Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: گروه‌های پر خطر و کادر درمان در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل،  شهرام حبیب‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: علوم پزشکی اردبیل تاکنون هیچ اشتباهی در گزارش آمار کرونا نداشته و تقریبا 50 درصد بدن اردبیلی‌ها آنتی‌بادی دارند که طبق پیش‌بینی‌ها واکسن تا ابتدای اسفند در اختیار اولویت‌های اول قرار خواهد گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: به جرات می‌توانیم بگوییم که در خصوص آمار کرونا، جزو استان‌هایی بودیم که حتی یک مورد هم غیرواقعی منتشر نشد که بر اساس اطلاعات رسیده، حدود 15 میلیون دوز واکسن خریداری شده و تا اواخر بهمن توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گروه‌های پر خطر و کادر درمان در اولویت دریافت واکسن کرونا 

وی اظهار کرد: گروه‌های پر خطر و کادر درمان در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند که در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دچار پیک بیماری خواهیم شد و شرایط کمی سخت می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: رسانه‌های بومی نقش مهمی در آرامش جامعه ایام کرونا داشتند و اگر نبود تلاش همه جانبه رسانه‌ها شاید امروز وضعیت جامعه به لحاظ شیوع کرونا آمار و وضعیت دیگری را نشان می‌داد.

  نقش مهم رسانه‌ها در ایجاد تامل بین جوامع بشری و فرهنگ‌سازی 

حبیب‌زاده ادامه داد: امروز اصلی‌ترین نقش را در ایجاد تامل بین جوامع بشری و فرهنگ‌سازی در تمامی عرصه را رسانه‌ها ایفا می‌کنند و رسانه‌ها در فرهنگ سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی در طول این یکسال فعالیت کردند.

وی اظهار کرد: به مردم استان اطمینان می‌دهم که در اعلام آمار کرونایی، حتی یک مورد نیز به صورت تعمدی اشتباهی صورت نگرفته است و در یک سال اخیر بیشتر انرژی دستگاه‌های اجرایی کشور در بحث کرونا صرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در روزهای اخیر دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن  بیمارستان‌های شهدای پارس‌آباد، امام رضای اردبیل و ولیعصر مشگین‌شهر در حال نصب شدن است و در روز های اخیر قرار داد نصب دستگاه MRI در بیمارستان فاطمی اردبیل و بیمارستان شهدای پارس آباد انعقاد شد.

حبیب‌زاده تصریح کرد: مخزن 20 تنی اکسیژن در بیمارستان امام (ره) اردبیل نصب شده و در حال حاضر در بیمارستان های امام رضا و بیمارستان فاطمی در حال نصب است.

 اردبیل از کمک‌های سازمان بهداشت جهانی استفاده می‌کند 

وی اظهار کرد: اردبیل جزو 8 استان اولی است که از کمک‌های سازمان بهداشت جهانی استفاده می‌کند و ایجاد 20 مرکز 16 ساعته و 24 ساعته سرپایی کرونایی در استان که روزانه حدود 750 بیمار کرونایی در این مراکز پذیرش می‌شود و خوشبختانه 2 دستگاه پلاسمر فرز در بیمارستان امام(ره) مستقر کرده ایم که موفقیت بزرگی بود‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در مرحله اول کرونا بحث کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده مطرح بود ، اما با همت تمامی دستگاه های متولی به 7 کارخانه مجوز تولید مواد ضدعفونی کننده صادر شد و در مدت کوتاهی بازار استان اشباع شد و خوشبختانه اعلام می‌کنیم که از نظر ماسک در استان اردبیل کمبودی نداریم.

 130 هزار مورد بازدید از اماکن و محل‌های تجمع کرونایی 

حبیب‌زاده تصریح کرد: تا به امروز حدود 130 هزار بازدید از اماکن و محل‌های تجمع کرونایی در استان اردبیل انجام گرفته و آزمایشگاه PCR  در استان اردبیل افتتاح شده و همه آزمایش‌ها در خود استان اردبیل انجام می‌شود.

آمریکا از ساخت واکسن امیدوارکننده دیگر برای کرونا خبر دادزمان‌بندی "آغاز واکسیناسیون کرونا در گروه‌های مختلف" اعلام شدآغاز واکسیناسیون سراسری در قزاقستان با واکسن کرونای روسی

وی ادامه داد: نگاه دانشگاه علوم پزشکی به رسانه‌ها، نگاه رابط بین مردم  مسئولان است‌، رسانه در آموزش نقش اساسی دارد و بدون رسانه در زندگی تقریباً فلج می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: برای نخستین بار در کل دنیا مصرف اکسیژن رشد بالایی کرد از این بابت در بیمارستان امام مخزن 20 تنی اکسیژن نصب شده است. 

کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده نداریم 

حبیب‌زاده ادامه داد: در مرحله نخست کرونا بحث کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده مطرح بود، اما با همت تمامی دستگاه های متولی به 7 کارخانه مجوز تولید مواد ضدعفونی کننده صادر شد و در مدت کوتاهی بازار استان اشباع شد که جزو 8 استان اول هستیم که از کمک‌های سازمان بهداشت جهانی استفاده کردیم‌.

وی اظهار کرد: ایجاد 20 مرکز که فقط بیماران کرونایی مراجعه کنند که این 20 مرکز بیماران سرپایی را رصد می‌کنند  و بار کاری بیمارستان‌ها را کاهش داده است و الان در فاز آرامش هستیم اما مراکز بهداشتی آرام نیستند و از اطرافیان هر بیمار مثبت،10 نفر را رصد می‌کنیم.

حبیب‌زاده تصریح کرد: حدود 130 هزار بازدید از اماکن و محل های تجمع داشته‌ایم‌ و در بعضی موارد رعایت پروتکل ها مناسب بوده و در برخی موارد از رعایت پروتکل ها رضایت نداریم و این میزان در رعایت پروتکل ها حالت شناور دارد.

وی اظهار کرد: اگر وضعیت تا 1 اسفند آبی بماند ، به پیک چهارم نمی‌رسیم و تعیین رنگ بندی شهرها بر اساس فرمول‌های کاملا علمی است و به فاکتور های متعددی بستگی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: گران فروشی داروها جز خط قرمز ماست و در بررسی های دقیق ، میزان گران فروشی بسیار اندک است.

 رضایی بنا، معاون درمان دانشگاه: دستگاه MRI بزودی در بیمارستان فاطمی اردبیل نصب و راه اندازی می‌شود،  مخزن 20 تنی اکسیژن در بیمارستان امام (ره) اردبیل نصب شده و در حال حاضر در بیمارستان های امام رضا و بیمارستان فاطمی در حال نصب است.

انتهای پیام/140/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیمارستان امام بیمارستان فاطمی رعایت پروتکل ها بیمارستان ها استان اردبیل حبیب زاده رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان