال رونق بازار مسکن در سال آینده و همچنین اتمام محدودیت ۴ ماهه فروش اوراق تسهیلات مسکن صادره در دی ماه امسال در اوایل سال آینده، بتوانند آنها را با نرخ‌های بالاتری در بهار و تابستان ۱۴۰۰ به فروش برسانند.

اوراق تسهیلات مسکن صادره در دی ماه امسال با فروش حدود ۶۶ هزار برگه، پُر معامله ترین اوراق در معاملات امروز فرابورس بود که میانگین قیمت آن ۴۸ هزار و ۵۷۰ تومان بود.

اوراق تسهیلات مسکن صادره در آذر امسال نیز با نماد تسه ۹۹۰۹ و با فروش ۱۲ هزار و ۶۰۰ برگه، در رتبه پُر فروش ترین تسه های امروز ۱۲ بهمن فرابورس قرار گرفت؛ متوسط قیمت هر برگه تسه ۹۹۰۹ نیز به ۵۰ هزار و ۱۳۵ تومان رسید.

اوراق با نماد تسه ۹۹۰۷ (اوراق مسکن مهر امسال) با فروش حدوداً ۳ هزار و ۵۰۰ برگه و متوسط قیمت ۵۲ هزار و ۱۵۴ تومان و تسه ۹۷۱۱ (اوراق مسکن بهمن ۹۷) با فروش ۲ هزار و ۸۰۰ برگه و متوسط قیمت ۴۸ هزار و ۶۶۲ تومان در رتبه‌های بعدی استقبال مشتریان این برگه‌ها قرار گرفتند.

کاهش هزینه دریافت تسهیلات خرید مسکن

با احتساب میانگین قیمت هر برگه بر اساس معاملات امروز اوراق تسهیلات مسکن در رقم ۴۹ هزار تومان، هزینه تهیه این برگه‌ها و دریافت تسهیلات مسکن کاهش یافته است.

متقاضیان دریافت تسهیلات خرید مسکن زوجین در تهران باید ۴۸۰ برگه به ارزش ۲۳ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان خریداری کنند و متقاضیان تهرانی دریافت تسهیلات فردی خرید مسکن نیز می‌بایست ۱۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان برای دریافت این تسهیلات هزینه کنند.

پربیننده ترین قیمت خانه‌های شمال تهران پیدا و پنهان خرید ملک در ترکیه قیمت مسکن در تهرانپارس/ افزایش فروش زیر قیمت به علت رکود وام ودیعه مستاجران به چه کسانی رسید؟ ارزان‌ترین خانه‌های تهران چند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن اوراق تسه اوراق تسهیلات مسکن صادره دریافت تسهیلات معاملات امروز قیمت هر برگه هزار تومان اوراق تسه خرید مسکن برگه ها دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ‬ بررسی آمارهای جدید از وضعیت مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، حاکی از آن است که از بین ۲۶ بانک، عملکرد ۱۸ بانک در این بخش، کماکان صفر است و از تعداد ۸۶۹ هزار و ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، ۷۹۳ هزار و ۷۳۲ نفر موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‌‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند.

در همین راستا، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، قرارداد ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان در بانک مسکن به امضا رسیده که بر این اساس بیش از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به عهده این بانک است.

وی ادامه داد: بنا بر آمار، بانک مسکن تاکنون بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را در کل نظام بانکی کشور داشته است؛ چنانکه این بانک از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ و به تنهایی بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۳۲۱ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی پرداخت کرده که در تاریخ نظام بانکی بی نظیر است.

حسینی با بیان اینکه بانک مسکن با وجود کمبود منابع مالی، همواره تمامی تلاش خود را برای تحقق تعهدات دولت مردمی و خانه‌دار کردن مردم انجام داده و در این مسیر از منابع داخلی خود نیز بیشترین پرداخت ها را انجام داده است؛ افزود: این بانک به رغم دارا بودن تعهدات خود از جمله: تکمیل پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شده، احداث پروژه‌های ساختمانی شامل یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و اجرای شهر خلیج فارس در سواحل هرمزگان، تمام توان و تلاش خود را برای اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نیز تسهیلات متعدد تکلیفی و حمایتی به کار بسته است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز نسبت به پرداخت ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات شامل انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال به خانواده‌ها اقدام کرده است.

حسینی افزود: همچنین بانک مسکن در سال ۱۴۰۲، ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶ هزار و ۹۵۸ جوان پرداخته است.

وی گفت: پرداخت تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در بخش‌های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب دیده در سال ۱۴۰۲ از اقدامات این بانک برای کمک به جبران خسارات و آسیب های وارده به هموطنان عزیز بوده است.

دیگر خبرها

  • اولین دور فروش خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۳ + زمان دقیق
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو