Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  عظیم باویسی با بیان اینکه تالاب آق گل دارای قدمت ۴۰ هزار ساله بوده و از منبع چون رودخانه قره چای استان مرکزی سرچشمه می‌گیرد، اظهار کرد: طی ۲۰ سال گذشته در استان مرکزی افرادی سودجو به‌علت برداشت از بستر رودخانه باعث ایجاد عمق ۶ تا ۶.۵ متری در رودخانه قره چای شده‌اند و همین امر باعث شده آب وارد تالاب نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین انتظار داریم مدیران حوزه مرکزی نسبت به نگهداری رودخانه جدیت تمام داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر در همدان تصریح کرد: براساس قانون مسدود کردن ورودی آب به تالاب جرم محسوب می‌شود و باید از طریق مقام‌های قضایی، دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی پیگیری شود،  بنابراین باید مسیر رودخانه قره چای به تالاب بازگشایی شود.

باویسی با بیان اینکه انتظار داریم دید کارشناسی نسبت به این موضوع باشد، مطرح کرد: در جلسه شماره ۱۸۰ کمیسیون آب وزارت نیرو دو میلیون مترمکعب آب به تالاب آق گل اختصاص یافت. در حالی‌که این تالاب به ۲میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب نیاز دارد که ۵۰۰ هزار مترمکعب از آن را از دو روستای اسلامشهر و تجر علوی تأمین می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تالاب آق گل جزو ۲۰ تالاب در معرض خطر است و باید احیا و بازسازی شود، تصریح کرد: چرا مدیران شرکت آب منطقه‌ای دو استان برای رفع مشکل تالاب با هم همکاری و همدلی نمی‌کنند؟ چرا باید اجازه دهیم در مناطقی که صحبت از کم آبی می‌کنیم، ۱۱ حلقه چاه در یک روستا حفر شود؟ چرا نباید بگذاریم تالاب احیاء شود؟ اگر احیاء شد سودش برای کیست؟ استان مرکزی یا همدان؟

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر ادامه داد: در مسیر بالادست حاشیه رودخانه ۹ روستا وجود دارد که هفت روستا در استان مرکزی واقع شده و دو روستا متعلق به همدان است. ۲۳۳ حلقه چاه عمیق در استان مرکزی در کنار تالاب با عمق ۱۸۰ متر حفاری شده اما در استان همدان ۱۷ حلقه چاه با عمق ۱۲۰ متر وجود دارد پس استان مرکزی آب بیشتری مصرف می‌کند. در استان مرکزی سالی ۴۵ هکتار یونجه کاری انجام می‌شود. چرا باید این‌گونه باشد؟

کد خبر 582478 برچسب‌ها استان همدان تالاب

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان همدان تالاب استان مرکزی تالاب آق گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب

شرکت ملی حفاری ایران فروردین‌ امسال هشت حلقه چاه نفت در گستره عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب حفری کرد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مسعود افشار، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: از هشت حلقه چاه حفاری‌شده، هفت حلقه در گستره فعالیت شرکت‌های بهره‌بردار نفت و گاز تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و یک حلقه در چارچوب اجرای پروژه‌های حفاری تکمیل و تحویل کارفرما شد.

وی با بیان اینکه در این مدت متراژ حفاری چاه‌های یادشده به ۸ هزار و ۵۹۸ متر رسید، بیان کرد: براساس برنامه‌های شرکت ملی نفت در اجرای طرح‌های توسعه‌ای با هدف نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز، در بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری در دست اجرا، از حداکثر ظرفیت‌های سازمان برای پیشبرد و تحقق برنامه‌های صنعت نفت در سال ۱۴۰۳ استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم