Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@03:50:20 GMT

برگزاری جشنواره بزرگ ادبی کتاب و کتابخوانی

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۷۰۸۹

برگزاری جشنواره بزرگ ادبی کتاب و کتابخوانی

به گزارش خبرنگار مهر، صابر سهرابی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام برنامه‌های حوزه فرهنگ، ادب و هنر، قرآن و عترت به مناسبت دهه فجر و تاکید بر اینکه عظمت و اقتدار ایران اسلامی مرهون دستاوردهای انقلاب اسلامی است و ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری دهه فجر تجدید میثاق آحاد ملت با آرمان‌های امام و شهدا است، گفت: امسال نگاه برنامه‌های دهه فجر با رویکردی دیگر گونه همراه شده و شیراز پایتخت کتاب ایران برنامه‌های خاص و ارزشمندی را به همین مناسبت در کنار دیگر برنامه‌ها با نگاه کتاب و کتابخوانی فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال شیراز جریان بزرگ جام باشگاه‌های کتابخوانی ۳۰ شهرستان فارس را با توجه به اهمیت این موضوع و توابع آن پایگاه‌های کتابخوانی خود را با همکاری مروجان کتاب در شهرستان‌ها و روستاها راه اندازی کرده اند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، این اداره کل جشنواره ادبی بزرگی را برای اولین بار در خصوص کتاب و کتابخوانی با شیوه‌های نوین پرورش خلاق کودکان و نوجوانان پایه ریزی کرده که بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: این جشنواره ادبی که با هدف ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی برای اولین بار در کشور در شیراز پایتخت تمدن و فرهنگ ایران فارس و پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود به صورت مجازی به کارگاه‌های ارزشمندی در خصوص ۲ حوزه بزرگ خلاقیت و ترویج و گسترش کتابخوانی برای ۴ دسته بزرگ می‌پردازد.

سهرابی اضافه کرد: این جشواره گروه‌های کودک و نوجوان، جوانان تا بزرگسالان را در برگرفته و با اندیشه‌های خلاق و مؤثر در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار خواهد شد.

افتتاح مجتمع خیرساز قرآنی و فرهنگی هنری شهید علیشیری لارستان

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس عنوان کرد: به منظور ترویج فرهنگ غنی قرآنی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری؛ همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س)؛ مجتمع قرآنی و فرهنگی هنری شهید حاج غلامحسین علیشیری در ۳ طبقه با زیر بنای ۱۴۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع، شامل ۱۰ اتاق و پلاتوی تئاتر، نگارخانه، سالن آمفی تئاتر، کلاسهای آموزشی، فضاهای اداری و فروشگاه فرهنگی هزینه شده و با ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان که یک میلیارد و نیم را خیر لارستانی دکتر علی علیشیری، فرزند شهید حاج غلامحسین علیشیری و مابقی را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس متقبل شده، در ایام فجر انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

همایش منطقه‌ای گام دوم انقلاب و برنامه‌های دهه فجر ادیان توحیدی

سهرابی گفت: از دیگر برنامه‌های خاص امسال که به مناسبت دهه فجر در نظر گرفته شده و برای نخستین بار در کشور برگزار خواهد شد، جشنواره ملی تلاوت است که به صورت فضای مجازی برگزار خواهد شد و همچنین، جشنواره قرآنی والفجر و دوره تربیت مربی قرآن و صحیفه سجادیه و یک برنامه مسابقه حجاب و عفاف نیز با همکاری شهرستان اقلید در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس به جلسه وبیناری ادیان توحیدی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه ادیان توحیدی اشاره و بیان کرد: در روز ایثار و شهادت عطرافشانی و تجلیل از خانواده معظم شهدا و شهدای گمنام را داریم و در ادامه فعالیت‌هایی چون، تجلیل از برگزیدگان مسابقه شطرنج دهه فجر ادیان توحیدی و برنامه همنوازی ادیان توحیدی، تجلیل از برگزیدگان مسابقه نقاشی با موضوع ایران، شهدا و انقلاب اسلامی، تجلیل از مدافعان سلامت ادیان توحیدی و دعا و نیایش به شکرانه امنیت و اقتدار در جامعه ادیان توحیدی و شرکت در مراسم راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن (در خودرو) را به سرانجام خواهیم رساند.

سهرابی از فراخوان «همایش منطقه‌ای گام دوم انقلاب، سبک زندگی اسلامی»، «طرح نشان لارستان» و پیش نویس آن که در دستور اطاق فکر شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته بود خبر داد و گفت: در همین راستا و به مناسبت ایام الله فجر انقلاب از «آئین نامه نشان لار» رونمایی خواهد شد و همچنین آئین رونمایی از سردیس استاد فضل الله جمالی پیشکسوت عرصه تئاتر و فرهیخته حوزه فرهنگ و هنر لارستان را داریم.

اختتامیه ۱۰ جشنواره هنری با عنوان دهه هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس با اعلام رونمایی پوستر جشنواره خوشنویسی آیات و آئین پایانی جشنواره مد و لباس فجر، ادامه داد: تئاتر خیابانی و نمایشنامه خوانی با نگرش به مناسبت‌های پیش رو، نمایش‌هایی را با درون‌مایه‌های دهه فجر برای بهمن ماه، تدارک دیده شده است و اختتامیه ۱۰ جشنواره هنری در استان فارس با عنوان دهه هنر فارس که بزرگترین جشنواره و آخرین جشنواره قرن در استان فارس است نیز با هدف تمرکز بر هم افزایی و همگرایی هنرمندان و خانواده بزرگ بهداشت و درمان کشور در راستای حفظ سلامت هموطنان آغاز شده است.

سهرابی با بیان اینکه جشنواره دهه هنر در ۱۰ رشته هنری برگزار می‌شود، افزود: این رویداد در نوع خود بی سابقه و به طور همزمان در شهرهای شیراز، اقلید، کازرون، داراب، مرودشت، اوز، جهرم و لارستان و در رشته‌های نمایشنامه نویسی، تذهیب و گل مرغ، خوشنویسی، فیلم نامه نویسی، داستان و داستانک، گرافیک، بازیگری تک نفره یا مونولوگ، عکاسی، شعر و نقاشی به مرحله داوری رسید که بعد از اتمام داوری منتخبین هر بخش اعلام و جوایز موردنظر را اخذ می‌کنند.

برگزاری بیستمین جشنواره فیلم فجر شیراز

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، برگزاری بیستمین جشنواره فیلم فجر با حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها در شیراز اکران می‌شود و نمایش ۱۶ عنوان فیلم را داریم که ۳ نوبت نمایش فیلم در طول جشنواره خواهیم داشت و با این حال برگزاری جشنواره فیلم فجر در شیراز منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است و با توجه به شرایطی که ستاد ملی مدیریت کرونا تعیین کرده است اقدام می‌کنیم.

سهرابی در پایان اعلام کرد: امسال، سینما ایران و مجموعه هنری و سینمایی هنرشهر آفتاب به عنوان میزبانان جشنواره، بیستم فیلم فجر شیراز معرفی شده‌اند. همه ۱۶ فیلمی که به جشنواره فجر راه یافته‌اند، در شیراز هم اکران می‌شوند و هر فرد می‌تواند ۴ بلیت برای یک فیلم تهیه کند و احتمالاً از ۱۵ بهمن‌ماه، روزانه ۳ نوبت و در مجموع ۱۶ سانس در سینما ایران و ۳۲ سانس در هنرشهر آفتاب فیلم‌ها اکران می‌شود و سامانه‌های فروش رسمی سازمان سینمایی، از جمله سایت ایرانتیک که در سال‌های گذشته نیز امکان خرید بلیت این جشنواره را در شیراز فراهم کرده بود، در جشنواره بیستم باعنوان بستر تهیه بلیت این رویداد در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5135801

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب شیراز فرهنگ و ارشاد فارس صابر سهرابی دهه فجر جشنواره فیلم فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر ویروس کرونا کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آمار کرونا بوشهر شهرستان کرج شیراز انقلاب اسلامی ایران لیگ برتر فوتبال ایران شهرکرد اردبیل مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس کتاب و کتابخوانی ادیان توحیدی فرهنگی هنری برنامه ها فیلم فجر خواهد شد دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: در برش استانی نقشه مهندسی کشور اولین مسئله‌ای که مدنظر قرار گرفته سبک زندگی اسلامی و ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت‌الله لطف الله دژکام ظهر امروز_ جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به دو موضوع جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی اشاره و اظهار کرد: در عرصه نبرد جنگ اقتصادی ۸ کار به‌عنوان الزامات اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و ایشان فرمودند که این اقدامات در کشور اجرا شود.

وی در تشریح این ۸ الزام اقتصاد مقاومتی، افزود: حمایت مسئولان از تولید ملی به عنوان اولین اقدام است و هر مدیری در کشور ما اگر جنسی می‌خواهد مصرف کند باید خود جنس ایرانی را مصرف کند و جنس خارجی نخرد.؛ اقدام دوم افزایش بهره‌وری است و ما در رابطه با بهره‌برداری مناسب از سرمایه‌های خود چه انسانی و چه مادی و مالی ضعف داریم و در جنگی که قرار داریم باید جلوی اسراف گرفته شود و سومین اقدام اگر کسی پول دارد به جای اینکه بخواهد به دلالی بپردازد به سرمایه‌گذاری تولیدی بپردازد و مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند و دلالی را تعطیل کند و این نکته‌ای است که باید بانک‌ها و همه مدیران توجه داشته باشند تا یک سرمایه‌گذاری تولیدی شود بعد سود بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: چهارمین اقدام، خرید اجناس داخلی است و مردم باید جنس داخلی بخرند؛ این در حالی است که این اقدام هم راستا با شعار سال جاری یعنی سال جهش تولید با مشارکت مردم است، بر همین اساس مردم با خرید جنس ایرانی باید به تولید کننده ایرانی کمک کنند.

آیت‌الله دژکام در ادامه این اقدامات از اصلاح الگوی مصرف به‌عنوان پنجمین توصیه رهبر انقلاب نام برد و تصریح کرد: ترویج فرهنگ کار ششمین اقدام است و سند فرهنگ کار را باید به میدان آورده شود و با توجه به اینکه فارس در زمینه فرهنگی یک سند دارد اما در باب فرهنگ کار هنوز سند مصوب شده نداریم.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال هفتمین اقدام است و در حوزه ایجاد اشتغال وضع ما بد نیست اما می‌خواهیم به یک افق بالاتر برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اظهار کرد: مبارزه با فساد اقتصادی گام هشتم اقدام اقتصاد مقاومتی است و در این خصوص مبارزه با فساد اقتصادی جدای از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب یک فرمان هشت ماده‌ای داده‌اند.

آیت‌الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز ضمن گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، اظهار کرد: شهر شیراز در این زمینه حرف بسیاری برای گفتن دارد.

وی با اشاره به پیش رو بودن روز معلم و روز شهادت استاد شهید مطهری افزود: همه ما بدهکار معلمان عزیز هستیم و منزلت معلم بر کسی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: مسلماً اهمیت جایگاه معلم به جهت نقش وی در تعلیم و تربیت است و اگر آن‌ها تربیت نکنند جامعه انسانی تبدیل به جامعه حیوانی می‌شود و فرق انسان و حیوان در همین تربیت و تعلیم است که خودش را نشان می‌دهد. از این جهت بایستی به مسئله تعلیم و تربیت و وظیفه دستگاه آموزش و پرورش بار دیگری توجه ویژه کنیم.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: در برش استانی نقشه مهندسی کشور اولین مسئله‌ای که مدنظر قرار گرفته است سبک زندگی اسلامی و ایرانی است؛ اگر بچه‌های ما بزرگ شوند و تفاوت بین مرز ایران همیشه پایبند به فرهنگ و ارزش‌ها و آن طرف که از قدیم مخالف ارزش‌های اصیل انسانی بوده‌اند را نفهمند و در رفتار خود نشان ندهند ضرر بزرگی کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: این شاخصه ایرانی بودن و اسلامی بودن است و اگر بخواهیم آن را تغییر دهیم یعنی تسلیم آن‌هایی شده‌ایم که به ارزش‌های انسانی پای بند نبوده‌اند و نیستند؛ همان‌هایی که موشک می‌دهند و اسرائیلی که موشک می‌زند سفارت شما را خراب می‌کند. لذا بچه‌ها را مطابق فرهنگ آن‌ها نباید بزرگ کرد بلکه مطابق فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی خود باید بار بیاوریم و این کار معلمان است و جا دارد که بر دست هر معلمی که تلاش می‌کند بوسه بزنیم که این کار خیلی بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد: با همت عالی مدیران آموزش و پرورش شاهد اجرایی شدن سند تعلیم و تربیت و سند نقشه مهندسی استان فارس باشیم و سال ۱۴۰۳ به این مسئله تاکید بیشتری شود.

کد خبر 748110

دیگر خبرها

  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس