Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الله غلامی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خور و بیابانک با بیان اینکه راه‌های خور و بیابانک از مهمترین مباحث این شهرستان است، گفت: ۲۴ شهرستان در استان اصفهان وجود دارد که هدفگذاری ما ۲ بانده یا بزرگراه شدن تمام راه‌های ارتباطی این شهرستان‌ها به مرکز استان است.

وی اضافه کرد: از ۲۴ شهرستان استان سه شهرستان برای ۲ بانده یا بزرگراه شدن راه ارتباطی باقی مانده که یکی از آنها خور و بیابانک است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، مشکل این شهرستان نیز بزودی برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی تصریح کرد: مقرر شد یکصد کیلومتر از مسیر راه‌های شهرستان خور و بیابانک با اعتبار بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان تا پایان ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان همچنین اظهار داشت: با توجه به وجود زمین و شرایط خاص شهرستان خور و بیابانک مقرر شد برای ثبت نام متقاضیان در سایت اقدام ملی مسکن اقدامات شود.

 استاندار اصفهان نیز در این جلسه گفت: میز مجازی تحت عنوان "میز خور و بیابانک" باید راه‌اندازی شود تا در باره اجراکردن مُصوبات و بررسی مشکلات این شهرستان بحث و تبادل نظر صورت بگیرد.

عباس رضایی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی و مشارکتی، طرح‌های سرمایه‌گذاری و سودده در بخش‌های مختلف و تشکیل صندوق‌ها و منابع مالی در این شهرستان در دستور کارشان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: پایگاه پنجم اورژانس شهرستان خور و بیابانک باید با کمک مجتمع فولاد مبارکه در اسرع وقت احداث شود زیرا این خواسته مردم این شهرستان است.

رضایی با بیان اینکه افزایش جمعیت مساله‌ای حیاتی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اظهار امیدواری کرد تا با استقرار پزشکان متخصص در خور و بیابانک، مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان بویژه در حوزه زنان و زایمان برطرف شود.

وی گفت: با توجه به مطالبه جدی مردم شهرستان، متخصص زنان و زایمان باید بصورت هفته‌ای و بعنوان کار عملی و اجرایی در این منطقه حضور پیدا کند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: باید ظرفیت‌‎های شهرستان خور و بیابانک احصاء و در راستای اشتغال و توانمندسازی مردم این شهرستان گام برداشته شود.

شهرستان خور و بیابانک ظرفیت پنج پایگاه اورژانس را دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: مقرر شد بین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بهزیستی با استفاده از امکانات شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان و با مساعدت مشاوران سلامت روان، مرکز مشاوره شهرستان خور و بیابانک را راه‌اندازی کنیم.

دکتر طاهره چنگیز افزود: طرح احداث کلینیک مجازی روانپزشکی در این خطه کلید خورده و مقرر شده تا بصورت مجازی و استفاده از پزشکان از راه دور و با کمک متخصصان بیمارستان‌های اصفهان، بیماران نیازمند روانپزشک در شهرستان خور و بیابانک از راه دور ویزیت شوند.

وی بیان کرد: از لحاظ تخصصی، ظرفیت احداث پنج پایگاه اورژانس در شهرستان خور و بیابانک وجود دارد که امروز چهارمین پایگاه آن افتتاح می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: برای استان اصفهان درخواست سه فروند بالگرد داده‌ایم تا مناطق شرق، غرب، جنوب و مناطق صعب‌العبور این استان را تحت پوشش قرار دهند اما هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

وی با اشاره به اورژانس پیش بیمارستانی اضافه کرد: بزودی اتاق فرمان و فرماندهی اورژانس در شهرستان‌ها متمرکز می‌شود و امکان مشاوره تخصصی از این طریق فراهم خواهد شد.

 ساماندهی اقامتگاه‌های بوگردی خور و بیابانک ضروریست

امام جمعه شهرستان خور و بیابانک نیز در این جلسه، رسیدگی به وضعیت مراکز درمانی این شهرستان را خواستار شد و افزود: اخیرا ۲ زن باردار، حوالی شهرستان طبس در آمبولانس وضع حمل کردند.

حجت الاسلام سعید جاویدی گفت: شناسنامه فرزندان خور و بیابانک مربوط به شهرهای طبس، میبُد، اردکان، اصفهان و نایین است که در صورت استخدام و شرط لازم برای داشتن تابعیت بومی با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

به گفته امام جمعه خور و بیابانک، ساماندهی گردشگری و اقامتگاه‌های بومگردی این شهرستان الزامی است.

وی با بیان اینکه گردشگری شهرستان خور و بیابانک با وجود شیوع کرونا با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است، اظهار داشت: ساماندهی آژانس‌های گردشگری، وجود راهنمای بومی و ساماندهی بومگردی این منطقه ضروریست.  

شهرستان کویری خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت و ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.

برچسب‌ها خور و بیابانک جلسه شورای اداری اصفهان  عباس رضایی 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خور و بیابانک جلسه شورای اداری اصفهان خور و بیابانک جلسه شورای اداری اصفهان عباس رضایی اخبار کنکور شهرستان خور و بیابانک مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی ظهر شنبه با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در این جلسه تأکیدات بودجه ۱۴۰۳ و کنترل و پیشرفت پروژه‌های سال جاری مورد بررسی قرار گرفت

وی افزود: درباره واگذاری بخشی از یکی از پروژه‌های مشارکتی نیز بحث و تبادل نظر شد، همچنین درباره تسویه بخشی از مطالبات بانک شهر بابت اوراق مشارکت در شهرداری بررسی لازم انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه میزان اوراق مشارکت سال گذشته که در سال جاری محقق می‌شود، ۲,۹۰۰ میلیارد تومان است که بخش زیادی از آن با تعهد ۱۰۰ درصد شهرداری و بخشی با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت است، تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان از این اوراق مربوط به خرید اتوبوس با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت، ۶۰۰ میلیارد تومان هم با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت و ۲ هزار میلیارد تومان با تعهد ۱۰۰ درصد شهرداری اصفهان است.

نورصالحی ادامه داد: ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سهمیه سال ۱۴۰۲ است که در ۱۴۰۳ محقق می‌شود و تمام این اوراق برای زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهر اصفهان از جمله خرید اتوبوس و واگن‌های مترو هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: پروژه‌های سال جاری که در مرحله عقد قرارداد یا تهیه طرح است، تا پایان خرداد سال جاری نهایی و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان در سال جاری چند قرارداد در حال اجرا است که امیدواریم در زمان مقرر به اتمام برسد.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان، گفت: برای تعیین بهره‌بردار این مرکز برای اینکه مکمل سالن اجلاس تهران باشد و تحت بهره‌برداری برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی باشد، مذاکراتی با محوریت استانداری و معاونت ریاست جمهوری در حال انجام است و تا دو ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

کد خبر 6089907

دیگر خبرها

  • ◄ چهار بانده شدن جاده ملاثانی به مسجدسلیمان به کجا رسید؟
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان
  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد
  • تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر