Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان گیلان امروز(۱۳ بهمن) با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، دهمین جشنواره ادبیات داستانی گیلان در قالب داستان‌های کوتاه، خاطره و دلنوشته(متن ادبی) با هدف استعدادیابی گروه‌های مختلف سنی و تقویت جبهه ادبیات داستانی در دو گروه سنی نوجوان (زیر 17 سال) و بزرگسال (بالای 17 سال) برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با فراخوان این جشنواره ۲۰۰ اثر در محورهای «مکتب سلیمانی شهید والا مقام سردار حاج قاسم سلیمانی» در قالب «مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی»، جهش تولید در قالب «اقتدار و بالندگی، شکست تحریم‌های ظالمانه، الفبای ایثار و مدافعان سلامت»، « رازهای ارغوانی» روایت مردان و زنان حماسه‌ساز هشت سال دفاع مقدس، «الفبای ایثار» مدافعان سلامت، «کمک مؤمنانه» مواسات و همدلی، «زخم‌های شعله‌ور» افشای جنایت‌های ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم یمن، فلسطین، سوریه، عراق، « سبک زندگی اسلامی ایرانی» مسجد محوری و تحقق محله اسلامی، حجاب و عفاف، عدالت‌محوری، رشد جمعیت فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده، ساده‌زیستی، مصرف کالای ایرانی  به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 

این جشنواره امروز (دوشنبه، ۱۳ بهمن) با معرفی نفرات برتر در آیین اختتامیه که با جمعیت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، به کار خود پایان داد.

 

در بخش خاطره نویسی از میان ۶ کاندیدای این بخش «علیرضا شعبانی‌نژاد» رتبه اول، «حسین صداقتی» رتبه دوم و «نبی‌الله صالحی نژاد» رتبه سوم را کسب کردند.

 

«طاهره مشایخ» با داستان «محبوبه شب»، «مجتبی صفدری» با داستان «این خانه تاریک است» و «سعیده شبرنگ» با داستان «ستاره فاطی عروس» به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بخش داستان کوتاه بزرگسال را کسب کردند و «پرستو آزاد» با داستان « کلاغی با من می‌دود» و «شعله آریان پور» با داستان «تیله خاطرات» شایسته تقدیر شناخته شدند.

 

بخش داستان کوتاه زیر ۱۷ سال هم با معرفی «مهتاب مداحی» به‌عنوان نفر اول، «مریم راسخ‌پور» نفر دوم و «نیوشا یوسفیان» نفر سوم پایان یافت و اثر «مریم اقامتی» را شایسته تقدیر اعلام کرد.

 

در بخش دلنوشته بزرگسال نیز مقام‌های اول تا سوم را «حمیده عاشورنیا»، «زینب حسنپور» و «غزاله ربیع‌زاده» کسب کردند. در بخش نوجوان نیز «پرگل سبحانی»، «سوسن کاظمی» و «فاطمه پناهنده» حائز مقام‌های اول تا سوم شدند.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره ادبیات داستانی گیلان بسیج هنرمندان گیلان معرفی نفرات برتر ادبیات داستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دبیرخانه ی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در مرحله ی استانی عباس پویان، فاطمه برمال، سمیه حسین نژاد را به عنوان داوران این جشنواره معرفی کرد.   عباس پویان بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان است که دارای لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی است، وی از سال ۷۰ و در استان فارس فعالیت هنری خود را آغاز کرده و بیش از ۴۰ اثر هنری در حوزه ی کودک و نوجوان کار کرده است و در سال ها فعالیت مقام های متعددی را در جشنواره های کشوری و استانی به دست آورده است. 

 

دیگر خبرها

  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس